![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Et voila, de gepriviligeerde kaste van onze maatschappij vindt nog altijd dat ze meer rechten heeft dan de privé;...
http://www.tijd.be/politiek_economie...&ts=1460392885 Ze gaan alles uit de kast halen om te bewijzen hoe animal farm werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() privilege's
- maaltijden op het werk - kinderdagverblijven op het werk - school periode telt mee als gewerkte periode - pensioen het dubbel van de privé, waar de privé vier maandlonen per jaar moet voor sparen - zwaar beroep voor 75% van de kaste - gratis treinabonnement arato van 0.5euro/km gesubsidieerd - gratis voordelen in natura en onkostennota's die onbelast en niet gecontroleerd worden - bonussen, bibberpremies, etc waar het in essentie moet over gaan is toch eenvoudig - éénheidsstelsel ambtenaren - privé - eenzelfde pensioen voor ambtenaren en privé - dezelfde rechten en plichten voor ambtenaren in privé die twee groepen moeten leren aan één touw trekken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ziet u wel dat er altijd hoop is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een animal farm voorbeeld:
indexering voor de ambtenaren maar niet voor de artsen... hoe simpel kan het leven zijn ik ga niet zeggen dat de artsen teveel of teweinig wegen op de begroting.. maar het leven is toch altijd leuker als het inleveren voor iedereen gelijk is;.. https://www.news4med.com/newslettere...r,&language=nl en moeten de artsen nu ook staken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Ik ken meerdere grote bedrijven waar werknemers kunnen gaan eten in het bedrijfsrestaurant. En dan heb ik het nog niet over de mogelijkheid die het personeel van bejaardentehuizen, ziekenhuizen... hebben om ter plaatse een warme maaltijd te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit van gehoord, en al zeker niet in het onderwijs. Onkostennota's van de aankoop van schoolmateriaal passeert niet zonder de expliciete goedkeuring van de directie. Ook de aankoop trouwens niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens bij Bekaert betalen de kaderleden een pak meer voor hun lunch dan het gewone personeel. Wist mij een manager bij Bekaert te vertellen toen hij mijn lunch kocht in zijn kantine ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is niet gratis. De meest decadente plek kwa lunch die ik heb bezocht was ESA Noordwijk. De chef stond er achter de toog om u coc au vin aan te bieden, inclusief glas goede kwaliteitswijn en dessert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jah jan, je moet kiezen hé, ofwel werk je 17u per week 30 weken en voel je dit als uw bijdrage tot de maatschappij, ofwel werk je 38u x 48 weken en krijg je al die fantastische voordelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja, en dat wordt dat op het einde van de maand bij de uitbetaling van het loon in vermindering gebracht. Maar betalen doen we.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om de een of andere reden doen mensen dat hier graag.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je het is overal wel wat, maar nogmaals de voordelen van de ambtenarij heeft in veel opzichten animal farm gehalte. Het zijn niet alleen ziekenhuizen natuurlijk, je hebt ook nationale bank, spporweg, depost, politie, leger, ziekenbonden, vakbonden, dat zijn keer voor keer sectoren waar 10.000 mensen werken met eigen interne voordelen. Het zou de regering sieren dat ze die OPLIJST, een WAARDE op kleeft en ipv lonen te vergelijken dat ze de LONEN + VOORDELEN IN NATURA + BUITENSPORIG PENSIOEN Kijk mijn vriend: als ik een pensioen wil hebben van 2000euro, dan moet ik daarvoor 4000 euro per jaar gedurende 40 jaar aan de kant schuiven... En ja ik heb dat gedaan, maar dat wil eenvoudigweg zeggen dat de ambtenaar elk jaar 4000 euro NETTO MEER loon heeft dan ik.. PUNT. En 4000 is geen 4%... dat is weldegelijk voor de meeste mensen 25-30% van hun loon
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 april 2016 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Concreet betekent dat een zeer zware financiële aderlating voor de wn's die nu een variabel uurloon krijgen en velen kunnen bij een mindere maand hun uitgaven niet betalen. |
|
![]() |
![]() |