Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Rijken moeten zich kunnen afschermen van het gewoon volkske
ja ,rijk volk eerst en ieder voor zich 24 41,38%
neen, dat kan niet 23 39,66%
neutraal 11 18,97%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2005, 18:03   #1
Blockwatcher
Banneling

Standaard Rijke luxe-egoisten achter hekkens afgeschermd van de gewone man in de straat

09/09 Luxe-appartementen in Antwerpen afgeschermd met hekken

In Antwerpen is enige commotie ontstaan omdat bouwmaatschappij Vooruitzicht een complex van luxe-appartementen heeft afgeschermd met een hekken waarvoor de stad een bouwvergunning heeft gegeven.

Dat is in de vorige legislatuur gebeurd, aldus bevoegd schepen Ludo Van Campenhout in een reactie. Hij zegt dat het voor iedereen beter zou zijn als het hekken verdwijnt. De privéstraat heeft van de stad intussen wel een officiële straatnaam gekregen.

Buurtbewoners zijn verbaasd omdat het grote hekken het complex, dat op privégrond staat, langs beide kanten afschermt. Zij noemen de plaats helemaal niet onveilig. Doordat het afgesloten gedeelte een eigen straatnaam heeft gekregen, wonen twee families en één BVBA plots in de Rivierstraat, met alle administratieve rompslomp vandien.

Ludo Van Campenhout zei vrijdag dat de stad principieel tegen een hekken is gekant, maar dat de bouwvergunning daarvoor al in de jaren 2000-2001 is afgeleverd. Nu worden zo'n zaken niet meer vergund.

Dit kan toch niet , dat rijkeluizen zich op een eiland zich afschermen van de
massa , straten afgesloten worden, waar zal het beginnen en waar zal het eindigen.... en wat met de oudjes die in sociale woningen zitten en die dagelijks gemolesteerd worden en niet meer buiten kunnen....

Was dit geen paln van VLD SCEPEN baron Delwaide , die de armen uit de stad wilde en een Antwerpen voor de rijke wou scheppen...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blockwatcher on 10-09-2005 at 19:23
Reason:
--------------------------------

In Antwerpen is enige commotie ontstaan omdat bouwmaatschappij Vooruitzicht een complex van luxe-appartementen heeft afgeschermd met een hekken waarvoor de stad een bouwvergunning heeft gegeven.

Dat is in de vorige legislatuur gebeurd, aldus bevoegd schepen Ludo Van Campenhout in een reactie. Hij zegt dat het voor iedereen beter zou zijn als het hekken verdwijnt. De privéstraat heeft van de stad intussen wel een officiële straatnaam gekregen.

Buurtbewoners zijn verbaasd omdat het grote hekken het complex, dat op privégrond staat, langs beide kanten afschermt. Zij noemen de plaats helemaal niet onveilig. Doordat het afgesloten gedeelte een eigen straatnaam heeft gekregen, wonen twee families en één BVBA plots in de Rivierstraat, met alle administratieve rompslomp vandien.

Ludo Van Campenhout zei vrijdag dat de stad principieel tegen een hekken is gekant, maar dat de bouwvergunning daarvoor al in de jaren 2000-2001 is afgeleverd. Nu worden zo'n zaken niet meer vergund.

massa , straten afgesloten worden, waar zal het beginnen en waar zal het eindigen.... en wat met de oudjes die in sociale woningen zitten en die dagelijks gemolesteerd worden en niet meer buiten kunnen....

Was dit geen paln van VLD SCEPEN baron Delwaide , die de armen uit de stad wilde en een Antwerpen voor de rijke wou scheppen...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Was dit geen paln van VLD SCEPEN baron Delwaide , die de armen uit de stad wilde en een Antwerpen voor de rijke wou scheppen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Blockwatcher : 10 september 2005 om 18:23.
Blockwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:07   #2
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Tja, als ze zich willen afschermen van de criminele allochtone jongerenbendes hebben ze groot gelijk. Ik zou ook niet willen dat mijn buurt achteruit gaat en door allochtone bendes wordt geterroriseerd.

U wel belijkbaar?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:10   #3
Blockwatcher
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Tja, als ze zich willen afschermen van de criminele allochtone jongerenbendes hebben ze groot gelijk. Ik zou ook niet willen dat mijn buurt achteruit gaat en door allochtone bendes wordt geterroriseerd.

U wel belijkbaar?
dus mogen ze zomaar de straten afsluiten, hun eigen eilandje in de stad maken, waar gaat dit naartoe, straks apart zwembad, bib,
warenhuis.... deze tendens is gevaarlijk want het begint hier maar waar zal het eindigen.
Blockwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:14   #4
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

U wel belijkbaar?
Ze willen zich afschermen van de lagere klasse in het algemeen, en waarom ook niet.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:15   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Ze willen zich afschermen van de lagere klasse in het algemeen, en waarom ook niet.

Ja, waarom ook niet.

Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:16   #6
vercetti
Minister

Standaard

In Amerika doen ze dat toch ook. We horen u daar niet over. Alles wat Vlaams is, slecht is zeker?

Oud 10 september 2005, 18:16   #7
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
In Amerika doen ze dat toch ook. We horen u daar niet over. Alles wat Vlaams is, slecht is zeker?
Heb ik ooit al iets positiefs over Amerika verteld soms?
Oud 10 september 2005, 18:19   #8
vercetti
Minister

Standaard

Ik doelde op piano.

Oud 10 september 2005, 19:01   #9
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blockwatcher
dus mogen ze zomaar de straten afsluiten, hun eigen eilandje in de stad maken, waar gaat dit naartoe, straks apart zwembad, bib,
warenhuis.... deze tendens is gevaarlijk want het begint hier maar waar zal het eindigen.
Vanzelfsprekend hebt u ook geen deur die op slot kan aan uw woonst...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:09   #10
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Het tijdperk van de "Gated Communities" lonkt.
Eén van de consequenties van de multikulturele onderklassemaatschappij.
Oud 10 september 2005, 19:22   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je liever zien dat ze hekken rond de armen wijken plaatsen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:28   #12
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

ik stem neutraal,ik kan ze geen ongelijk geven maar ik kan ze ook geen gelijk geven...let wel aan al diegenen die beweren dat er niks aan de hand is in antwerpen...hoe komt dat toch hé dat mensen poorten beginnen bouwen,hoe komt dat toch dat een partij zoals het blok zo groot is in antwerpen,hey? heren politiekers...hoe zou dat nu toch allemaal komen,L*llen over het waarom da die hekken er zijn en of ze er nu wel of niet mogen zijn,maar eens een keertje bekijken waarom ze er zijn door welke oorzaak...zie nu hoe veilig het is hé zie da nu ne keer er is niks aan de hand jong,maar als ge erover klaagt och god och hiere dan ,wel dan ben je een rascist...en de enige partij die er openlijk een oordeel over durft te vellen wel die snoeren ze de mond...[edit]
[size=1]After edit by pistoléke on 10-09-2005 at 20:49
Reason:

ik stem neutraal,ik kan ze geen ongelijk geven maar ik kan ze ook geen gelijk geven...let wel aan al diegenen die beweren dat er niks aan de hand is in antwerpen...hoe komt dat toch hé dat mensen poorten beginnen bouwen,hoe komt dat toch dat een partij zoals het blok zo groot is in antwerpen,hey? heren politiekers...hoe zou dat nu toch allemaal komen,L*llen over het waarom da die hekken er zijn en of ze er nu wel of niet mogen zijn,maar eens een keertje bekijken waarom ze er zijn door welke oorzaak...zie nu hoe veilig het is hé zie da nu ne keer er is niks aan de hand jong,maar als ge erover klaagt och god och hiere dan ,wel dan ben je een rascist...en de enige partij die er openlijk een oordeel over durft te vellen wel die snoeren ze de mond...[/size]

[size=1]After edit by pistoléke on 10-09-2005 at 20:29
Reason:

ik stem neutraal,ik kan ze geen ongelijk geven maar ik kan ze ook geen ongelijk geven...let wel aan al diegenen die beweren dat er niks aan de hand is in antwerpen...hoe komt dat toch hé dat mensen poorten beginnen bouwen,hoe komt dat toch dat een partij zoals het blok zo groot is in antwerpen,hey? heren politiekers...hoe zou dat nu toch allemaal komen,L*llen over het waarom da die hekken er zijn en of ze er nu wel of niet mogen zijn,maar eens een keertje bekijken waarom ze er zijn door welke oorzaak...zie nu hoe veilig het is hé zie da nu ne keer er is niks aan de hand jong,maar als ge erover klaagt och god och hiere dan ,wel dan ben je een rascist...en de enige partij die er openlijk een oordeel over durft te vellen wel die snoeren ze de mond...[/size]

ik stem nuetraal,ik kan ze geen ongelijk geven maar ik kan ze ook geen ongelijk geven...let wel aan al diegenen die beweren dat er niks aan de hand is in antwerpen...hoe komt dat toch hé dat mensen poorten beginnen bouwen,hoe komt dat toch dat een partij zoals het blok zo groot is in antwerpen,hey? heren politiekers...hoe zou dat nu toch allemaal komen,L*llen over het waarom da die hekken er zijn en of ze er nu wel of niet mogen zijn,maar eens een keertje bekijken waarom ze er zijn door welke oorzaak...zie nu hoe veilig het is hé zie da nu ne keer er is niks aan de hand jong,maar als ge erover klaagt och god och hiere dan ,wel dan ben je een rascist...en de enige partij die er openlijk een oordeel over durft te vellen wel die snoeren ze de mond...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door pistoléke : 10 september 2005 om 19:49.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:32   #13
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Als de staat niets aan die straatterreur doet, ja.

Oud 10 september 2005, 19:34   #14
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

De Multikulturele Toekomst: in aanbouw in Nederland.
Het tijdperk van burchten en kastelen is terug van weggeweest.

Een maquette-impressie.

Let op de 'kasteelpoort'.[edit]
[size=1]After edit by Levertraan on 10-09-2005 at 20:40
Reason:

Een maquette-impressie.

Let op de 'kasteelpoort'.[/size]

Een maquette-immpressie.

Let op de 'kasteelpoort'.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Levertraan : 10 september 2005 om 19:40.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:37   #15
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Dit lijkt me een typisch gevolg van de onmacht van de huidige beleidsploeg om concrete harde maatregelen te treffen om de veiligheid van de inwoners van de stad te waarborgen!
Het is niet de ideale manier om zich te beschermen, maar momenteel wel de enige efficiente!

Wat mij betreft, hebben die 'rijkeluizen', op dit moment, 100% gelijk!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 19:41   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Het is vooral verontrustend dat mensen zich vrijwillig gaan opsluiten om zich veilig te voelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 20:02   #17
Musketo
Banneling

Standaard

Niks is gezonder dan af en toe eens een huisinbraak. Dat spoort de mensen aan harder te werken.
Oud 10 september 2005, 20:16   #18
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
...en de enige partij die er openlijk een oordeel over durft te vellen wel die snoeren ze de mond...
En daar plaatsen ze hekken rond

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 20:51   #19
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Dit lijkt me een typisch gevolg van de onmacht van de huidige beleidsploeg om concrete harde maatregelen te treffen om de veiligheid van de inwoners van de stad te waarborgen!
Het is niet de ideale manier om zich te beschermen, maar momenteel wel de enige efficiente!

De rijke man geniet achter zijn hek veiligheid, terwijl de gewone onschuldige Vlaming in de onveiligheid moet zitten ! Ietwat asociaal niet ?

Wat mij betreft moet politie en desnoods het leger op straat komen om de orde te bewaren. Het Belgisch leger heeft toch meestal niets te doen, waarom het leger niet inzetten tegen criminele jongerenbendes (zowel tegen autochtone als allochtone) ? De autochtone steek je de bak in, de allochtone schop je gewoon het land uit ![edit]
[size=1]After edit by max4westland on 10-09-2005 at 21:52
Reason:

Citaat:

De rijke man geniet achter zijn hek veiligheid, terwijl de gewone onschuldige Vlaming in de onveiligheid moet zitten ! Ietwat asociaal niet ?

Wat mij betreft moet politie en desnoods het leger op straat komen om de orde te bewaren. Het Belgisch leger heeft toch meestal niets te doen, waarom het leger niet inzetten tegen criminele jongerenbendes (zowel tegen autochtone als allochtone) ? De autochtone steek je de bak in, de allochtone schop je gewoon het land uit ![/size]

Citaat:

Wat mij betreft moet politie en desnoods het leger op straat komen om de orde te bewaren. Het Belgisch leger heeft toch meestal niets te doen, waarom het leger niet inzetten tegen criminele jongerenbendes (zowel tegen autochtone als allochtone). De autochtone steek je de bak in, de allochtone schop je gewoon het land uit ![/size]
[/edit]

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 september 2005 om 20:52.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 21:08   #20
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

mooi zo, met dat hek.
ik scherm mijzelf al zoveel mogelijk af van de rijken met hun inspiratieloze winnersmoraal.
ze mogen 't hebben, hun menselijk equivalent van het territoriumplasje.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be