![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bandieten mogen nu stemmen, heeft de European Court of Human Rights beslist.
Want de Court niet besliste, is, dat je niet mag stemmen op bandieten. Zodat een Chirac en een Berlusconi kunnen doorgaan en dito-opvolgers krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou men niet mogen stemmen als zijnde "bandiet"? Definieer "bandiet"? Bang dat ze in Antwerpen stemmen? Kan ik mij wel voorstellen uiteraard, dat men dat niet graag heeft momenteel.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2005 om 09:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gebruikte het woord 'bandieten' hier, om een parallel te kunnen trekken met onze notoire Europese fritzakgraaiers. In feite had ik het woord 'gevangenen' moeten gebruiken, maar dan was de woordspeling verloren gegaan, want die heren komen nu eenmaal nooit in het gevang terecht. Met mijn excuus aan de gevangenen voor het voor hen kwetsend woordgebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als pampergraaiers mogen stemmen, waarom dan geen fritzakgraaiers?
![]() En wat met pampergraaiers die bovendien nog fritzakgraaiers zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gedetineerden, volgens mij stemmen die ook niet. En hoeveel zijn hun burgerrechten en politieke rechten wel niet kwijt? Redelijk veel hoor! En bijlange niet voor zeden, geweld of drugsdelicten.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() allez hop, na het migrantenstemrecht ook het bandietenstemrecht. De rooi kunnen zich weer eens in hun pollen wrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moeke roept, Chipieke. Als je stout blijft, zal de boeman je halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is Engeland, dat veroordeeld is. Ze zullen nu voor bepaalde categoriën gevangenen stemrecht toelaten via een wetswijziging. Hoe dat bij ons zo precies zit, weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is dus weeral de schuld van ....de kiezer. Misschien zou het logischer zijn alleen bandieten toe te laten voor bandieten te stemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee zijn toch mijn inziens van elkander gescheiden.
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat er veel op tegen kan zijn bepaalde categoriën van gevangenen hun stemrecht te onthouden, noch dat de publieke opinie daar veel op tegen heeft. Trouwens, ik heb nog wel mensen gekend die normaal functioneerden in de maatschappij, maar die niettemin hun burgerrechten ontzegd waren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 oktober 2005 om 10:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]De man met de grootste oren ter wereld, maar die toch nooit iets had gehoord...[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarom worden naast vrijheids beroving ook politieke rechten ontzegt vaak? Zal ik het u eens zeggen? Omdat er dan meestal een geurtje aan zit en dat geviseerde in kwestie monddood wordt gemaakt op voorhand! Dat is het, niks anders.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens je hebt burgerrechten en politieke rechten, twee verschillende uitspraken trouwens alhoewel ik er niet meteen het nut van kan snappen.
t' is zo iets als een aanhoudings bevel, als ze dat wettelijk niet kunnen regelen dan schrijven ze een "bevel tot medebrenging" ; alsof er verschil is in uitvoering?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 oktober 2005 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zeg maar wat; stel dat er 10'000 mensen in de bak zitten waarvan 0.1% moordenaars zijn. Doch de politiek is zo dat ze mogen zitten creperen en niemand anders kan die boodschap uitdragen dan wie er daadwerkelijk aan het creperen is! Zou het dan niet wenselijk zijn dit te corrigeren daar waar nodig? Dat is toch politiek en zijn taak, daar invullen waar de mensen hun nodig hebben? Volksvertegenwoordiger zijn. Of is het dat niet?
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevangenen moeten alleszins hun mensenrechten behouden. Of politiek rechten daaronder behoren, moeten de rechters maar uitmaken. Waarschijnlijk wél, dus, met uitzonderingen �* la tête du client of per categorie. |
|
![]() |
![]() |