Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2003, 16:31   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Kan mij eens iemand zeggen wie er zo'n stuk in zijn voeten had dat ie beslist heeft dat de aanvragen voor een verblijfsvergunning volgens het LIFO (last in first out) systeem moeten gebeuren?
Oud 4 augustus 2003, 18:35   #2
Voltaire
Partijlid

Standaard

Is dat echt zo? Amai, rechtvaardig is anders
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 15:24   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Wie maakte je wijs dat rechtvaardigheid de wereld regeert?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 12:20   #4
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Geen idee, ik ben al blij dat cynisme mij niet regeert
Oud 6 augustus 2003, 12:36   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nou mij lijkt het wel logisch:

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

nu zijn de regels veranderd en zou de procedure veel sneller moeten verlopen.

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 14:04   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen idee, ik ben al blij dat cynisme mij niet regeert
D�*t dacht je maar!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 14:28   #7
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.
Bij FIFO (first in first out) zouden de oudste dossiers het eerst behandeld worden, wat is daar onlogisch aan en meer nog, waarom zouden zij die niet aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoen en hier al lang zitten hiervan mogen blijven profiteren en de "nieuwelingen" niet?
Oud 6 augustus 2003, 14:30   #8
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
D�*t dacht je maar!
Ik geef toe, eigenlijk ben ik een smurf in schaapsvacht
Oud 6 augustus 2003, 14:50   #9
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bij FIFO (first in first out) zouden de oudste dossiers het eerst behandeld worden, wat is daar onlogisch aan en meer nog, waarom zouden zij die niet aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoen en hier al lang zitten hiervan mogen blijven profiteren en de "nieuwelingen" niet?
Het systeem is onrechtvaardig want er wordt met twee maten en gewichten gewerkt (een verschil in de behandeling van nieuwe asielzoekers versus de oudere asielzoekers) Anderzijds, zonder het FIFO wordt het hier een straatje zonder einde: tegen de tijd dat de oudere dossiers afgewerkt zijn, verblijven de nieuwe asielzoekers reeds te lang in het land om een vlotte afhandeling te bewerkstelligen.

U moet toch ergens een streep trekken en met een propere lei beginnnen om het problematisch asielbeleid eindelijk is aan te pakken.
Oud 6 augustus 2003, 15:03   #10
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Citaat:

Het systeem is onrechtvaardig want er wordt met twee maten en gewichten gewerkt (een verschil in de behandeling van nieuwe asielzoekers versus de oudere asielzoekers) Anderzijds, zonder het FIFO wordt het hier een straatje zonder einde: tegen de tijd dat de oudere dossiers afgewerkt zijn, verblijven de nieuwe asielzoekers reeds te lang in het land om een vlotte afhandeling te bewerkstelligen.

U moet toch ergens een streep trekken en met een propere lei beginnnen om het problematisch asielbeleid eindelijk is aan te pakken.
Dan moeten ze dat maar toegeven, en een echte, duidelijke streep trekken, en dus nog eens een regularisatie doen van de diegenen die hier allang verblijven, of ze moeten meer volk inzetten om die dossiers te behandelen.
Oud 6 augustus 2003, 15:49   #11
Opa Pipo
Vreemdeling

Standaard

http://www.dofi.fgov.be/dienst%20dvz...vragen/568.pdf

volgens het antwoord op deze parlementaire vraag zou nood aan de toepasing van dit principe toen reeds achterhaald zijn door de feiten, nl vermindering van het aantal aanvragen en dus ook van de lange wachttijden
Opa Pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 19:28   #12
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Pipo
http://www.dofi.fgov.be/dienst%20dvz...vragen/568.pdf

volgens het antwoord op deze parlementaire vraag zou nood aan de toepasing van dit principe toen reeds achterhaald zijn door de feiten, nl vermindering van het aantal aanvragen en dus ook van de lange wachttijden
Het mysterie groeit...

Alhoewel, ik peins dat ze gewoon niet veel goesting hebben om het principe terug FIFO te maken i.p.v. LIFO, maar het kan zijn dat ik het niet ver genoeg zoek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be