![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Racistische controle-actie van politie en Dienst Vreemdelingenzaken op het De Coninckplein.
Beste, Deze middag, vrijdag 13 januari, waren een aantal mensen van BastA!, Udep, Groen!, de Acht vzw en Bewonersgroep Richardstraat en omgeving, wederom getuige van een zoveelste controle-actie van politie en Dienst Vreemdelingenzaken op het De Coninckplein. Met grote verontwaardiging stelden we vast dat het pleintje weerom gevuld werd door machtsvertoon, een twintigtal agenten, een zestal ambtenaren van DVZ. Het 'mobiele secretariaat' met de omringende combi's, ontnamen het pleintje weer één van zijn nobele functies: sport en spel. Basketbalpleintje volgeparkeerd, en een grimmige sfeer die de zin om te spelen snel doet vergaan. De gezelligheid die de bibliotheekbezoekers te beurt kan vallen was weer ver zoek. Onwetende voorbijgangers en bezoeker keken verschrikt op. Degenen onder hen met een blanke huidskleur en Belgische looks konden rustig voorbijrijden en wandelen. Voorbijrijdende chauffeurs met een andere huidskleur of uitzicht dat een andere afkomst doet vermoeden, werden systematisch tegengehouden en aan een uitgebreide controle onderworpen. Identiteitskaart, andere persoonsdocumenten, autopapieren,... De combi's reden op en af, mensen 'afvoeren', leeg terug voor de volgende 'lading'. Het is de taak van de politie om criminaliteit in onze stad op te sporen en te bestrijden, maar wij nemen het niet dat dit een voorwendsel wordt om een actieve opsporing van en jacht op mensen zonder papieren uit te voeren. Was het ditmaal onder het mom van controle om autozwendel op te sporen ? Onwaarschijnlijk, of ongeloofwaardig, immers ook voetgangers met een donkere huidskleur werden aan een controle onderworpen. Dit getuigt expliciet van selectie en andere behandeling van mensen op basis van afkomst en/of huidskleur. Daar bestaat een term voor: racisme, en dat is nog steeds strafbaar. Wij protesteren dan ook met klem tegen dergelijke intimidatie, tegen dit machtsvertoon, tegen selectieve behandeling van mensen op basis van huidskleur, tegen deze actieve opsporing van mensen zonder papieren in onze stad, en eisen dat het bestuursakkoord geëerbiedigd wordt ! Elke Vandermeerschen (Udep) Nico Volckeryck (Groen!) Joost Van Langendonck (voorzitter Groen! district Antwerpen) Lieve Stallaert (districtschepen Groen!) Frank Hosteaux (Bewonersgroep Richardstraat en omgeving) Edwin Delanoeye (BastA!) Sam Mampaey (de Acht vzw) http://www.vbwatch.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() huh... groen.
Die hebben totaal afgedaan voor de Antwerpse moslims, na hun decadente holebi-campagnes. Enkel de radicaal Islamitische stem is nog zinnig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Geeeeeuw
Slaapwel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die de kiesdrempel net halen, wie zijn ze? Waar wonen ze? Waarom geven ze geen steun aan de BUB? ![]() PS ooit al eens op het Coninckplein geweest? Maar ik houd mijn mond en stem blanco.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Groen shit ?
Pamperke aandoen he,groen stinkt al genoeg Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 januari 2006 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
beste groeten en hou het gezellig. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door prutske : 13 januari 2006 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot voor kort was het daar niet zo geweldig.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Illegala parasieten moeten uit de samenleving uitgevist worden. Zulke acties moeten massaal gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mja, soms voelt het er niet zo prettig aan maar ik heb er nog nooit echt problemen ervaren. Behalve dan die ene keer met een bende zatte daklozen ofzo. Nu ja, dat was eigenlijk wel lachen. Maar dat heeft toch helemaal niet van doen met wat de openingspost aanklaagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heb ik nu een uurtje geleden niet in de krant (vlug-vlug weinig tijd) gelezen dat bij die politieaktie drie mensen aangehouden waren, waarvan één - als mijn geheugen goed is - gezocht werd voor verkrachting.
En er waren ook heel wat problemen met niet-verzekerde auto's, en een kleine uitleg hoe je bij je pietje genomen wordt als je een aksident hebt met een tegenpartij die niet verzekerd is. Ge moet mij dus vreed verekskuseren, maar van mij mogen verkrachters niet los rondlopen en mogen onverzekerde autos niet rondrijden. Dus, meer van die politiekontroles a.u.b. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, enkele van onze leden die er passeerden werden niet gecontroleerd tot het moment dat zij de flikken zijn gaan verwijten dat ze op basis van huidskleur selecteerden.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb zo de neiging om meer te geloven wat daarin staat, dan van wat "enkele van uw leden zijn gaan verwijten ...". Vanwaar zou mijn vooringenomenheid wel komen zeg ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
90% van de verdachten heeft een "getinte huidskleur". Een zeer politiek correcte Groen Linkser dacht dat het wellicht ook wel een door een zonnebank getinte huidskleur kon zijn. Die verdachten zijn natuurlijk voor 90% Marokkanen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : er is niets mis met controles om mensen op te sporen die het recht niet hebben om hier te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik hou van vreemdelingen, die maken die rechtse seuten lekker kwaad.
|
![]() |
![]() |