![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Bron: Ik benadruk nadrukkelijk dat deze info gebaseerd is op de VRT nieuws site... (ik hoop dat ik correct ben volgens het auteursrecht?!
![]() De VLD schaart zich volledig achter het ondernemingsplan van NMBS-topman Karel Vinck. VLD-voorzitter Karel De Gucht zegt dat de liberalen het plan door dik en dun zullen verdedigen tijdens de federale regeringsonderhandelingen. Steun voor Vinck uit liberale hoek. De VLD heeft bij monde van Karel De Gucht immers laten weten het ondernemingsplan een "goed plan" te vinden. " De Gucht kan ook leven met een duurder treinkaartje. Op die mogelijke prijsverhoging kwam eerder scherpe kritiek van SP.A-voorzitter Steve Stevaert. Die verklaarde in TerZake dat "hogere prijzen een domme aangelegenheid zijn". "De NMBS zou beter meer reizigers aantrekken. De spoorwegen zijn er niet om winst te maken, maar om mensen te vervoeren." Kritiek op het plan kwam er ook van de vakbonden, die intussen een actieplan opstelden. Woensdag volgt een werkonderbreking van 10 tot 12 uur om het spoorwegpersoneel in te lichten. ---------------------------------------------------------------------------------- Goed of slecht? Realistisch of onrealistisch? 1. een verminderd personeelsbestand voor de NMBS met 10.000 man. Hoe gaan ze het met zoveel man/vrouw minder stellen en hoe gaat onze economie dit aankunnen, zoveel afdankingen. 2. weer een duurder ticket... zoals meermaals de laatste jaren. 3. VLD steunt dit.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat men wat nieuwe treinstellen moet kopen, wat nieuwe locomotieven, en het logo en naam moeten veranderen. Dat zal de kaartjesverkoop wel stimuleren.
![]() Wanneer dat niet voldoende blijkt te zijn, kunnen ze een 50 tal crisis mannagers aanstellen; en 15.000 man ontslaan inplaats van 10.000. ![]() Dat men eerst eens begint met de grote lonen die verlieslatend en niets bijdragen aan de productiviteit buiten te wippen. Dat men dan, zoals in het verleden gebeurde, mensen vanuit het bedrijf promoveerd. Mensen die het klappen van de zweep kennen. En dat men stopt met dit bedrijf op te vullen met politiek benoemde onbenullen en groot geldverdieners die van heel de structuur, gene ene bal afkennen, maar wel met dikke diploma 's staan te zwaaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk steunt de VLD dit. Als ze de kans krijgen om een staatsbedrijf te ontmantelen zullen ze dit zeker niet nalaten te doen. Remember Sabena?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ze Vinck buitenwippen kunnen ze met dat loon 30 man aan het werk houden. 8) Heeft men werkelijk een manager nodig om dergelijke voorstellen te bedenken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan echt niets te bedenken om het goederenvervoer via het spoor te stimuleren??
Vermindert meteen ook het vrachtwagenprobleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe je het nu draait of keert er zullen een hele hoop mensen afgedankt moeten worden bij de NMBS. De NMBS is geen opvangdienst voor werklozen of zoiets he! Het is nog steeds een bedrijf dat op zijn minst moet proberen om rendabel te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind trouwens dat men es af moet van de stelling dat men denkt dat mensen die werken bij de NMBS of een andere overheidsdienst niet werken. Wie zegt dat de NMBS een goede dienstverlening kan garanderen met 10.000 man minder? Terwijl Vinck idd zowat het loon van zo'n 30 van de gewone werknemers krijgt. Trouwens, ik zie ook het probleem van hoe we dat moeten betalen? Want, ok, de NMBS zal het dan niet meer moeten doen, maar het zal toch extra pensioenkosten en werkloosheidskosten opleveren. Dus komt het toch onrechtstreeks op ieders kap terecht.
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het probleem van de NMBS is hetzelfde probleem van ex-SABENA. Wie de problemen van ex-SABENA kent, kent ook de problemen van de NMBS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de prijzen op te trekken zullen er weinig nieuwe reizigers bijkomen, zeker wanneer de dienstverlening nog slechter wordt door personeels tekort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dus je zal een keuze moeten maken: minder mensen, betekent ook minder stations, minder treinen, lijnen die gestopt worden, ... @percloride: wanbeheer o.a.?! Dan moet de regering daar iets aan doen hé. Ipv het maar dood laten gaan zoals bij Sabena. Dat Daems daar niet op het matje voor is geroepen door de kiezer, is mij een groot raadsel. Al zijn de problemen natuurlijk van lange duur geweest, heeft ie niks kunnen oplossen... integendeel...
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ik vind het plan van Vinck ni slecht. Beter 10.000 via brugpensioenen laten afvloeien da 40.000l te ontslagen. Een overheisbedrijf moet in de eerste plaats diensten verlenen en geen werkgelegnheid verschaffen. Wel spijtig dat er geen tweede spoortoegang komt to de haven. Schaf die belachelijke 60-40(weer een kolder van de federale staat)regel af en laat de regios mee investreren, dan zijn ze voor iets goed. Meerr geld voor de NMBS, dat is mijn devies en geen privatiseringen!!!
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Bub, de schuld ligt hem niet bij de CVP maar bij het geheel van de traditionele partijen die er allemaal hun politiek benoemde sjarels in geplaceert hebben. Sjarels die zelf niet wisten wat een vliegtuigvleugel was, maar toch boven de mensen welke hun werk kenden zijn geparachuteerd. Sjarels die een groot diploma konden voorleggen, en die dan de werkende ging coeoneren. waarna deze geen goesting meer had om zijn werk kwijt te raken. Den sjarel gelijk gaf, en gans de firma heeft verziekt.
Waarom was het vroeger allemaal wel betaalbaar??? Tuurlijk, dan zaten er nog geen politiek benoemde creaturen in. Een politieker moet de controle hebben op overheidsinstellingen, maar mag niet rechtstreeks kunnen ingrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het plan Vinck is niet tegen te houden, of je er nu voor of tegen bent er is maar één weg, en dat is de pijn, hoe zwaar dit ook mag zijn.De huidige toestand kan gewoon niet verder, tenzij....... men tot federalisering van de NMBS overgaat, zodat de lasten over de twee gemeenschappen gespreid word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bazen van overheidbedrijven zijn gelukkig niet altijd uit de politiek, kijk maar naar Vinck. ik vind het echter nog alltijd schandalig wat ze met schouppe hebben gedaan.
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Celebin, denkt U nog dat Vinckt niet politiek benoemt is na heel die klucht met DURAND,en WIJSMANN???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |