![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() DE WOORDEN VAN EEN MINISTER-PRESIDENT !
Hier zijn de laatste regels van het laatste hoofdstuk van het boekje 'Iedereen burgemeester!' van minister-president (en ex-burgemeester van Mechelen) Bart Somers (Van Halewijck, maart 2003) "Tot 2006 blijf ik alleszins burgemeester van Mechelen. Dat heb ik de kiezer beloofd. En na 2006 ben ik een ouwe knaap van 42 jaar. Dan kunnen we weer verder kijken." TOEMAATJE ! Hier zijn de laatste regels van het voorlaatste hoofdstuk van hetzelfde boekje: "Tegelijk raakt het burgemeesterschap me emotioneel. Door mijn band met Mechelen en de Mechelaars. (...) Mensen die op je stemmen, leggen een beetje hun lot in je handen. Dat vertrouwen mag je nooit beschamen."
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() we weten nu wat somers zijn woorden waard zijn,maar allee wij weten allang wat de woorden van de regerings partijen waard zijn,voor de verkiezingen,begroting in evenwicht,na de verkiezingen,spijtig maar er zou wel eens een tekort op de begroting kunnen zijn,maar ze moeten geen schrik hebben wij stom stemvee,wij onthouden toch niet lang,en dat weten ze ook. 8)
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien, want dat stellen jullie ook graag, moeten ze nog geen alternatieven aandragen, omdat ze in de oppositie zitten, en niet in de regering. Als ze geen alternatieven hebben, kunnen ze die ook moeilijk beloven. Wat je niet belooft hebt, daar kan je ook niet op afgerekend worden, aangezien je niets kan uitvoeren als je niets belooft hebt. Resultaat: elke partij is altijd het zwarte schaap, het Blok doet het op voorhand alweer goed. Of ze nu iets of niets doen. Het is daarmee dat ze uw doordachte stem verdienen, niet? (Besides: wat Somers doet vind ik ook smerig, of hij nu en vld'er, agalev'er, cdnv'er, blokker of spa'er was geweest... ik mag hem niet)
![]() |
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
U niet, u vindt dat een voordeel. Wel, u zegt het maar. Ik hoop dat, wanneer het Vlaams Blok in een regering zit, u nooit maar dan ook nooit zal stellen dat 'de oppositie niet zo'n lawaai moet maken, want ze kunnen het toch niet beter' Het zou me zeer verbazen moest het Vlaams Blok dat nooit doen...
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() 1) Totaal naast de kwestie, het gaat om politieke en maatschappelijke kwesties
2) Dat zijn zaken die het gerecht moet uitklaren en oplossen. Politieke partijen moeten zich daar niet mee moeien. Tenzij ze, natuurlijk, gedagvaard worden. 3) Ik zei toch al, dat ik uw stelling aanvaard. Maar ik wens van uw partij dan ook nooit te horen, moest ze ooit in een regering zitten, dat de oppositie haar mond moet houden, omdat ze geen alternatief hebben. Afgesproken?
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Neen, nog nooit van gehoord...
Wel dus... waarom?
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat niet datgene waar het Vlaams Blok zich altijd op beroept wanneer ze vinden dat ze onheus behandelt worden door de andere partijen, terwijl ze eigenlijk geeneens geïnteresseerd zijn in regeringsdeelname ("Wij stappen enkel in de federale regering als het de laatste zal zijn, ...etc) ?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=6]Van wie velen nog altijd bij hoog en bij laag volhouden dat deze politici ons beter kunnen vertegenwoordigen dan wij zelf via bindende referenda op volksinitiatief.[/size]
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er ondersteboven van.
Nu blijkt zelfs onze oude ministerpresident een belover! ![]() En van de nieuwe (Den Bart) verwacht ik ook al niet veel goeds, want op http://www.gva.be/dossiers/-p/polher/dossier.asp (een favoriete link van mij ![]() ![]() • 1992: Oud-Volksunie-voorzitter Jaak Gabriëls richt zijn Centrum voor Politieke Vernieuwing op en stapt over naar de VLD, gevolgd door o.a. André Geens, Hugo Coveliers en Bart Somers, momenteel burgemeester van Mechelen. En dat zijn dan die heren bestuurders waar Vlaamsblok en N-VA zo graag apart willen door geregeerd worden......... ![]()
![]() |