Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2003, 21:11   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wie dacht dat er in Wallonie alleen maar belgicisten woonden ( ) heeft het grondig mis; ook in Wallonie wordt men stilaan bewust van de eigen identiteit en gaat men deze ook steeds meer actief naar buiten brengen.

Zo heb ik de afgelopen dagen in de Tour de France al meer Waalse vlaggen gezien dan in alle afgelopen jaren samen! Een heuglijke evolutie.

Maar ook op andere vlakken zitten de Walen niet stil. Zo heeft Wallonie pas een eigen persagentschap opgericht.

[size=6]Wallinfo Press[/size] genaamd.

Neem gerust eens een kijkje: www.wallinfo.be

Gisteren nog een nieuwe Vlaamse ambassade in Londen en vandaag een Waals persagantschap! Zoals u ziet komt het unitaire Belgie stééds dichterbij!

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 21:16   #2
storm op zee
Schepen

storm op zee's schermafbeelding

Standaard

Het wordt hoog tijd dat iemand in Wallonië eens gaat uitleggen dat een splitsing nog niet zo slecht zou zijn. Nu krijgen ze enkel een spiegel voorgehouden door Waalse politici en media. Als je met de gewone Waal in debat treed, ziet die best wel in dat pro-Vlaams daarom niet anti-Waals is. Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik pleit in Wallonië voor een sterk AW: Alliance Wallone!

Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 21:20   #3
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Het wordt hoog tijd dat iemand in Wallonië eens gaat uitleggen dat een splitsing nog niet zo slecht zou zijn. Nu krijgen ze enkel een spiegel voorgehouden door Waalse politici en media. Als je met de gewone Waal in debat treed, ziet die best wel in dat pro-Vlaams daarom niet anti-Waals is. Ik spreek uit eigen ervaring.
Ze hebben een sterke Waalse alliantie. Veel sterker als de Vlaamse. Ze noemt PS.
Oud 10 juli 2003, 21:21   #4
storm op zee
Schepen

storm op zee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Ze hebben een sterke Waalse alliantie. Veel sterker als de Vlaamse. Ze noemt PS.
Ik bedoel een partij die het goed voorheeft met de Walen en niet aan de eigen postjes denk. Een partij die niet anti-Vlaams is (zoals de PS) maar pro-Waals.

Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 23:01   #5
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, daar kan de B.U.B. niet aan, wij zijn gewoon pro-Belgisch !

En, Zeno, deel jij het pessimisme van de NVA over Verhofstadt II? 't Schijnt een catastrofe te zijn voor de Vlaemsche ontvoogding, niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 08:00   #6
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Wie dacht dat er in Wallonie alleen maar belgicisten woonden ( ) heeft het grondig mis; ook in Wallonie wordt men stilaan bewust van de eigen identiteit en gaat men deze ook steeds meer actief naar buiten brengen.

Zo heb ik de afgelopen dagen in de Tour de France al meer Waalse vlaggen gezien dan in alle afgelopen jaren samen! Een heuglijke evolutie.

Maar ook op andere vlakken zitten de Walen niet stil. Zo heeft Wallonie pas een eigen persagentschap opgericht.

[size=6]Wallinfo Press[/size] genaamd.

Neem gerust eens een kijkje: www.wallinfo.be

Gisteren nog een nieuwe Vlaamse ambassade in Londen en vandaag een Waals persagantschap! Zoals u ziet komt het unitaire Belgie stééds dichterbij!

Kan ik toch even zeggen dat een Engelse naam is. Moest dit in vlaanderen zo zijn zou dit natuurlijk direkt moeten vervangen worden door een nederlandse. BEHALVE als het door de goddelijke NVA beslist word.. deze kunnen natuurlijk niks verkeerd doen.

Ja het unitair belgie komt dichterbij

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be