![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() In oktober staat men terug bij het beginpunt, aangezien de grondwet zal weggestemd worden door de soennitische bevolking.
Oproep van de soennieten om de grondwet weg te stemmen is al volop bezig. Ik zie geen positieve vooruitgang. Even snelsnel een grondwet in mekaar gebonjoerd waar je 1miljard verschillende interpretaties aan kunt geven. Bovendien heeft men geen grondwet waar men als één geheel achterstaat maar waar elk voor wils iets te vinden is. Geen enkele consencuswetten... Irak is klaar voor opsplitsing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ach, het zijn toch maar moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Gelukkig hebben we Bush nog, de man die alle problemen oplost.... of is het nu andersom?
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel door dictatuur kan Irak een eenheid blijven. Wat dus voor mij helemaal niet nodig is. De Koerden verdienen hun eigen territorium, na decennia gewelddadige onderdrukking is het zelfs niet meer dan normaal dat ze dit nu als eis stellen.
De soenniettische azijnpissers zijn nu wel enorm gefrustreerd . Het zijn z�*j die die juist in het meest loze stuk woestijn wonen in Irak (en onder Hoessein nota bene de olie én de Koerden controleerden). Maar dat is hun probleem uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg ik al lang, scheur het land in delen en geef het aan de buurlanden, ... of maak die delen onafhankelijk ... L'union fait la farce, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het gene waarvoor de tegenstanders gewaarschuwd hebben, lijkt een feit te worden een burgeroorlog staat voor de deur.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor je die grond weggeeft gooi je het natuurlijk op een akkoordje over de olie en over een basis, Stijl Guantanamo... Bv, koerdistan, Je geeft Koerdistan aan de Turken, op voorwaarde dat ze het contract voor de olie aan Exxon geven bv, en dat de amerikanen een basis met vliegveld, bij Mossul mogen aanleggen bv, ... voor Bassrah maak je een deal met de Koeweiti's , of Iraan, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Bush is Irak op weg om een stabiele, harmonieuze en verlichte democratie te worden en verloopt alles volgens plan in Irak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ff oude koeien uit de sloot halen...
Wist hier iemand dat Frankrijk Irak niet wou aanvallen vanwege de toen-lopende contracten voor de olie uit Irak? Of is enkel de Amerikaan de schijnheiligaard van de wereld? Opsplitsen is de oplossing, maar dan wel een verdere splitsing dan in België want deze situatie zorgt nog steeds voor wrijvingen en touwgetrek. Maar feit is dat iedereen in die grote zandbak gedoemd lijkt om in een dictatuur te leven... misschien willen ze niet anders?! Misschien kennen ze niets anders... Vrijheid kan een vies woord zijn voor zij die dat niet willen...
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede heeft hij een beetje meer geduld dan sommige kortzichtige Europeanen. U heeft ongetwijfeld liever een lekker keiharde dictatuur met ditto massamoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Seg komaan, waarom moeten er altijd als we spreken over het midden-oosten woorden gebruikt worden als woestijn en zandbak?? Alsof die mensen ervoor hebben gekozen om daar geboren te worden, en alsof ze nadien hun klimaat zelf konden bepalen ... Wij zijn al met ons gat in de boter gevallen door hier geboren te worden, en dan halen we er nog even de prententie bij om de anderen uit te lachen (en tussendoor over onszelf als hoogbeschaafd te denken)?? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik zei toch: Bush beweerde een model-democratie te willen maken in Irak maar ik geloof dat niet. Het was volgens mij gewoon een soort extra smoesje om ons nog de indruk te geven dat hij de Irakezen echt wel veel goeds wil brengen. Natuurlijk is een democratie beter!! Maar het lukt Bush niet en nu wil hij al opgeven, nadat hij nog grotere chaos in het land heeft gezaaid. -> Laf. Dus ik ben benieuwd als het nog enigzins democratich bestuurd zal worden, ... I have my doubts ... We moeten nu ook niet naïef gaan worden hé.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2005 om 17:46. |
|||||
![]() |
![]() |