![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De E40 en E17 zijn door de federale politie uitgeroepen tot testgebied voor een nieuw systeem van 'flitsen' van laagvliegers. Wellicht is het u reeds bekend dat er zal geflitst worden van op bruggen over de autosnelweg. De bruggen van waarop ze flitsen kan men herkennen door 3 dwarse witte strepen op het wegdek. Deze 'radarstrepen' zijn aangebracht op ongeveer 150 meter voor de brug waarop de multanova opgesteld staat. Mocht je niet op tijd kunnen remmen is er een mogelijkheid door simpelweg te veranderen van rijstrook na de EERSTE RADARLIJN. Zodoende wordt de meting verstoord en kan men ontsnappen aan een bekeuring. Kortom: tussen de eerste en tweede lijn wordt uw snelheid gemeten en op de derde wordt bij overdreven snelheid een signaal gegeven voor het flitsen wanneer je van onder de brug komt. Matig dus uw snelheid bij het bemerken van deze strepen. Groeten en ... spread the word around. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Brandaan : 16 januari 2006 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Die domme mail gaat al jaren rond, en klopt niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Carolientje : 16 januari 2006 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Goede tip.
Elke tip is welkom om belastingen te ontwijken die vooral in Vlaanderen geïnd worden en vooral naar Wallonië vloeien. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Ben geflitst aan 34 km/uur de woensdagavond omstreeks 19u45 nabij de visserij te Gent (er was geen school te bespeuren).
Ik reed zo traag omdat ik een parkeerplaats zocht. Anders scheurde ik als een maniak door de stad aan 50 km/u. Het moet een keer de eerste keer zijn. Enfin, ik ben er zeker van dat onze beleidslieden mijn bijdrage nuttig zullen gebruiken. Excuus voor het opgefokt rijden alvast aan alle Gentenaars. Laatst gewijzigd door BartP : 17 januari 2006 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Moordenaars, verkrachters, dieven en drugdealers aan kinderen, kunnen op alle begrip rekenen, maar iemand die zo door het verkeer raast : geen genade. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 17 januari 2006 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ben op mijn werk de bedenkelijke recordhouder van het hoogst aantal parkeer- en snelheidsboetes.
Maar zoals hiervoor reeds betoogd, de makkelijkste manier om deze te vermijden is je aan de regels te houden. Ik beloof alvast om dit jaar mijn portefeuille wat te sparen (zodat ik eindelijk die moto kan kopen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ieder geval zou iedereen die geflitst wordt tussen 30 en 50 best niet akkoord gaan met een minnelijke schikking zodat de rechtbank een beetje overbelast wordt. Dan hebben we tenminste nog een beetje plezier voor ons geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De gewone burger pakken ze zeer hard aan en de zeer zware criminelen worden met plezier vrijgesproken. Wereldvreemd, a-sociaal, onrechtvaardig, ... het zijn maar enkele woorden die het Gentse gerecht typeren. En ze vinden van zichzelf dan nog dat ze uitstekend bezig zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een geluk dat ik mijn geweten kan sussen met een financiele bijdrage. Ik hoop dat ik daar toch een aantal stuks werkschuw tuig verder heb mee kunnen laten profiteren van vadertje staat (lees de belastingsbetaler + snelheidsmaniak) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Pff, who cares?? Het is maar normaal dat er regels bestaan denk ik dan, al hou ik er mij zelf nauwelijks aan.
Rij altijd zo'n 140km/h op de autostrade en als ze me dan al eens zouden flitsen, betaal ik gewoon de boete...! ![]() Leer er mee lachen, vooral als ze dan zo op het 19u-journaal afkomen van 'één bestuurder werd zelfs geflitst aan 200km/h!!!!'. Waw, denk ik dan, iedere auto rijdt toch 200 tegenwoordig, so niets speciaals.. Ooit doe ik nog beter ![]() En ben je iemand die dagelijks zoveel kilometers moet afleggen dat hij bijna niet anders kan dan té snel te rijden, (ik weet het, weinigen kunnen het zich voorstellen, laat staan er begrip voor opbrengen, maar ze bestaan, dergelijke mensen) koop u dan een radardetector, 't is vlug terugverdiend! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Axel Nort heeft hier een fabel gepost. Maar wel ene die al jaren hardnekkig de ronde blijft doen.
Overigens merkwaardig voor iemand die reclame maakt voor de politie met z'n avatar. De politie, nog steeds Axel Nort's vriend? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Niet alle snelheidscontroles werken op radar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |