![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste minister van Canada, Jean Chrétien, is nog altijd van plan de wetgeving te laten aanpassen zodat homo- en lesbiennestellen in zijn land kunnen trouwen. Chrétien trekt zich niet te veel aan van de kritiek uit zijn eigen liberale partij of uit kerkelijke kringen. "De regering nam een beslissing, en we gaan die nu ook uitvoeren", zegt de premier. Heel wat Canadezen bestoken de regering met e-mails, brieven en oproepen om de heteroseksuele definitie van het huwelijk te handhaven. De roomskatholieke kerk, de meeste protestantse kerken en de islamitische gemeenschap zijn tegen de openstelling van het huwelijk. De Verenigde Kerk, de grootste protestantse kerk van Canada, is echter geneigd de regering te volgen in haar plannen. Een katholieke bisschop waarschuwde Chrétien voor het in gevaar komen van zijn "zieleheil", maar de politicus laat het niet aan zijn hart komen. "Ik ben een katholiek en ik bid", zegt de eerste minister. "Maar ik ben ook de premier van Canada. In die hoedanigheid wil ik verantwoordelijk handelen voor heel het land. Mijn godsdienst komt op andere momenten aan bod." Sommige politici adviseren Chrétien om een samenlevingscontract voor homoseksuele paren in te voeren, maar de holebi-beweging vindt zo'n stap ontoereikend. De minister van justitie, Martin Cauchon, wil de suggestie niet meteen van tafel vegen. Hij merkt wel op dat de regering ervoor koos het huwelijk open te stellen en niet om een samenlevingscontract in te voeren.
Bron: www.hetrozehuis.be Driewerf hoera voor Jean Chretien, een katholiek politicus die zijn geloof en zijn politiek mandaat gescheiden kan houden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Crétin had beter bij gepast dan Chrétien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |