Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Bnet u voor het herinvoeren van vlaams- en belgisch subforun
ja 11 64,71%
nee 6 35,29%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 13:11   #1
Piet Hein
Minister

Standaard vlaams nationaal en belgisch subforum

bent u voor de in herinvoering van die subforum's
Piet Hein is offline  
Oud 26 januari 2006, 13:56   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik heb enige tijd geleden dezelfde thread gestart in communautaire discussies. Het antwoord is nee wat mij betreft. Vlaams-nationale en Belgische gezinde standpunten komen wat mij betreft voldoende aan bod in het subforum communautaire discussies.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=44037

Laatst gewijzigd door Kim : 26 januari 2006 om 13:57.
Kim is offline  
Oud 26 januari 2006, 16:15   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ja!
Ik heb al meerdere keren gevraagd aan moderators maarja.
Ik zeg het nog is: een discussie onder nationalisten is onmogelijk geworden op politics. In een topic in politiek binnenland of nationaal wordt dat stante pede ondergespamd door tegenstanders. Tis niet dat ik anders niet met hen kan discussieren hoor, maar politics sluit zo wel een deel nuttige en leerrijke discussies uit.
Ambiorix is offline  
Oud 26 januari 2006, 16:25   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ja!
Ik zeg het nog is: een discussie onder nationalisten is onmogelijk geworden op politics. In een topic in politiek binnenland of nationaal wordt dat stante pede ondergespamd door tegenstanders. Tis niet dat ik anders niet met hen kan discussieren hoor, maar politics sluit zo wel een deel nuttige en leerrijke discussies uit.
Er zijn toch genoeg Vlaams-nationale fora? Net zoals de BUB bv. een eigen forum heeft.
Kim is offline  
Oud 26 januari 2006, 17:15   #5
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Absoluut.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 26 januari 2006, 17:47   #6
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ja!
Indd, een plekje (waar wel degelijk bij Vlaams-nationalisten gebruik werd van gemaakt) om zonder bemoeienissen van Bubbels en ander anti-Vlaams ... te kunnen diskussiëren met mede-nationalisten vind ik toch gepast.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 26 januari 2006, 17:49   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Indd, een plekje (waar wel degelijk bij Vlaams-nationalisten gebruik werd van gemaakt) om zonder bemoeienissen van Bubbels en ander anti-Vlaams ... te kunnen diskussiëren met mede-nationalisten vind ik toch gepast.
De BUB is niet anti-Vlaams, hoe vaak nog?
Kim is offline  
Oud 26 januari 2006, 18:22   #8
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zo vaak tot je me overtuigt en aangezien ik vrees dat dat niet het geval zal zijn kan je het tot in het oneindige blijven herhalen. Ik weet beter.. Een unitair België is per definitie anti-Vlaams, enkel een onafhankelijk Vlaanderen is wat Vlaanderen toekomt...
Oud 26 januari 2006, 19:08   #9
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een unitair België is per definitie anti-Vlaams, enkel een onafhankelijk Vlaanderen is wat Vlaanderen toekomt...
Neen, dat is het niet. Een unitair België anno 1830 is anti-Vlaams, dat zal niemand ontkennen. De BUB streeft dat model echter in z'n totaliteit niet na. Een unitair België creëren impliceert niet dat men een model uit het verleden kopieert, integendeel!

Overigens, een onafhankelijk Vlaanderen... Is dat jullie eindpunt? Ik dacht altijd dat jullie een hereniging met Nederland in gedachten hadden. Van een discriminatie tegenover Vlaanderen gesproken...
Kim is offline  
Oud 26 januari 2006, 19:15   #10
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Overigens, een onafhankelijk Vlaanderen... Is dat jullie eindpunt? Ik dacht altijd dat jullie een hereniging met Nederland in gedachten hadden. Van een discriminatie tegenover Vlaanderen gesproken...
"Jullie" zijn wie? En neen, ik streef niet noodzakelijk een Heel- of Groot-Nederland na. Op kultureel vlak moet er natuurlijk veel beter samengewerkt worden, net zoals ook met Zuid-Afrika, ekonomisch gezien moeten ze ook een voorkeurspositie krijgen.
Oud 26 januari 2006, 19:20   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jullie" zijn wie? En neen, ik streef niet noodzakelijk een Heel- of Groot-Nederland na. Op kultureel vlak moet er natuurlijk veel beter samengewerkt worden, net zoals ook met Zuid-Afrika, ekonomisch gezien moeten ze ook een voorkeurspositie krijgen.
Met "jullie" bedoel ik de gemiddelde Vlaams-nationalist (sorry voor de veralgemening).

Wie bedoel je eigenlijk met "economisch gezien moeten ze een voorkeurspositie krijgen"? Ik hoop dat je daar Nederland niet mee bedoelt want die belemmeren m.i. de groei van de economie (Nederland ligt nog steeds dwars met de uitdieping van de schelde -> grotere schepen moeten noodgedwongen via Rotterdam -> wij missen inkomsten).
Kim is offline  
Oud 26 januari 2006, 19:37   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Met "jullie" bedoel ik de gemiddelde Vlaams-nationalist (sorry voor de veralgemening).

Wie bedoel je eigenlijk met "economisch gezien moeten ze een voorkeurspositie krijgen"? Ik hoop dat je daar Nederland niet mee bedoelt want die belemmeren m.i. de groei van de economie (Nederland ligt nog steeds dwars met de uitdieping van de schelde -> grotere schepen moeten noodgedwongen via Rotterdam -> wij missen inkomsten).
Ik vind dat Vlaanderen met Nederland een voorkeursrelatie moet hebben én omgekeerd, want dit is inderdaad ook niet altijd het geval.
Oud 26 januari 2006, 19:54   #13
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je daar Nederland niet mee bedoelt want die belemmeren m.i. de groei van de economie (Nederland ligt nog steeds dwars met de uitdieping van de schelde -> grotere schepen moeten noodgedwongen via Rotterdam -> wij missen inkomsten).
Wat een onzin. In de Benelux worden juist elkaars belangen behartigd. Voor wat betreft de Westerschelde: Het gaat er alleen maar om wie het grootste deel van de rekening oppikt. Als de Nederlanden herenigen is die kwestie meteen opgelost.
Tot voor kort moest Nederland hierover onderhandelen met een onwillige franse vazalstaat. Dat gaat ondertussen een stuk beter met de Vlaamse Overheid en een oplossing (ook over de IJzeren Rijn) is al in zicht.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 26 januari 2006, 20:12   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat een onzin. In de Benelux worden juist elkaars belangen behartigd. Voor wat betreft de Westerschelde: Het gaat er alleen maar om wie het grootste deel van de rekening oppikt. Als de Nederlanden herenigen is die kwestie meteen opgelost.
Tot voor kort moest Nederland hierover onderhandelen met een onwillige franse vazalstaat. Dat gaat ondertussen een stuk beter met de Vlaamse Overheid en een oplossing (ook over de IJzeren Rijn) is al in zicht.
U citeert mijn stukje ivm de uitdieping van de Schelde en zegt dan dat dat allemaal opgelost zal worden als de Nederlanden herenigd worden. Sorry, maar dat is pas onzin. Tot op heden is het slechts een minderheid dat voor de hereniging van de Nederlanden pleit.

Het is maar goed dat er een oplossing in zicht is, sterker nog, die oplossing had er al lang moeten zijn!
Kim is offline  
Oud 27 januari 2006, 00:08   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreem toch dat je altijd de verdediging opneemt van een partij waarvan je afgestapt bent...

Heb zowat hetzelfde probleem met N-VA, feitelijk...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 januari 2006, 08:28   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vreem toch dat je altijd de verdediging opneemt van een partij waarvan je afgestapt bent...

Heb zowat hetzelfde probleem met N-VA, feitelijk...
Voor mij is dat niet echt vreemd, ik heb nog steeds een goede verstandhouding met de mensen van BUB. Ik vind het gewoon enorm vervelend dat men tegen beter weten een totaal verkeerd beeld van deze partij naar voren schuift.
Kim is offline  
Oud 27 januari 2006, 18:41   #17
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is dat niet echt vreemd, ik heb nog steeds een goede verstandhouding met de mensen van BUB. Ik vind het gewoon enorm vervelend dat men tegen beter weten een totaal verkeerd beeld van deze partij naar voren schuift.
Als dat verkeerde beeld ontstaat komt dat doordat de 'mensen van de BUB', in tegenstelling tot uzelf, niet communiceren aan de hand van argumenten maar door middel van kreten.
Zoals de BUB nu communiceert is ze 'slaafs vlaams' en doet een beetje denken aan dat wezentje in Harry Potter: Als een vlaming ook maar iets zegt dat 'baas België' niet zo leuk zou kunnen vinden, moet vlaming gestraft worden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 28 januari 2006, 23:39   #18
Jeroen

Standaard

Discussies over politiek kunnen in de andere forums. Dank u.
Jeroen is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be