![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belbussen heeft wel zijn nut ik heb daar al een paar keer gebruikt van gemaakt en als je ziet dat er in het weekend weinig volk zit op zo een grote lijn bus denk ik toch wel dat het beter zou zijn om belbussen in te leggen op bepaalde uren Maar de ridder spreekt hier ook denk ik in naam van de taximaatschappijen die blijkbaar concurentie ondervinden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
|
![]() Fuck, meestal wanneer ik de bus pak zit hij veel te vol. Voor mij mogen er op spitsuren best wat extra bussen worden ingelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen. Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ... Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ... Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht .... Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ... En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ... Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Vlaams minister Kathleen Van Brempt weldra uit de politiek...voorzitster bij de lijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
|
![]() Citaat:
De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Belbussen zou de ideale oplossing zijn op plaatsen waar je weet dat er vandaag weinig volk zal opstappen want je moet er naar bellen om gebruik te maken van deze bus en als niemand belt dan moet hij niet uitrijden ook dus weeral geld gespaard Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
|
![]() Om maar effe een voorbeeld te geven uit dé stad der gratis vervoer. Vanop de grote markt in Hasselt rijdt er elke 5 min' een bus van de grote markt naar het station, dat maar maximum een paar honderd meters verder gelegen is. Wie neemt deze bus? De ouderen of gehandicapten? Neen het is voornamelijk de schoolgaande jeugd. Goed gedaan Stevaert ! En zo kan ik nog tientallen voorbeelden geven van het sossenbeleid in Hasselt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus steve heeft dat idd goed gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.505
|
![]() Moeilijk verhaal natuurlijk.....
Het lijkt er inderdaad op dat tussen 9 uur smorgens en ,pakweg 16h00 snamiddags er,op onze kosten,aan dieselverstoken en slijtageverwekken van het rollend materieel van de lijn gedaan wordt. Verbazingwekkend is ook dat de lijn nog steeds geen "autostradelijn" geprobeerd heeft? Of is tussen Oostende en Brussel de Trein of de auto dan persé de enige optie? Zie je,ik ben voor "De Lijn",maar niet werkende experimenten en "historische" buslijnen mogen gerust gedumpt worden,en er mogen nieuwe experimenten gedaan worden,er moet continue gezocht worden naar marktaandeel.... Kandidaat openbaar-vervoergebruikers moeten gevonden worden waar ze zitten....en dat is momenteel in de auto! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.505
|
![]() Citaat:
Vermoedelijk omdat er tussen Houthalen en Antwerpen en/of Brussel geen konkurrentie (meer) is met de NMBS? Ik vrees dat dat het probleem is,de "openbare" vervoersvormen willen niet konkurreren met elkaar,gelukkig zijn ze wel al zo vriendelijk min of meer op elkaar aan te sluiten...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
PS, je moet eens met een ltere vlucht op Zaventem landen: geen openbaar veroer naar Brussel meer vanaf 23:00, dus ben je eraan voor een taxi tegen nachttarief...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 september 2005 om 17:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 september 2005 om 19:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
|
![]() [quote=De schoofzak]Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen. QUOTE] Mannekes en Meiskes, Wat een oplossing, de belbus !!!!! Prachtig gevonden van de minister !! Je screent een buslijn en stelt vast dat er maar 2 man en een paardenkop opzit, dagelijks. Je grijpt kordaar in, je vervangt die bus door een belbus !!! 's Anderendaags rijdt diezelfde bus met diezelfde 2 man en die paardenkop exact dezelfde route, het enige verschil is dat de passagiers nu hebben moeten bellen !! Belgische staat, tel uit je winst : 3 extra registraties bij een telefoonmaatschappij en de BTW op de hands-free kit van de paardenkop die met een gewoon toestel nooit die belbus gebeld krijgt ! De redding is nabij ! Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 52
|
![]() Het probleem van "de bussen" (zoals De Ridder hier aankaart), bestaat in alle sectoren van het openbaar vervoer, dus ook bij de treinen en de trams. Overvol openbaar vervoer als j�*j het nodig hebt, leeg openbaar vervoer als j�*j het niet nodig hebt.
De oplossing ligt hem er niet in om minder bussen te laten rijden, de oplossing ligt in het verstandig spreiden van het openbaar vervoer. Zeg nu zelf: een trein op een doordeweekse dag zal om middernacht wel minder mensen vervoeren dan om 17u 's avonds zeker? Nochtans worden nagenoeg even lange treinen ingezet... Hetzelfde voor de bussen: overdag rijden er in de meeste plaatsen 2 �* 5 per uur in dezelfde richting, wijl er op de piekuren even veel (weinig) rijden en er 's avonds nog steeds 1 �* 3 rijdt... |
![]() |
![]() |