![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Men hoort hier en daar linkse mensen zich zorgen maken over de verrechtsing van de samenleving.
De verrechtsing valt toch toe te juichen. Waarom is hij dan volgens sommigen slecht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de politici en media liggen de kaarten wat anders. Voor de politici is het een directe bedreiging voor hun broodwinning. Voor de media een indirecte. Welke hoofdredacteur kan nog aanblijven na jarenlang het merendeel v/d bevolking beledigd te hebben? Zou een rechtse regering de VRT en DM linkies nog zo volstouwen met subsidies? I don't think so. Ook hun broodwinning is dus in gevaar. (Niet dat ze ook maar een greintje medelijden verdienen btw) Platte economische en machtsmotieven liggen aan de basis. Meer moet je er niet achter zoeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Iik vind die blokkers (FDW, annemand, klop, colen e.d.) niet sympathiek. Daarom.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dancer In The Dark : 16 september 2005 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Beter dan de hypocriete Punica-oase stemming van Links, nee geef mij dan maar het onsympathieke realisme van rechts.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"we all live in the gutter, but some of us are looking at the stars". ik verkies realisme boven pessimisme, en utopisme maakt het leven zoveel lichter. Ik voel me liever goed in slechte omstandigheden dan dat ik me slecht voel in goede omstandigheden. Vandaar dat ik verrechtsing niet zo leuk vind.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Verrechtsing is vaak een synoniem voor een verharding en verzuring van de maatschappij. Een maatschappij waar de wet van de sterkste geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch makkelijk dat je zo'n toegang hebt tot de media en je zelf géén camapgne meer moet voeren en dat ze je geen enkele krtitische vraag stellen. Poetin en berlusconi in het quadraat als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kijk naar hoe de zaken nu gaan én welke evolutie er te verwachten valt indien er niet drastisch wordt ingegrepen. Doen alsof er geen wolkje aan de hemel is? Afhankelijk van uw leeftijd kan u misschien nog ontsnappen aan de complete instorting van het sociaal systeem en de 'multiculturele' droom. Maar uw nageslacht zal er de gevolgen van mogen dragen. Maar dat zal u worst wezen natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hint: het gezever over de vrt is afgezaagd en staat nergens op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat er mensen zijn die onze "vrijheden" willen afpakken.
Daarom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Verrechtsing mag. Op dit ogenblik waait er een 'linkse wind' door onze parlementen. Op zich vind ik de termen 'links' en 'rechts' weinigzeggend. Wanneer ben je links of rechts. Afhankelijk van je idee over een bepaald thema wordt je in een links of rechts hoekje geduwd. Als ik zeg : 'Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid', dan ben ik rechts. Als ik zeg : 'Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, solidair met de wereld, in een Vlaanderen waar een Vlaming ook een 'ander kleurtje' kan hebben', dan ben ik links.
Verrechtsing mag dus van mij. Zolang men maar niet in extremisme vervalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is natuurlijk dat die mensen die verantwoordelijkheden zelfs niet zien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Neen, daar gaat het niet over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Omdat 'rechts' en 'links' lege begrippen zijn.
Wordt de samenleving 'rechtser' ? Wat is dat dan? Hoe kan ik dat zien? Los van het feit dat links én rechts allebei inconsequent zijn. De ene willen soepele drugswetgeving maar strenge wapenwetten, de andere willen net het tegenovergestelde. Kunnen we dan zeggen dat de ene de vrijheid verdedigt, en de andere de vrijheid aanvalt? Ik denk van niet. Het probleem met links en rechts is, dat het ééndimensionaal is. Er is links, rechts en centrum, en daarmee moeten we het doen. Ik voel me bij geen van beiden thuis.
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, al dat links-rechts gezever...we zouden het beter eens afschaffen, het slaat bijna nergens op. |
|
![]() |
![]() |