Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2003, 10:08   #1
Onbekende

Standaard

TOKYO - Een Japanse minister heeft voor de onthoofding van de ouders van een 12-jarig moordenaartje gepleit. De straf zou een les zijn voor alle Japanners met kinderen om ze op hun verantwoordelijkheid als ouders te wijzen.

Minister Konoike, onder meer belast met opvoeding van jongeren, suggereerde verder de ouders eerst door de straten van de stad te slepen, meldt het Japanse persbureau Kyodo vrijdagochtend. De bewindsman reageerde op de arrestatie van de 12-jarige leerling, die begin juli in Nagasaki een 4-jarige kleuter doodde door hem van het dak van een parkeergarage te duwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 13:51   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onbekende
TOKYO - Een Japanse minister heeft voor de onthoofding van de ouders van een 12-jarig moordenaartje gepleit. De straf zou een les zijn voor alle Japanners met kinderen om ze op hun verantwoordelijkheid als ouders te wijzen.

Minister Konoike, onder meer belast met opvoeding van jongeren, suggereerde verder de ouders eerst door de straten van de stad te slepen, meldt het Japanse persbureau Kyodo vrijdagochtend. De bewindsman reageerde op de arrestatie van de 12-jarige leerling, die begin juli in Nagasaki een 4-jarige kleuter doodde door hem van het dak van een parkeergarage te duwen.
Ik zie de klein mannen die nu al hun ouders terroriseren al bezig: En als ge niet oppast Pa, dan duw ik ne kleinen van 't dak en dan wordt gij onthoofd!
Oud 11 juli 2003, 14:08   #3
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Als je weet hoe ze kinderen opvoeden in Japan... daar is de wedloop naar een goede school al bezig voor dat die kleine goed en wel geboren is...
De klein mannen die daar niet stressed zijn, zijn zeldzaam, denk ik.
Oud 11 juli 2003, 14:18   #4
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Als je weet hoe ze kinderen opvoeden in Japan... daar is de wedloop naar een goede school al bezig voor dat die kleine goed en wel geboren is...
Yep, Japan is een voorbeeld van hoe ook een kapitalistisch systeem kan uitdraaien op vreemde situaties waar allescontrolerende megacorporations een levensvisie opleggen.
Oud 11 juli 2003, 15:26   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Yep, Japan is een voorbeeld van hoe ook een kapitalistisch systeem kan uitdraaien op vreemde situaties waar allescontrolerende megacorporations een levensvisie opleggen.
In de jaren 70 en 80 konden onze rechtse vrienden nochans niet zwijgen over het Japanse 'wonder' idem trouwens voor de VS in de jaren 90 waar nu is gebleken dat het één grote zeepbel was en waar dezelfden zich nu ook van distanciëren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:07   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
In de jaren 70 en 80 konden onze rechtse vrienden nochans niet zwijgen over het Japanse 'wonder' idem trouwens voor de VS in de jaren 90 waar nu is gebleken dat het één grote zeepbel was en waar dezelfden zich nu ook van distanciëren.
The new economie aapjes, waaronder een aantal zogenaamde prominente economisten duiken bij elke zeepbel weer op. Die bestaan al van in de jaren 20 en praten vooral voor hun eigen bollenwinkel. Het is niet toevallig dat de meeste van die saloneconomici zelf stocks traden en van de commissies leven op die omzet. De klassieke economie waarbij aandelen gevalueerd worden op hun mogelijke omzet (price/earnings ratio is een mooie indicator en hij staat alle dagen in de FET), slaat ALTIJD terug. Als men mij komt vertellen dat een aandeel zoals bv. Cisco een 'value buy' is terwijl het zelf na de crash, vandaag nog steeds 39.8 jaar aan totale verkoop nodig heeft om de prijs van het aandeel terug te betalen, dan stel ik mij de vraag: Wat voor groei in verkoopscijfers verwacht u dan wel niet? Of vind u het normaal dat u 38 jaar gaat nodig hebben om uw investering terug te verdienen (zonder kosten dan nog). Welk magisch product gaat Cisco lanceren dat die prijs verantwoord? Traditionele beurswaarden, zoals General Motors betalen hun aandeelprijs terug in 6 a 7 jaar op de huidige markt, een meer realistisch cijfer.

Wat u trouwens zegt is verkeerd, wat rechtse vrienden vertelden over de zeepbellen is sinds 1920 niet meer gebackt door de policy makers. Als u denkt dat Allan Greenspan ooit geloofd heeft in the new economy, dan raad ik u aan om zijn persmededelingen uit de jaren 90 eens door te nemen.

Japan ligt al jaren te worstelen met een diepe crisis, maar blijft toch aan de top van de wereld staan inzake economie. In zekere zin is dat een mirakel op zich. Ik begrijp de koers van de Japanse overheid niet goed, maar ooit komt het 'mirakel' uit Japan terug. Zozeer Japan een slecht voorbeeld is van hoe het moet, is Japan een goed voorbeeld van hoe communistisch geinspireerde implosiescenarios voor het kapitalisme niet gebeuren.
Oud 12 juli 2003, 10:49   #7
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Japan is westers gezind maar a-typisch. Ze hebben het kapitalisme omarmd, bepaalde westers gewoontes (vooral uiterlijkheden) overgenomen zonder daarbij de eigen Japanse waarden en tradities te loochenen. Zo'n bizarre, Japanse manier van redeneren is daar dus niet vreemd aan. Het is onzinnig om er het kapitalisme bij te sleuren.
Oud 12 juli 2003, 11:56   #8
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Japan is westers gezind maar a-typisch. Ze hebben het kapitalisme omarmd, bepaalde westers gewoontes (vooral uiterlijkheden) overgenomen zonder daarbij de eigen Japanse waarden en tradities te loochenen. Zo'n bizarre, Japanse manier van redeneren is daar dus niet vreemd aan. Het is onzinnig om er het kapitalisme bij te sleuren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ja, Japan en de "deathrows" in de Amerikaanse gevangenissen lijfstraffen voor kinderen in de USA en de mishandeling van vrouwen in Rusland, India en China, om van Zuidamerika en Bachtendekuupe niet te spreken, en ondertussen maar lekker hypocriet verontwaardigd doen over de uitwassen van de islam...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be