![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister
|
![]() In Vlaanderen plegen per dag 6 mensen zelfmoord. In Frankrijk hadden 2 meisjes van 17 en 16 jaar van een flat gebouw geprongen. Ze hadden een brief achtergelaten dat ze liever niet geboren waren geweest. Dit spreekt voor mij boekdelen. En ik denk dat komt door onze maatschappij alles moet sneller vooruit gaan. We zouden het wat terug kalmer aan moeten[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 30 september 2005 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is omdat alles in onze plaats beslist moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() de multikul , de vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken , de neoliberalen en de marxisten die de mensen willen zien arm worden en het dekadente westen , vrouwen die afgeranseld worden door hun door de overheid gesubsidieerde drugsverslaafde venten , ... de mensen zien het linkse beleid niet meer zitten en plegen zelfmoord. De enige hoop die ze hebben op een beter leven wordt bestreden in rechtbanken en doodgezwegen door de media. Zolang links hier de plak zwaait , zal het aantal zelfmoorden niet dalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Er zijn verscheidene oorzaken (factoren) voor zelfdodingsgedrag.
Zoals bijv: recente echtscheiding, sociaal isolement, acute financiële problemen, recente vernedering(en), alcohol- en drugsmisbruik, depressiviteit (kenmerkend verschijnsel!), manisch-depressiviteit, angst-stoornis, grote afhankelijkheid van anderen, inbeelding een ernstige ziekte te hebben, langdurige en ernstige chronische pijn, ongeneeslijke ziekte (bijv. kwaadaardige kanker), ernstige psychische stoornis waarvan met name persoonlijkheids- en identiteitsstoornis, hallucinaties met stem die zelfdoding aanprijst of oplegt. Vrijwel altijd spelen meerdere van bovenstaande factoren tegelijk een rol.
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Het watervalsysteem.
Prestatiedruk die ouders hun kind opleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() individualisatie, de 'verwachtingen', de werkstress, etc etc.
We zitten grondig mis hoor. En je gaat just niks veranderen met 'preventie' op scholen enzo. Allemaal zever, het zit véel dieper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Burgemeester
|
![]() Zelf worstel ik al jaren met zelfmoordgedachten en het is heus niet aan linkse partijen te wijten. Het is gewoon een laag zelfbeeld dat me hiertoe dwingt, het niet meekunnen in deze snelle harde individualistische maatschappij die ons een zelfbeeld voorspiegeld dat helemaal los staat van de werkelijkheid. Het is de vervreemding van mijn eigen en de vervreemding van mijn eigen gevoel, een gevoel dat ik niet meer durf uiten in deze harde egoistische maatschappij. Als ik mijn eigen in al mijn zwakheden durf te uiten dan word ik genadeloos afgemaakt door de grote hoop van egoisten die zelf niet meer weten wat medeleven is. Wij leven in een harde medogenloze maatschappij waar geen plaats meer is voor gevoelens.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 30 september 2005 om 23:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
momentje zal eens zoeken http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2086 3 per dag in Vlaanderen alleen finland heeft hogere cijfers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
tegenwoordig is het mischien al meer, het zijn de oficiele cijfers, dus eigelijk een goed-nieuwshow |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Interessante site: Netwerk Depressie Vlaanderen