![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
|
![]() Ondanks de hype, beginnen meer en meer wetenschappers openlijk hybriede wagens te bekritiseren. Europese auto-manufacturers doen hetzelfde, en wel met goede redenen. Sommigen noemen hybrids zelfs een totale ramp, zowel op commercieel als op ecologisch vlak.
http://www.greencarcongress.com/2005...hybrids_a.html 1. Hybrids zijn behoorlijk minder efficiënt dan een eenvoudige diesel-wagen 2. Hybrids vereisen batterijen die uitermate milieu-onvriendelijk zijn, zowel bij de productie ervan, als bij de afvalverwerking. 3. De trend bij auto-makers is definitief gekeerd naar het maken van zwaardere hybrids, weg van efficiëntie dus, waarbij de hybriede aandrijving enkel nog wordt gebruikt als een power-boost 4. Traditionele diesel-motoren kunnen nog efficiënter gemaakt worden, en zelfs in een flex-fuel configuratie omgebouwd worden, waardoor ze op biobrandstoffen kunnen rijden, waardoor ze uitermate milieuvriendelijk worden, en hybrids volledig in de kou laten staan. Kortom, hybrids zijn een totale ramp. Het is niet zeker of de dalende verkoopscijfers van hybrids een teken zijn dat mensen eindelijk inzien wat voor een slechte technologie dit is, maar het blijft een goed feit dat de verkoop daalt. De introductie van hybrids op grote schaal zou een totale milieuramp zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 15:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 5.004
|
![]() Zo'n vermogens met batterijen, lijkt me idd een onhaalbare kaart, tenzij men de wonderbatterij uitvindt, compact en toch krachtig en ook nog grote opslagcapaciteit, en als het even kan een lange levensduur.
Moeilijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Banneling
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
|
![]() Citaat:
Een aantal concept cars rijdt op li-ion batterijen, die zijn licht, duurzaam en relatief snel op te laden, maar zeer duur (eigenlijk gaat het gewoon om goede batterijen uit een laptop). Zink-lucht batterijen zijn nog beter maar die vereisen een aparte en zeer speciale infrastructuur waar niemand wil in investeren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 15:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
http://www.twike.com/ Of de Nederlandse Aerorider: http://www.aerorider.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() Citaat:
die had ook een opslagcapaciteit en je kon er je scheeraparaat op aansluiten en zo ik denk niet dat ze die dus nog moeten uitvinden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() in elk geval geen oorlog om olie meer en geen vervuiling van ons steden en dorpen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() Citaat:
zou het dan toch maar alemaal een hype zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
De beste oplossing is daarom dat de mens een goede keuze leert maken bij zijn vervoermiddelen: - gewone fiets voor korte afstanden; - ligfiets of velomobiel voor grotere afstanden (al dan niet elektrische trapbekerachtiging); - elektrisch voertuig (type Twike of Aerorider) voor afstanden tot 100 km; - openbaar vervoer in alle andere gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
__________________
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 9 oktober 2005 om 16:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() Citaat:
maar hoe krijg ik dan mijn oud ijzer bijeen ? ah ja, met kar en paard natuurlijk. daar had ik niet aan gedacht. paarden opnieuw in het straat beeld !!! [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
|
![]() Citaat:
__________________
[SIZE=5][/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
|
![]() Citaat:
__________________
[SIZE=5][/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
In Duitsland echter is rijden met koolzaadolie ACCIJNSVRIJ. Ook geven heeft wat Länder een belastingsvrijstelling en kennen een premie toe wie z'n wagen laat ombouwen. Niet de bedrijven blijven in gebreke, wel de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
|
![]() Citaat:
__________________
[SIZE=5][/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
|
![]() Citaat:
efficientie van hybriede systemen is steeds hoger dan bij "rijdende schoorsystemen" omdat er energie juist gerecupereerd wordt. |
|
![]() |
![]() |