Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2005, 14:03   #1
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Er gaat te veel geld naar lege bussen



Citaat:
Er gaat te veel geld naar lege bussen

zo 25/09/05 - Te veel bussen van De Lijn rijden leeg of bijna leeg. Dat zegt Vlaams parlementslid Annick De Ridder (VLD) in Het Nieuwsblad op Zondag.

Annick De Ridder heeft zware kritiek op het beleid van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt, die volgens haar te veel geld geeft aan de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn. Onlangs nog trok die het budget van De Lijn op met 132 miljoen euro.




(foto Belga)



"Waanzinnige bedragen", noemt De Ridder dat, "waarvan parlement en burger op zijn minst mogen eisen dat ze efficiënt en doelgericht worden besteed." Volgens haar is dat echter niet het geval.

Het principe van de basismobiliteit -voor iedereen een bushalte dicht bij de deur- wil ze niet in twijfel trekken, maar de invulling ervan vertrekt volgens haar veel te veel vanuit de aanbodzijde. "Maar wat indien in deze of gene buurt geen mens behoefte heeft aan de bus?"

In bepaalde gevallen vindt De Ridder het beter te werken met dienstencheques voor taxi's. Dat is volgens haar ook beter voor het milieu dan lege bussen te laten rondrijden. "Ecologisch is het beter op dunne trajecten over te schakelen op zo proper mogelijke auto's."



"Debat niet versmallen tot de bus"

Het openbaar vervoer is voor De Ridder niet zaligmakend. "Heeft Van Brempt al eens gepeild naar de frustraties van de mensen die niet zonder auto kunnen? ... Voor hen wordt helemaal niets gedaan", fulmineert ze.

Ze wil naar eigen zeggen geen pleidooi houden voor Koning Auto, maar vindt dat de slinger nu veel te veel in een richting gaat. Het debat over mobiliteit mag niet worden versmald, vindt ze.



Van Brempt veegt kritiek van tafel

Vlaams minister Kathleen Van Brempt weerlegt de kritiek op haar beleid.



(foto VRT)



"De Lijn screent geregeld al haar buslijnen", zegt Van Brempt. Als een vaste buslijn te weinig passagiers trekt, wordt die vervangen door een belbus, die alleen op aanvraag rijdt.

Desnoods kan de belbus ook worden vervangen door een openbaar-vervoers-wagen.

Voor het systeem van dienstencheques is Van Brempt niet te vinden, wegens te duur. Ze is wel voor een nauwere samenwerking met de taxibedrijven.



Dat er soms lege bussen rondrijden zal ik niet ontkennen vooral in het weekend merk ik dat hier in de regio!

Belbussen heeft wel zijn nut ik heb daar al een paar keer gebruikt van gemaakt en als je ziet dat er in het weekend weinig volk zit op zo een grote lijn bus denk ik toch wel dat het beter zou zijn om belbussen in te leggen op bepaalde uren

Maar de ridder spreekt hier ook denk ik in naam van de taximaatschappijen die blijkbaar concurentie ondervinden
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 14:05   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
Standaard

Fuck, meestal wanneer ik de bus pak zit hij veel te vol. Voor mij mogen er op spitsuren best wat extra bussen worden ingelegd.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 14:10   #3
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Fuck, meestal wanneer ik de bus pak zit hij veel te vol. Voor mij mogen er op spitsuren best wat extra bussen worden ingelegd.
In het weekend valt dat hier wel op maar ja het zal altijd iets zijn e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 14:52   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder (VLD)
Ecologisch is het beter op dunne trajecten over te schakelen op zo proper mogelijke auto's.
Daar krijg ik het dus van!! Wees tenminste eerlijk en geef toe dat de bussen toeveel kosten, zodat je die belastingsverlaging niet kan doorvoeren. Maar liever gaat onze liberale Ridder de hypocriet uithangen, door zogezegd bezorgd te zijn over de natuur.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:06   #5
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Daar krijg ik het dus van!! Wees tenminste eerlijk en geef toe dat de bussen toeveel kosten, zodat je die belastingsverlaging niet kan doorvoeren. Maar liever gaat onze liberale Ridder de hypocriet uithangen, door zogezegd bezorgd te zijn over de natuur.
Ze moet de belangen verdedigen van de taxichauffeurs e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:07   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ...
Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ...
Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht ....
Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ...

En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ...
Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:10   #7
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Vlaams minister Kathleen Van Brempt weldra uit de politiek...voorzitster bij de lijn?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:12   #8
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
Vlaams minister Kathleen Van Brempt weldra uit de politiek...voorzitster bij de lijn?
dan wordt het wel dringen, want daar zit al een socialist. En bij de NMBS hebben ze het ook voor het zeggen.

De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:16   #9
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ...
Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ...
Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht ....
Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ...
volledig mee eens

Belbussen zou de ideale oplossing zijn op plaatsen waar je weet dat er vandaag weinig volk zal opstappen

want je moet er naar bellen om gebruik te maken van deze bus en als niemand belt dan moet hij niet uitrijden ook dus weeral geld gespaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ...
Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
ik denk dat een taxi meer zal kosten of ne belbus ben het niet zeker maar vermoed het toch want taxi"s zijn echt niet goedkoop de paar keren dat ik er gebruik van gemaakt hebt heb ik serieus in mijne portemenéé mogen tasten
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:21   #10
Corcovado
Burger
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
Standaard

Om maar effe een voorbeeld te geven uit dé stad der gratis vervoer. Vanop de grote markt in Hasselt rijdt er elke 5 min' een bus van de grote markt naar het station, dat maar maximum een paar honderd meters verder gelegen is. Wie neemt deze bus? De ouderen of gehandicapten? Neen het is voornamelijk de schoolgaande jeugd. Goed gedaan Stevaert ! En zo kan ik nog tientallen voorbeelden geven van het sossenbeleid in Hasselt.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:23   #11
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corcovado
Om maar effe een voorbeeld te geven uit dé stad der gratis vervoer. Vanop de grote markt in Hasselt rijdt er elke 5 min' een bus van de grote markt naar het station, dat maar maximum een paar honderd meters verder gelegen is. Wie neemt deze bus? De ouderen of gehandicapten? Neen het is voornamelijk de schoolgaande jeugd. Goed gedaan Stevaert ! En zo kan ik nog tientallen voorbeelden geven van het sossenbeleid in Hasselt.
ik ben mindervalid en maak wel gebruik van de lijn

dus steve heeft dat idd goed gedaan
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:54   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.505
Standaard

Moeilijk verhaal natuurlijk.....

Het lijkt er inderdaad op dat tussen 9 uur smorgens en ,pakweg 16h00 snamiddags er,op onze kosten,aan dieselverstoken en slijtageverwekken van het rollend materieel van de lijn gedaan wordt.


Verbazingwekkend is ook dat de lijn nog steeds geen "autostradelijn" geprobeerd heeft?

Of is tussen Oostende en Brussel de Trein of de auto dan persé de enige optie?



Zie je,ik ben voor "De Lijn",maar niet werkende experimenten en "historische" buslijnen mogen gerust gedumpt worden,en er mogen nieuwe experimenten gedaan worden,er moet continue gezocht worden naar marktaandeel....

Kandidaat openbaar-vervoergebruikers moeten gevonden worden waar ze zitten....en dat is momenteel in de auto!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:57   #13
Corcovado
Burger
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Moeilijk verhaal natuurlijk.....


Verbazingwekkend is ook dat de lijn nog steeds geen "autostradelijn" geprobeerd heeft?
In bepaalde steden bestaat dit wel. Vb vanuit Houthalen kan je een rechtstreekse bus nemen naar Antwerpen of Brussel.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 16:01   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corcovado
In bepaalde steden bestaat dit wel. Vb vanuit Houthalen kan je een rechtstreekse bus nemen naar Antwerpen of Brussel.
Aha?

Vermoedelijk omdat er tussen Houthalen en Antwerpen en/of Brussel geen konkurrentie (meer) is met de NMBS?


Ik vrees dat dat het probleem is,de "openbare" vervoersvormen willen niet konkurreren met elkaar,gelukkig zijn ze wel al zo vriendelijk min of meer op elkaar aan te sluiten......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 16:02   #15
Corcovado
Burger
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Aha?

Vermoedelijk omdat er tussen Houthalen en Antwerpen en/of Brussel geen konkurrentie (meer) is met de NMBS?
Nee daar is dus geen treinstation. Daarvoor zou je tot Hasselt moeten gaan.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 17:15   #16
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ...
Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ...
Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht ....
Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ...

En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ...
Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
Zou het kunnen dat Van Hool en Jonckheere liever grote dure bussen verkopen, dan grote en kleine? Of dat de kleine bussen niet op maat gemaakt worden maar in serie, zodat De Lijn opgescheept zit met een bussenpark van enkel grote (dure) Van Hool- en Jonckheerebussen, ipv van diverse maten te hebben om flexibel te kunnen inzetten??
PS, je moet eens met een ltere vlucht op Zaventem landen: geen openbaar veroer naar Brussel meer vanaf 23:00, dus ben je eraan voor een taxi tegen nachttarief...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 25-09-2005 at 18:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ...
Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ...
Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht ....
Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ...

En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ...
Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
Zou het kunnen dat Van Hool en Jonckheere liever grote dure bussen verkopen, dan grote en kleine? Of dat de kleine bussen niet op maat gemaakt worden maar in serie, zodat De Lijn opgescheept zit met een bussenpark van enkel grote (dure) Van Hool- en Jonckheerebussen, ipv van diverse maten te hebben om flexibel te kunnen inzetten??
PS, je moet eens met een ltere vlucht op Zaventem landen: geen openbaar veroer naar Brussel meer vanaf 23:00, dus ben je eraan voor een taxi tegen nachttarief...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
Doch ik vrees dat ze ook nogal stroef werken daar: voorbeeldje: ooit al eens een belbus gezien die een gewone grote bus is, en die tijdens de spits zou kunnen ingezet worden als gewone bus? Neen, dat moeten speciale busjes zijn ...
Ik zie ook zeer veel volle bussen: ge moet eens kijken naar de speciale nachtbussen tijdens de Gentse feesten. Daar is tenminste ingespeeld op de behoeften van de klant ...
Ook in Antwerpen met de grote werken aan de ring, heeft men blijkbaar eens deftig nagedacht ....
Benieuwd of ze op dezelfde weg zullen blijven: inspelen op tijdelijke behoeften vb. bij bepaalde werken, evenementen ...

En dat vld-mens stelt ook maar weinig in de plaats: checks die om te drukken en omwillen van de nodige administratieve kontrole tegen misbruik (onze aard, niewaar, de overheid een voetje lichten) meer kosten dan hetgeen wij zouden moeten bijdragen ...
Dat mens beseft het zelf niet: ze wil een moderne vorm van een fietsplaten-taks invoeren (weten jullie nog: de metalen taksplaat aan je fiets, ieder jaar een ander kleurtje ...)
Zou het kunnen dat Van Hool en Jonckheere liever grote dure bussen verkopen, dan grote en kleine? Of omdat de kleine bussen niet op maat gemaakt worden maar in serie, zodat De Lijn opgescheept zit met een bussenpark van enkel grote (dure) Van Hool- en Jonckheerebussen, ipv van diverse maten te hebben om flexibel te kunnen inzetten??[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 september 2005 om 17:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 19:20   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
dan wordt het wel dringen, want daar zit al een socialist. En bij de NMBS hebben ze het ook voor het zeggen.

De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren.
Mocht u een eerlijke analyse maken dan zou u zeggen dat de "socialisten" bezig zijn om het openbaar vervoer te liberaliseren terwijl de liberalen niet verder komen dan wat gelul over lege bussen. Bijna de helft van de lijnen van De Lijn worden nu al uitgebaat door pachters. De NMBS wordt volop klaargemaakt voor de liberalisering van het spoor. Binnen de 10 jaar zijn de spoorwegen in Franse, misschien Duitse handen. De MIVB wordt gerund als een privé bedrijf met het oog op een eventuele privatisering. Dit alles met, zoals u zegt, "socialisten" aan de top.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 25-09-2005 at 20:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
dan wordt het wel dringen, want daar zit al een socialist. En bij de NMBS hebben ze het ook voor het zeggen.

De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren.
Mocht u een eerlijke analyse maken dan zou u zeggen dat de "socialisten" bezig zijn om het openbaar vervoer te liberaliseren terwijl de liberalen niet verder komen dan wat gelul over lege bussen. Bijna de helft van de lijnen van De Lijn worden nu al uitgebaat door pachters. De NMBS wordt volop klaargemaakt voor de liberalisering van het spoor. Binnen de 10 jaar zijn de spoorwegen in Franse, misschien Duitse handen. De MIVB wordt gerund als een privé bedrijf met het oog op een eventuele privatisering. Dit alles met, zoals u zegt, "socialisten" aan de top.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 25-09-2005 at 20:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
dan wordt het wel dringen, want daar zit al een socialist. En bij de NMBS hebben ze het ook voor het zeggen.

De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren.
Mocht u een eerlijke analyse maken dan zou u zeggen dat de "socialisten" bezig zijn om het openbaar vervoer te liberaliseren terwijl de liberalen niet verder komen dan wat gelul over lege bussen. Bijna de helft van de lijnen van De Lijn worden nu al uitgebaat door pachters. De NMBS wordt volop klaargemaakt voor de liberalisering van het spoor. Binnen de 10 jaar zijn de spoorwegen in Franse, misschien Duitse handen. De MIVB wordt gerund als een privé bedrijf met het oog op een eventuele privatisering. Dit alles met "socialisten" aan de top.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
dan wordt het wel dringen, want daar zit al een socialist. En bij de NMBS hebben ze het ook voor het zeggen.

De sossen zijn goed bezig met de staat te koloniseren.
Mocht u een eerlijke analyse maken dan zou u zeggen dat de "socialisten" bezig zijn om het openbaar vervoer te liberaliseren terwijl de liberalen niet verder komen dan wat gelul over lege bussen. Bijna de helft van de lijnen van De Lijn worden nu al uitgebaat door pachters. De NMBS wordt volop klaargemaakt voor de liberalisering van het spoor. Binnen de 10 zijn de spoorwegen in Franse, misschien Duitse handen. De MIVB wordt gerund als een privé bedrijf met het oog op een eventuele privatisering. Dit alles met "socialisten" aan de top.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 september 2005 om 19:22.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 07:16   #18
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3



Dat er soms lege bussen rondrijden zal ik niet ontkennen vooral in het weekend merk ik dat hier in de regio!

Belbussen heeft wel zijn nut ik heb daar al een paar keer gebruikt van gemaakt en als je ziet dat er in het weekend weinig volk zit op zo een grote lijn bus denk ik toch wel dat het beter zou zijn om belbussen in te leggen op bepaalde uren

Maar de ridder spreekt hier ook denk ik in naam van de taximaatschappijen die blijkbaar concurentie ondervinden
Lege bussen die rondrijden en dan beweren dat dit goed is moet ooit op een catastrofe uitlopen. Men heeft niet voor niets jarenlang de bussen afgeschaft. Het idee van de belbus is een goed idee, maar dient op bepaalde plaatsen bijsturing.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 08:20   #19
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

[quote=De schoofzak]Ik zie toch ook veel lege bussen.
Misschien moet er eens gepord worden aan de Lijn en aan de hoofdschuddende minister, om wat vlugger over te schakelen op belbussen.
QUOTE]

Mannekes en Meiskes,

Wat een oplossing, de belbus !!!!!
Prachtig gevonden van de minister !!

Je screent een buslijn en stelt vast dat er maar 2 man en een paardenkop opzit, dagelijks. Je grijpt kordaar in, je vervangt die bus door een belbus !!! 's Anderendaags rijdt diezelfde bus met diezelfde 2 man en die paardenkop exact dezelfde route, het enige verschil is dat de passagiers nu hebben moeten bellen !!

Belgische staat, tel uit je winst : 3 extra registraties bij een telefoonmaatschappij en de BTW op de hands-free kit van de paardenkop die met een gewoon toestel nooit die belbus gebeld krijgt !

De redding is nabij !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 08:27   #20
Bart Bleyaert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 52
Standaard

Het probleem van "de bussen" (zoals De Ridder hier aankaart), bestaat in alle sectoren van het openbaar vervoer, dus ook bij de treinen en de trams. Overvol openbaar vervoer als j�*j het nodig hebt, leeg openbaar vervoer als j�*j het niet nodig hebt.

De oplossing ligt hem er niet in om minder bussen te laten rijden, de oplossing ligt in het verstandig spreiden van het openbaar vervoer. Zeg nu zelf: een trein op een doordeweekse dag zal om middernacht wel minder mensen vervoeren dan om 17u 's avonds zeker? Nochtans worden nagenoeg even lange treinen ingezet... Hetzelfde voor de bussen: overdag rijden er in de meeste plaatsen 2 �* 5 per uur in dezelfde richting, wijl er op de piekuren even veel (weinig) rijden en er 's avonds nog steeds 1 �* 3 rijdt...
Bart Bleyaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be