Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2007, 22:16   #1
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard Hulp gevraagd: korte vragenlijst voor universiteitsopdracht

Hey,

Ik ben volop bezig met het schrijven aan een paper voor een vak marketing. Ik mag hiervoor indien nodig verzonnen gegevens gebruiken, maar echte data wordt als een groot pluspunt beschouwd.

Zouden jullie me daarom willen helpen door onderstaande vragenlijst gauw even in te vullen?
Het is volledig anoniem en het invullen duurt echt niet lang.

Je moet ook zeker niet lang twijfelen over antwoorden,
het belangrijkste voor mij is dat ik op korte tijd (tussen nu en overmorgen) al ietwat data verzameld heb.

Enorm bedankt!

De vragenlijst kan hier afgenomen worden
Joske Pauwels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 22:20   #2
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Win ik nu een ontharingskuur?
Oud 28 december 2007, 22:29   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Win ik nu een ontharingskuur?
Als het maar wel gratis is!
Ons ben zuunig!
Oud 28 december 2007, 22:33   #4
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard

Helaas, er zit geen commerce achter

maar superhard bedankt dat jullie hem afgenomen hebben!
Oud 28 december 2007, 23:06   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

unief is voor nerds

Die wss later m'n baas worden

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 28 december 2007 om 23:09.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:25   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Graag gedaan
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:32   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Graag gedaan

Maar uw verstand komt ook nog wel!
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:36   #8
Aeternitas
Banneling

Aeternitas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joske Pauwels Bekijk bericht
Hey,

Ik ben volop bezig met het schrijven aan een paper voor een vak marketing. Ik mag hiervoor indien nodig verzonnen gegevens gebruiken, maar echte data wordt als een groot pluspunt beschouwd.

Zouden jullie me daarom willen helpen door onderstaande vragenlijst gauw even in te vullen?
Het is volledig anoniem en het invullen duurt echt niet lang.

Je moet ook zeker niet lang twijfelen over antwoorden,
het belangrijkste voor mij is dat ik op korte tijd (tussen nu en overmorgen) al ietwat data verzameld heb.

Enorm bedankt!

De vragenlijst kan hier afgenomen worden
Vooruit dan. Maar enkel omdat het voor de KUL is.
Aeternitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:53   #9
sn00py
Banneling

Standaard

Sjonge jonge, al die zever. Ik moet mij scheren omdat een baard bij mij verschrikkelijk jeukt. En da's al. anders had ik er een tot aan mijn knieëen
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 23:56   #10
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard Over het onderzoek...

Tnx iedereen!

**LET OP, onderstaande uitleg niet lezen als u de enquête nog wil afleggen!!

Voor wie het wil weten: informatie over mijn onderzoek
Bij lichaamsontharing denk ik dat er een groeiende, en nog niet volledig benutte markt is van mannen die vinden dat ze teveel lichaamsbeharing hebben. Er bestaan wel producten zoals de Philips Bodygroom en Veet for men, maar die vind je niet zo vaak terug in de winkel en lijken me niet enorm bekend.

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een man is wordt er gevraagd naar zijn lichaamsbeharing, zijn "ideale lichaamsbeharing", wat hij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een vrouw is, wordt gevraagd of ze een mannelijke partner heeft. Indien ja, krijgt ze dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

Mijn hypotheses zijn daarom de volgende:
  1. H1: Zwaar behaarde borsten en ruggen zijn minder in de mode dan vroeger.
    De markt van lichaamsontharing voor mannen is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % mannen te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: Vrouwen houden miner van lichaamsbeharing dan mannen.
    Zij moeten de man immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun man aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: mannen die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de mannen zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: Mannen die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 30
    Deze hypothese haalt het waarschijnlijk niet, wegens vertekening in het publiek. (Ik heb hem echter ook naar familie etc gestuurd)
    Ik heb gelezen dat een veranderende hormonenspiegel in de twintiger jaren zorgt voor toenemende lichaamsbeharing. Dit heeft belangrijke consequenties voor de promotie.
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor mannen zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk mannelijk merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
Welk product heb ik nu in gedachten?
Dit wordt natuurlijk sterk beïnvloed door de resultaten, maar als mijn hypotheses (grotendeels) kloppen, zou het zoiets worden:
  • Een product van Gillette, met een sterk mannelijke look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is)
  • Ipv een "mieterig" spateltje om na x minuten het product en de haren weg te schrapen, komt het product met een soort extension die op de houder van het Gillette Mach3/Fusion scheerhandvat past. Dit lijkt dus op een soort scheermesje, maar is eigenlijk gewoon een extra handig spateltje.
  • Chemische ontharing blijft langer (halve week ongeveer) en laat minder scherpe haarstompjes achter dan scheren
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle vrouwelijke connotaties verwijderd, en voor mannen een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Body" noemen.
Laat gerust weten wat jullie ervan denken. Alle suggesties en feedback zijn welkom. Ik ben in ieder geval benieuwd of er een markt is voor zulke dingen!

Laatst gewijzigd door Joske Pauwels : 28 december 2007 om 23:59.
Oud 29 december 2007, 00:07   #11
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
unief is voor nerds

Die wss later m'n baas worden
Tegen dan ben jij toch al dood, gewoon blijven door drinken en het zal ze niet lukken.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 00:10   #12
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Wat heb je aan de antwoorden van een vrouw die geen man heeft?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 00:13   #13
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Weinig, maar wel iets.

Zij krijgt vanzelfsprekend geen vragen over haar partner, maar wel over de ontharingsmiddelen die ze kent, en welk ze het beste vindt. Dat geeft toch al info over de merkbekendheid van de concurrenten.
Oud 29 december 2007, 00:47   #14
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
weten of ie in de smaak valt bij jou
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 00:47   #15
sn00py
Banneling

Standaard

U had het anders moeten aanpakken:

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een moslima is wordt er gevraagd naar haar lichaamsbeharing, haar "ideale lichaamsbeharing", wat zij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een moslim is, wordt gevraagd of hij een vrouwelijke partner heeft. Indien ja, krijgt hij dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

De markt van lichaamsontharing voor moslima's is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % moslima's te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: moslims houden minder van lichaamsbeharing dan moslima's.
    Zij moeten de moslima immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun moslima's aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: moslima's die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de moslima's zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: moslima's die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 3
    Deze hypothese haalt het waarschijnlijk niet, wegens vertekening in het publiek. (Ik heb hem echter ook naar familie etc gestuurd)
    Ik heb gelezen dat een veranderende hormonenspiegel in de twintiger jaren zorgt voor toenemende lichaamsbeharing. Dit heeft belangrijke consequenties voor de promotie.
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor moslima's zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk moslima-merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
Dit wordt natuurlijk sterk beïnvloed door de resultaten, maar als mijn hypotheses (grotendeels) kloppen, zou het zoiets worden:
  • Een product van Gillette, met een sterk mohamedaanse look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is maar kamelekwijl)
  • Ipv een "mieterig" spateltje om na x minuten het product en de haren weg te schrapen, komt het product met een soort extension die op de houder van het Gillette Mach3/Fusion scheerhandvat past. Dit lijkt dus op een soort scheermesje, maar is eigenlijk gewoon een extra handig spateltje.
  • Chemische ontharing blijft langer (halve week ongeveer) en laat minder scherpe haarstompjes achter dan scheren
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle westerse connotaties verwijderd, en voor moslima's een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Haram" noemen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 02:32   #16
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Waxen blijft nog altijd de beste manier. Het blijft dan tenminste langer weg, je hebt geen last van die terugkomende prikkelende stoppels die jeuken.
Trouwens, meer en meer mannen vinden hun weg naar de schoonheidscentra om zich te laten ontharen.
Wie prult er nu nog in godsnaam met Veet en scheermesjes edm ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 07:55   #17
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Tnx iedereen!

**LET OP, onderstaande uitleg niet lezen als u de enquête nog wil afleggen!!

Voor wie het wil weten: informatie over mijn onderzoek
Bij lichaamsontharing denk ik dat er een groeiende, en nog niet volledig benutte markt is van mannen die vinden dat ze teveel lichaamsbeharing hebben. Er bestaan wel producten zoals de Philips Bodygroom en Veet for men, maar die vind je niet zo vaak terug in de winkel en lijken me niet enorm bekend.

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een man is wordt er gevraagd naar zijn lichaamsbeharing, zijn "ideale lichaamsbeharing", wat hij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een vrouw is, wordt gevraagd of ze een mannelijke partner heeft. Indien ja, krijgt ze dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

De markt van lichaamsontharing voor mannen is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % mannen te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: Vrouwen houden miner van lichaamsbeharing dan mannen.
    Zij moeten de man immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun man aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: mannen die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de mannen zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: Mannen die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 30
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor mannen zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk mannelijk merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
  • Een product van Gillette, met een sterk mannelijke look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is)
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle vrouwelijke connotaties verwijderd, en voor mannen een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Body" noemen.
Laat gerust weten wat jullie ervan denken. Alle suggesties en feedback zijn welkom. Ik ben in ieder geval benieuwd of er een markt is voor zulke dingen!
Volgens mij is er geen markt voor maar zal je met de nodige reclamegelden wel een (tijdelijke) markt kunnen creeeren. Zo gaat dat. Bweirk.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 12:55   #18
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Waxen blijft nog altijd de beste manier. Het blijft dan tenminste langer weg, je hebt geen last van die terugkomende prikkelende stoppels die jeuken.
Trouwens, meer en meer mannen vinden hun weg naar de schoonheidscentra om zich te laten ontharen.
Wie prult er nu nog in godsnaam met Veet en scheermesjes edm ?
Denk dat dat inderdaad klopt, maar onderschat de psychologische factor toch niet. Ik denk dat een hele hoop mannen niet meteen een beauty salon instappen en zoiets doen. En om met een vrouwenontharingscreme bezig te zijn, moet je toch ook al behoorlijk sterk in je schoenen staan.

Het is dus idd vooral psychologisch. Net zoals Coca Cola Zero ook gewoon Cola Light is, maar dan als mannenproduct gemarket ipv voor dieetvrouwen...

Ik verwacht dus drie soorten behaarde mannen te vinden:
1) de "hippie": heeft graag al dat haar, geen interessante doelgroep dus.
2) de "narcist": is heel openlijk bezig met zijn uiterlijk. Dit is dan het type dat nu naar het beauty salon gaat, vrouwen-veet gebruikt,...
3) de "insecure" man: hier zou ik me op richten. Hij is bezorgd dat het overvloedige lichaamshaar hem onaantrekkelijk maakt, maar hij weet weinig van de materie, en zal de stap niet snel maken.

Die nr 3 moet echt wel over de streep te trekken met een mannelijk Gillette product dat complementair is aan zijn huidige scheergerei...

Althans, dat hoop ik uit de resultaten te kunnen halen
Oud 29 december 2007, 13:02   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) de "hippie": heeft graag al dat haar, geen interessante doelgroep dus.
Oud 29 december 2007, 14:38   #20
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

sn00py ::::::::::::::::::::
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be