![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() We zijn zelfs bang van gehandicapten
Liever geen mindervalide of bejaarde buren Vlamingen voelen zich steeds meer bedreigd door migranten. Dat is een van de opmerkelijke resultaten van de jaarlijkse enquête van de Vlaamse administratie bij 1.500 Vlamingen. Nog opvallend is onze onverschilligheid ten opzichte van zorgbehoevende mensen: we hebben liever geen gehandicapten als buren. De Administratie Planning en Statistiek (APS) van de Vlaamse Gemeenschap ondervraagt elk jaar 1.500 Vlamingen over een waaier van onderwerpen. Uit de enquête, die onderzocht werd an de KUL, blijkt dat we ons zich sinds 1998 steeds meer bedreigd voelen door vreemdelingen. Ook zorgbehoevende mensen maken we liever niet van dichtbij mee: als Vlamingen zelf hun buren kiezen, dan zullen dat geen gehandicapten zijn. Mentaal gehandicapten hangen helemaal onderaan die lijst, net erboven staan fysiek gehandicapten zoals blinden, en zorgbehoevenden zoals bejaarden. Terwijl Vlamingen tussen 1991 en 1998 een steeds positiever beeld kregen van migranten, gaat dat de jongste jaren weer de andere kant uit. Ongeveer 26 procent van de Vlamingen vertrouwde migranten in 2004 over het algemeen niet, terwijl dat in 1998 slechts 23 procent was. De stelling ,,Moslims zijn een bedreiging voor onze cultuur en gebruiken'' wordt door 41 procent van de Vlamingen onderschreven, een tiende meer dan in 1998. Socioloog Mark Elchardus van de VUB wil voorzichtig omgaan met deze cijfers. ,,De groep verzuurden is zeker toegenomen'', zegt hij. ,,Al wil dat niet zeggen dat elke Vlaming nu hardvochtig is. Mensen die enkel de tv als venster op de wereld hebben, zijn achterdochtiger. Daar worden bepaalde 'grote verhalen' over dé economie en dé migranten gebracht. Burgers met een goed verenigingsleven staan verdraagzamer in de wereld: zij hebben meer contacten en zien met eigen ogen dat de maatschappij zo slecht nog niet is. Het grote enthousiasme van vele organisaties en clubs stemt mij positief.'' Het is ook zo dat maar liefst zestig procent van de Vlamingen Turken en Marokkanen vriendelijke mensen vinden, zodra ze persoonlijk kennis met hen maken.(MAR/HWD) blz. 2 ---------------------------------------------- ![]() wat een fier volk zeg. kom, we gaan wat trommelen en vendelrukken op de ijzerwake... tegen de migranten, de gehandicapten, de zieken, de walen en al de rest wat ons bedreigt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 september 2005 om 09:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brrr, wat eng, al die lochtonen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ja, en het profitariaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar iemand van over de grens is een bedreiging. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het meest beangstigende is dat al dat schijtvolk nog mag gaan stemmen ook!
Bende debiele lobotomiepatiënten zijn het...
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Je vraagt je af bij wie ze deze enquete gehouden hebben
![]() Volgens mij is dit gewoon een leugenachtige linkse rukker-enquete om het Vlaamse volk in diskrediet te brengen, en zo denken de linkse jongens dat ze daar dan volledig boven staan zoals een soort linkse ubermensch. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Het is tegenwoordig niet zo moeilijk meer om ubermensch te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Doe deze enquête eens bij de Fransen, Duitsers, Nederlanders... , zou het resultaat zo verschillend zijn? Waarom zou dat een 'typisch Vlaams' fenomeen zijn?
En dat men minder vertrouwen heeft in vreemdelingen, zou dat misschien ook niet voor een groot stuk aan sommige vreemdelingen kunnen liggen? Aan de islamfascisten bijv.? Aan de Marokkaanse jeugdbendes die de boel verzieken? Kortom, weeral de zoveelste kakenquête om wat sfeer te komen scheppen. En linkse rukker Elchardus spreekt natuurlijk heel braaf en politiek-correct van 'verzuurden'(lees:'mensen die het niet eens zijn met het heersende gelul over de veilige en gezellige samenleving'). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Meeste mensen zijn komen nooit in contact met vreemdelingen. Toch hebben ze er schrik van. Samen gezellig schrik hebben rond het VB-kampvuur.
Wat een belachelijke massa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zouden de mensen nog schrik krijgen van zichzelf... ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Wat heeft dat van die gehandicapten nu met schrik te maken?
Eerlijk gezegd zou ik ook liever niet naast een mentaal gehandicapte wonen. Niet dat het me veel uitmaakt, maar als ik kan kiezen, waarom zou ik een mentaal gehandicapte willen? En ik heb een mentaal gehandicapte nicht, dus begin niet te zagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() "... als Vlamingen zelf hun buren kiezen, dan zullen dat geen gehandicapten zijn. Mentaal gehandicapten hangen helemaal onderaan die lijst, net erboven staan fysiek gehandicapten zoals blinden, en zorgbehoevenden zoals bejaarden."
Wanneer worden deze gehandicapten, zorgbehoevenden en bejaarde mensen gearresteerd en gedoporteerd?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil maar zeggen, de manier waarop je je vragen stelt vertelt soms meer over degene die ze heeft opgesteld dan over de ondervraagde zelf.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Addio a Cheyenne Laatst gewijzigd door Stinkyweasel : 21 september 2005 om 12:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
... Just, het komt niet van het VB dus het zal wel slecht zijn. Zielig hoor, heel zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Waarom? Schrik voor je eigen imago, of dat van de buurt? 3. Dus jij zou niet naast je nicht willen wonen. 4. tegenstrijdigheidje: "Niet dat het me veel uitmaakt" EN "ik wil liever niet naast een mentaal gehandicapte wonen" Je hebt misschien een mentaal gehandicapte nicht maar voor mij ben je een bekrompen nicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Soit, zoals ik al zei, het maakt me niet echt veel uit, maar wees eerlijk, als je expliciet zou mogen kiezen, denk jij dan aan een mentaal gehandicapte als buur? |
|
![]() |
![]() |