![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Top Chef Gordon Ramsey heeft controverse gecreëerd in de UK door te stellen dat vrouwen niet kunnen koken. Hij deed de uitspraken nadat hij voor zijn televisieshow duizenden huisvrouwen had ondervraagd.
"Eigenlijk kunnen ze niet koken, en wanneer ze dat toch proberen, dan spelen ze vals door allerlei voorbereide maaltijden en ingrediënten te gebruiken." Hij voegde eraan toe dat mannen veel beter werk leveren in de keuken, en meer geneigd zijn tot het gebruiken van echte en eerlijke producten. Ramsey's uitspraken ondermijnen dus een levensgroot cliché, namelijk dat vrouwen goed koken en dat mannen nog geen ei kunnen bakken. De waarheid is precies omgekeerd: "vrouwen zouden niet overleven moesten ze moeten koken voor hun leven. Mannen wel". --------------- "Women can't cook" claims Ramsay http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4370934.stm# --------------- Dit is natuurlijk geen wereldnieuws, maar toch de moeite vond ik: koken is immers een dagelijkse bezigheid waar de mensheid een goed deel van zijn tijd aan besteedt. Het is ook een terrein waar de grootste stereotiepen standhouden. Dus mannen, goed bezig. Vrouwen, neem eens kookles of zo. ![]() Laatst gewijzigd door oliepiek : 24 oktober 2005 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() en zo begin je je stilaan af te vragen: waar zijn ze eigenlijk dan nog voor nodig ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Wat is me dit voor een uitspraak?
Kunnen koken betekent niet ieder gerecht perfect kunnen klaarmaken, er kan altijd iets misgaan hé. Waarschijnlijk werd zoiets ondervraagd bij die enquête en werd dat maar even veralgemeend omdat de chefkok het met een grote bril vol voordelen bekeek. Ik zeg niet dat vrouwen beter kunnen koken als mannen, maar wel dat ze minstens evengoed kunnen koken. ![]() Dat er met ingrediënten enzo wordt gefoefeld is volgens mij wel niet waar. Ik zou het niet eens durven ... ![]() Die man zijn onderzoeksresultaten dus niet gaan veralgemenen!
![]() |
![]() |
#6 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 24 oktober 2005 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() een mens ( man of vrouw ) die niet kan koken is als een kip zonder pluimen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat alle vrouwen één week lang niet voor een ander koken.
We zien dan wel ... ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 oktober 2005 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Het is eigenlijk wel raar. In de meeste huisgezinnen staat de vrouw aan het fornuis.
Bij de toprestaurants zwaaien mannen de plak in de keuken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gesteld dat een vrouw elke avond voor anderen dan haar eigen huisgenoten WIL koken, denk je dat een vrouw de plak zou mogen zwaaien in de toprestaurants?
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of transponeer jij hier klakkeloos de toestand uit vorige eeuw naar het 3e millennium?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() En daarmee heeft deze thread zijn quota aan veralgemeningen al bereikt, terwijl de meeste threads daar een stuk langer over doen (maar men geraakt er altijd wel).
Goed zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ik denk dat mannen verdomd goed weten, dat je met kookkunst vrouwen kunt versieren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |