![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() "Wie heeft nog nooit een pakje sigaretten gestolen?"
Dat was het antwoord van José Happart, voorzitter van het Waalse parlement, op de zondvloed aan schandalen die heden ten dage over Wallonië wordt uitgestort. Er gaat geen dag voorbij of er komt een nieuw schandaal aan het licht. Meteen worden daarbij de klokkenluiders aan de schandpaal genageld of voor de rechter gesleept. Voor PS-er Hapart is er geen vuiltje aan de lucht. Aangezien iedereen wel eens een pakje saffen heeft gestolen of gaan tanken is in Luxemburg, moet er ook niet teveel geklaagd worden over miljoenenfraude bij sociale huisvestingmaatschappijen en allerlei PS-intercommunales. Met andere woorden: het is zo en het blijft zo. Marshall draait zich om in zijn graf...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verandering begint immers met het onderkennen van de gemaakt fouten. NIET DUS.
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik rook niet...
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is tanken in Luxemburg hetzelfde als stelen?
![]() In ieder geval verbaast me de heisa van de afgelopen weken in Wallonië. Sinds het artikel over de 'ritselaars' in de Borinage, dat enkele jaren geleden in de NRC stond, kijk ik nergens meer van op als het om Wallonië gaat. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de massale corruptie, vriendjespolitiek en het cliëntelisme (eufemistisch 'dienstbetoon' genoemd) als verrassing komt. Als Di Rupo alle ritselaars uit de partij wil zetten, houdt 'ie niemand meer over denk ik. Wallonië, althans een groot deel ervan, is gewoon door en door corrupt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen..... [SIZE=6]dinsdag 18 oktober 2005 [/SIZE] Bron: belga België weer een beetje corrupter LONDEN/BERLIJN - België is weer een beetje corrupter geworden. Ons land is dit jaar vijf plaatsen gedaald op de jaarlijkse lijst van Transparency International (TI) van landen waar corruptie het minst voorkomt. In 2003 en 2004 stond ons land nog op, respectievelijk 17 en 14, dit jaar is dat nummer 19. De minst corrupte landen blijven Finland en IJsland; aan de andere kant van het spectrum prijken Bangladesh en Tsjaad. De ngo TI onderzocht 159 landen. In bijna de helft, zeventig, speelt corruptie volgens de organisatie ,,een rol''. Voorzitter Peter Eigen van Transparency ondersteepte bij publicatie van het rapport dat ,,corruptie een belangrijkje oorzaak is van armoede en tegelijkertijd een grote hindernis om die armoede te bestrijden''. bava
![]() |
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Voeren Vlaams
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 20 oktober 2005 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik rook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() *zucht* nu wordt het wel echt afgezaagd.8)
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |