Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2005, 12:39   #1
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard Bush werkt aan plan voor meer luchtvervuiling

Citaat:
WASHINGTON - De Amerikaanse regering werkt aan plannen die kolencentrales in het land in staat stellen meer vervuilende stoffen uit te stoten. Dat berichtte The Washington Post woensdag. Het dagblad legde beslag op een ontwerpregeling die zowel verouderde als gemoderniseerde centrales weinig in de weg legt.

Bush poogt al jaren het relatief stringente milieubeleid van zijn voorganger Clinton te wijzigen. Clinton stelde strengere eisen aan de uitstoot van kolencentrales en hij dwong verouderde centrales tot investeringen. Medio jaren negentig werden de eerste centrales ook voor de rechter gedaagd omdat ze te vervuilend waren.
De Verenigde Staten zijn de ergste luchtvervuilers ter wereld. Vooral kolencentrales leveren een grote bijdrage aan de uitstoot van stoffen die elk jaar zorgen voor ongeveer 20.000 voortijdige sterfgevallen in het land.

Bush vindt dat de opstelling van Clinton veel te rigide is geweest en dat die de energiesector opzadelt met enorme investeringen en met een aantasting van de concurrentiepositie.

Volgens de opzet van Clinton moeten centrales voldoen aan eisen voor een maximale uitstoot van vervuilende stoffen per jaar. Bush heeft plannen laten opstellen die alleen kijken of een bedrijf voldoet aan de potentiële maximale uitstoot per uur.

Critici stellen nu dat bedrijven eenvoudiger kunnen voldoen aan de uureisen en vervolgens, omdat ze aan de milieu-eisen voldoen, langer kunnen produceren waardoor de totale uitstoot uiteindelijk alleen maar groter zal zijn. Bovendien zullen sommige oudere centrales geen milieu-investeringen hoeven te doen omdat hun "uur-uitstoot" aan de norm zal voldoen, alhoewel hun werkelijke jaarlijkse uitstoot te hoog is.

De kwestie speelt intussen een rol in verscheidene rechtszaken en op basis van nog komende uitspraken zal Bush moeten bepalen of hij zijn omstreden milieubeleid ook juridisch overeind kan houden en kan invoeren.

De Telegraaf
Word Bush nu helemaal gek? De Republikeinse gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger, heeft alvast afstand genomen van Bush. De filmster heeft zich naar eigen zeggen laten overtuigen door de wetenschap en tekende twee maand geleden een decreet dat Californië verplicht tegen 2010 minder koolstofdioxide uit te stoten dan in 2000. Gelukkig zijn ze daar niet allemaal gek.
Oud 31 augustus 2005, 14:20   #2
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Bush is in elk geval weer druk bezig met zijn vriendjespolitiek. Texas hè..
Oud 31 augustus 2005, 14:39   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tssss...

Die man heeft echt geen idee meer wat die doet...
Ik vraag me soms echt af hoe moeilijk het moet zijn om iemand te vinden die het slechter doet dan hem.
Oud 31 augustus 2005, 14:42   #4
Groentje-18

Standaard

P.S.: Toch wel even meldden dat ik dankbaar ben voor het bestaan van het Amerikaanse rechtsapparaat aangezien ik net zag dat er aanklachten tegen de beslissing lopen.

En dat het hoogst absurd is dat je je eigen 'democratisch verkozen' president die een heel stapje hoger dan je staat (op de sociale ladder bedoel ik... dus je zou ook denken dat de kans groot is dat hij intelligenter is...) al voor de rechtbank moet gaan dagen om te voorkomen dat hij zijn destructieve plannen gaat uitvoeren. :-s
Oud 31 augustus 2005, 14:44   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Tssss...

Die man heeft echt geen idee meer wat die doet...
Ik vraag me soms echt af hoe moeilijk het moet zijn om iemand te vinden die het slechter doet dan hem.
Weet jij een alternatief?

Laat me raden... overschakelen op groene energie?
Oud 31 augustus 2005, 14:48   #6
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Word Bush nu helemaal gek? De Republikeinse gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger, heeft alvast afstand genomen van Bush. De filmster heeft zich naar eigen zeggen laten overtuigen door de wetenschap en tekende twee maand geleden een decreet dat Californië verplicht tegen 2010 minder koolstofdioxide uit te stoten dan in 2000. Gelukkig zijn ze daar niet allemaal gek.
Bush probeert gewoon de VS te redden van een economische ondergang. De winter komt eraan, en olie gaat nog een pak duurder worden, volgens sommigen vieren we kerstmis aan een prijs van 100$ per vat.

Men gaat terug moeten overschakelen naar andere bronnen, zoals steenkool, die gefnuikt werden door Clinton toen olie nog goedkoop was. Dat de natuur eraan moet geloven...

Waar gaan wij ons op moeten verwarmen in de winters die komen? Aardgas produceert geen enorme hoeveelheden CO² ofzo?
Oud 31 augustus 2005, 14:48   #7
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Niks aan te doen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 14:52   #8
V-men
Banneling

V-men's schermafbeelding

Standaard President Bush

De wereld gaat omzeep door mensen zo als Bush en Sharon.
V-men is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 14:56   #9
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Niks aan te doen.
Toch wel hoor. Er is altijd hoop.

En het begint dat iedereen z'n televisie, Halogeenlampen, electrische huishoudstoestellen, auto's, allemaal vaarwel zegt, om te gaan leven met een energieverbruik zoals 100 jaar geleden. Dat wilt zeggen, hoogstens een kacheltje waar je een blokje hout in legt tijdens de kille winternachten.
Oud 31 augustus 2005, 14:57   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

intellectueel-uitgedaagden zonder hoger diploma, armen, werklozen en andere sociaal zwakkeren het eerst natuurlijk
Oud 31 augustus 2005, 15:00   #11
Bhairav

Standaard

Waarom die eerst? Gij hoopt dat alleen. Echt typisch voor jaloerse mensen.
Oud 31 augustus 2005, 15:01   #12
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Dat hoeft toch helemaal niet te verwonderen?!? Bush en zijn neocons behoren tot het burgerlijke geld-rechts. Geld-rechts heeft geen principes, enkel belangen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 15:02   #13
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat hoeft toch helemaal niet te verwonderen?!? Bush en zijn neocons behoren tot het burgerlijke geld-rechts. Geld-rechts heeft geen principes, enkel belangen.
Gij gaat toch nog is opgegeten worden door 1 van uw hokjes denk ik.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 15:04   #14
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Vlaams Belang niet dan?
Oud 31 augustus 2005, 15:13   #15
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Groene energie inzetten om de tekorten aan te vullen, misschien?
In plaats van daarvoor de stringente milieuwetgeving om zeep te helpen?
Grote, ongebruikte baaien ombouwen tot windmolenparken?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 31-08-2005 at 16:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:

In plaats van daarvoor de stringente milieuwetgeving om zeep te helpen?
Grote, ongebruikte baaien ombouwen tot windmolenparken?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Grote, ongebruikte baaien ombouwen tot windmolenparken?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 31 augustus 2005 om 15:14.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 15:23   #16
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Citaat:
Hoe kom je erbij?
We gaan toch niet minder vervuilen zeker?? We zijn net zo goed bezig alles naar de haaien te helpen ...
Oud 31 augustus 2005, 15:25   #17
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Bush probeert gewoon de VS te redden van een economische ondergang. De winter komt eraan, en olie gaat nog een pak duurder worden, volgens sommigen vieren we kerstmis aan een prijs van 100$ per vat.

Men gaat terug moeten overschakelen naar andere bronnen, zoals steenkool, die gefnuikt werden door Clinton toen olie nog goedkoop was. Dat de natuur eraan moet geloven...

Waar gaan wij ons op moeten verwarmen in de winters die komen? Aardgas produceert geen enorme hoeveelheden CO² ofzo?
Aan sla-olie.

En naar het schijnt dat rondlopen met een dikke trui en geitewollensokken thuis (dat laatste is overdreven ) ook al veel zal uithalen.
We kunnen heel veel sparen op ons huiselijk stook-olie verbruik.

Aardgas heeft bij mijn weten een lagere CO2 - emissie. Uiteindelijk zal het verschil niet heel groot zijn, maar er is er één en alle kleine beetjes helpen op dit moment.
Oud 31 augustus 2005, 15:27   #18
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V-men
De wereld gaat omzeep door mensen zo als Bush en Sharon.
Daar lijkt het inderdaad op ja.

Maar 6 miljard mensen gaan hun leven toch niet laten determineren / in beslag nemen door twee mensen die een loopje nemen met de realiteit zeker?
Oud 31 augustus 2005, 15:30   #19
Groentje-18

Standaard

Citaat:
intellectueel-uitgedaagden zonder hoger diploma, armen, werklozen en andere sociaal zwakkeren het eerst natuurlijk

Ik heb zoiets van 'waarom dat in godsnaam?'

Maar ik begrijp spijtig genoeg wel wat je bedoelt ...

Het zullen inderdaad niet de armeren zijn die het meest de grondstoffen verbruiken.
En zij zullen ook de eersten zijn die hun gebruik moeten laten dalen als de prijs stijgt ... Sja. Dat is de grote kl*terij eigenlijk van heel het kapitalistisch systeem vind ik.

Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. Zij hebben geen geld om te verhuizen naar een schonere omgeving maar moeten veelal wonen in de stad, zij hebben geen geld voor de airco nodig om de temperatuur draaglijker te maken als de aarde opwarmt, eveneens geen geld om te genezen als ze er ziek van worden ...

Het geld bepaald dus niet alleen de kwaliteit van je leven, maar beïnvloed hierdoor ook mede de kwantiteit ... En dat is een zeer onrustwekkende vaststelling die al van sinds het begin van het kapitalisme bestaat...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 31-08-2005 at 16:32
Reason:

Citaat:

Het zullen inderdaad niet de armeren zijn die het meest de grondstoffen verbruiken.
En zij zullen ook de eersten zijn die hun gebruik moeten laten dalen als de prijs stijgt ... Sja. Dat is de grote kl*terij eigenlijk van heel het kapitalistisch systeem vind ik.

Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. Zij hebben geen geld om te verhuizen naar een schonere omgeving maar moeten veelal wonen in de stad, zij hebben geen geld voor de airco nodig om de temperatuur draaglijker te maken als de aarde opwarmt, eveneens geen geld om te genezen als ze er ziek van worden ...

Het geld bepaald dus niet alleen de kwaliteit van je leven, maar beïnvloed hierdoor ook mede de kwantiteit ... En dat is een zeer onrustwekkende vaststelling die al van sinds het begin van het kapitalisme bestaat...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2005 om 15:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 15:30   #20
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Vlaams Belang niet dan?
Ik ga zeker niet ontkennen dat de evolutie van Vlaams Blok periode 1991-1994 naar Vlaams Belang anno 2005 ook geen evolutie betekende weg van principes naar meer verdediging belangen. Als het belangen zijn voor een ganse gemeenschap, tot daar aan toe, maar geld-rechts verdedigt haar eigen belangen, en de plutocratische kliek waaraan ze haar macht te danken heeft.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be