Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Is dit volgens u een goed wetsvoorstel?
JA 3 10,34%
NEE 26 89,66%
NEUTRAAL 0 0%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 01:45   #1
Torenvalk
Banneling

Standaard Wetsvoorstel Duitsland: Halvering pensioenen homo's en andere kinderlozen.

Zoals in zovele welvarende Europese landen is men ook in Duitsland tot het besef gekomen dat de pensioenen in de toekomst niet meer kunnen gegarandeerd worden door toedoen van de voortschrijdende vergrijzing.
Te weinig actieve personen dragen immers hun steentje bij voor de pensioenkas van steeds meer gepensioneerden.
Daarom lanceerde men een wetsvoorstel om het pensioen van alle mensen die met opzet besloten kinderloos te blijven te HALVEREN. (de andere pensioenen kunnen dan intact blijven). Zelf vind ik dit een schitterend en werkbaar voorstel te meer daar het de homo-gemeenschap zal doen inzien dat hun abjecte en egoistische levensstijl ten zeerste af te keuren valt.
Ik ben er vast van overtuigd dat eenmaal deze wet in Duitsland zal worden aangenomen zij in heel Europa navolging zal krijgen.
Torenvalk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 01:51   #2
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Tiens, sinds wanneer zijn homo's automatisch kinderloos?
Is trouwens nie logisch he, want de bejaarden met kinderen kunnen, als ze een beetje goed staan bij hun kinderen, nog op hun kinderen rekenen. Kinderloze bejaarden kunnen dat natuurlijk niet.
Nog een goede steek in de rug ook van de bejaarden die hun kinderen verloren hebben, of er geen konden krijgen.

Ik ben er alvast van overtuigd dat de patroons alle excuses naar voor zullen brengen om nog meer winst te kunnen maken...
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 06:36   #3
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
Daarom lanceerde men een wetsvoorstel om het pensioen van alle mensen die met opzet besloten kinderloos te blijven te HALVEREN.
Je bedoeld dus zoals, priesters, bisschoppen, kardinalen en pausen.
En uiteraard moeten we dan ook de subsidies van de RKK halveren.... hmmm bij nader inzien is dit geen al te slecht idee.
Oud 20 maart 2006, 12:54   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals in zovele welvarende Europese landen is men ook in Duitsland tot het besef gekomen dat de pensioenen in de toekomst niet meer kunnen gegarandeerd worden door toedoen van de voortschrijdende vergrijzing.
Te weinig actieve personen dragen immers hun steentje bij voor de pensioenkas van steeds meer gepensioneerden.
Daarom lanceerde men een wetsvoorstel om het pensioen van alle mensen die met opzet besloten kinderloos te blijven te HALVEREN. (de andere pensioenen kunnen dan intact blijven). Zelf vind ik dit een schitterend en werkbaar voorstel te meer daar het de homo-gemeenschap zal doen inzien dat hun abjecte en egoistische levensstijl ten zeerste af te keuren valt.
Ik ben er vast van overtuigd dat eenmaal deze wet in Duitsland zal worden aangenomen zij in heel Europa navolging zal krijgen.
Wolfgang, uw idee gaat de heaumeau's helemaal niets doen inzien. Het enige dat ge gaat bereiken, is een heel stel handtasslepende relnichten die op straat gaan protesteren. Met andere woorden, uw idee is praktisch niet haalbaar...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 13:34   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dan in Duitsland zou wonen en de staat maakte die beslissing dan betaalde ik de volgende maand nog slechts de helft aan belasting omwille van volgende redenen :

Als kinderloze, heb ik geen kinderbijslag vandoen, moet ik geen dure scholen hebben, heb ik geen schoolbus vandoen heb ik geen speeltuinen en speelpleintjes van doen, heb ik geen unief vandoen, heb ik geen sportinfrastructuur voor kinderen vandoen, heb ik ook geen recht op allerhande subsidies als geboortepremies, creshes enz...

Doe ik meer geld op aan consumptiegoederen en sponser ik dus de staat meer door te consumeren, als dat ik geld kost aan diezelfde staat om te helpen bij het opvoeden van mijn kinderen.

ik zal zelf volledig stoppen met sociale bijslag te betalen, als ik zelf voor mijn pensioen en ziekteverzekering mag zorgen, ...

Dus ze doen maar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 13:42   #6
Torenvalk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Je bedoeld dus zoals, priesters, bisschoppen, kardinalen en pausen.
En uiteraard moeten we dan ook de subsidies van de RKK halveren.... hmmm bij nader inzien is dit geen al te slecht idee.
Die worden toch onderhouden door de Kerk en niet door de Staat?
Torenvalk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 13:59   #7
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden toch onderhouden door de Kerk en niet door de Staat?
Uw kennis is bedroevend. Misschien moest u zich wat beter informeren voor u uw onzinnige voorstellen de wereld instuurt... Gepensioneerde priesters ontvangen een pensioen van de staat.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 14:02   #8
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

ik zal zelf volledig stoppen met sociale bijslag te betalen, als ik zelf voor mijn pensioen en ziekteverzekering mag zorgen, ...

Dus ze doen maar.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 15:39   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Torenvalken, dat is bekend, blijven altijd in de lucht.
Het lijkt me, dat je nu beter maar een beetje in de toren gaat blijven zitten uitblazen, je bent een beetje over je toeren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 15:51   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Die Duitsers hebben inderdaad van tijd tot tijd een flinke draai nodig om 'un oren...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:29   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

In het hele artikel ontbreekt de naam van de persoon/beweging/partij die dat voorstel deed. Dus voorlopig lijkt me het niet het discussieren waard.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 18:34   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Die Duitsers hebben inderdaad van tijd tot tijd een flinke draai nodig om 'un oren...
Die krijgen ze vast en zeker op het WK.
Oud 20 maart 2006, 22:01   #13
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Uw kennis is bedroevend. Misschien moest u zich wat beter informeren voor u uw onzinnige voorstellen de wereld instuurt... Gepensioneerde priesters ontvangen een pensioen van de staat.
De pot verwijt de ketel ... waar komen de priesterslonen vandaan denkt U?
Oud 20 maart 2006, 22:35   #14
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Wolfgang, uw idee gaat de heaumeau's helemaal niets doen inzien. Het enige dat ge gaat bereiken, is een heel stel handtasslepende relnichten die op straat gaan protesteren. Met andere woorden, uw idee is praktisch niet haalbaar...
Ik denk dat ze het hebben zien afkomen...daarom is er al die zever om kinderen te mogen adopteren!Nu komt het uit!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:40   #15
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
hetgeen ronduit schandalig is.Het Vaticaan zou ze moeten onderhouden, de RKK heeft de laatste 2000 jaar genoeg poen bijééngerooft, dat hun priesters dan ook nog een pensioen van de staat moeten trekken?!!Voor welke arbeid eigenlijk?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:55   #16
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hetgeen ronduit schandalig is.Het Vaticaan zou ze moeten onderhouden, de RKK heeft de laatste 2000 jaar genoeg poen bijééngerooft, dat hun priesters dan ook nog een pensioen van de staat moeten trekken?!!Voor welke arbeid eigenlijk?[/b]
waar komen de priesterslonen vandaan denkt U?
Oud 20 maart 2006, 23:25   #17
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
waar komen de priesterslonen vandaan denkt U?
Citaat:
[SIZE=3]Belgen geven jaarlijks 23,4 miljard uit aan religies (NP)
[/SIZE]
Uit het dossier van economist Jean-François Husson, adviseur van voormalig minister van Financiën Viseur en nu als onafhankelijke economist verbonden aan de openbare studiedienst van een overheid, blijkt dat er jaarlijks op de overheidsbegroting 23,4 miljard wordt uitgegeven aan godsdienst en levensbeschouwing. Het katholiek aandeel in de openbare middelen zou jaar na jaar kleiner worden, wat te wijten is aan een drastische vermindering van de katholieke loonlast.

Het bedrag van 23,4 miljard wordt als volgt verdeeld :

Katholieke kerk : 79,2 %
Vrijzinnigheid : 3 %
Islam : 3,5 %
Protestantse kerk : 3,2 %
Joodse godsdienst : 0,6 %
Orthodoxe kerk : 0,4 %
Anglicaanse kerk : 0,1 %

Iets minder dan de helft van de uitgaven – 10,2 miljard – slaat op de grondwettelijke erkenning van de erediensten :

Salarissen en pensioenen van de bedienaars van de eredienst : 4,4 miljard
Aalmoezeniers in het leger, gevangenissen, ziekenhuizen : 276 miljoen
Fortaitaire enveloppes voor de vrijzinnigheid en de islam : resp. 394 en 24 miljoen
Levensbeschouwelijke uitzendingen op radio en tv : 62 miljoen
Provinciale en gemeentelijke bijdragen voor huisvesting, kerkfabrieken, gebouwen : 4,3 miljard
De eredienstuitgaven blijven nagenoeg onveranderd. Het aandeel van de kerken (zonder de Islam) bedroeg in 1996 97 %. Dit jaar daalt het naar 88,6 %. De vrijzinnigheid maakt een grootste sprong voorwaarts van 3 % in 1995 naar 10 % in 2001.

APS
Tot uw dienst...
Oud 20 maart 2006, 23:40   #18
Heftruck

Standaard

Citaat:
Je bent een idioot. Meer woorden maak ik er (voorlopig) niet aan vuil.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 20 maart 2006 om 23:41.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 23:55   #19
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel ... waar komen de priesterslonen vandaan denkt U?
Wat bedoelt u met "de pot verwijt de ketel"? Heeft u niet begrepen waar dit topic over gaat? Het gaat over pensioenen, niet over lonen...

Oud 20 maart 2006, 23:59   #20
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hetgeen ronduit schandalig is.Het Vaticaan zou ze moeten onderhouden, de RKK heeft de laatste 2000 jaar genoeg poen bijééngerooft, dat hun priesters dan ook nog een pensioen van de staat moeten trekken?!!Voor welke arbeid eigenlijk?
Mij hoeft u niet te overtuigen! Ik ben voorstander van een systeem zoals dat van Duitsland: de belastingbetaler kiest zelf wat er met zijn belastinggeld gebeurt (op het vlak van de religies tenminste). Als dat daar lukt, moet dat hier ook lukken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be