![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1 dag loonTJE van uitkering = 23€ en een paar cent.
WERKEN tegenwoordig = 20€...dus kan men spreken van ONDER WAARDERING daar bvb in mijn secor en 4 andere sectoren het werk allemaal gaat naar allochtonen of wijven maar geen mannen?! Geen arbeids en woon zekerheid dat wordt de toekomst voor het jonge belgische volk...normaal ?! Wat vindt u |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 januari 2006 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vedior interim...bij mensen thuis poetsen per UUR = 6.75€ dus dit 3 maal komt u op het bedrag 20.25€ dit doe ik elke vrijdag maar ik vind het wel jammer dat die wijven daar geen werk zoeken voor blanke mensen eerder gekleurde. Armoede leeft en wordt gekweekt in meerdere sectoren dan bvb dienstencheques. Interim wet zegt dat ze verplicht zijn een minimum van 20u te voorzien de één week doe ik er meer en de andere week doe ik minder uren JAMMER genoeg . Dat ik al JAREN zo kleine DAG verloning krijg ligt aan de dossier behandeling van sommige Antwerpse wijven . Triestig hé rva betaalt meer dan men gaat ' werken ' en weetge ik blijf GRAAG werken maar KAN GEEN begrip tonen voor hogere klassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() 3 uur werk? dat is zelfs niet halftijds, en 1 dag per week dan nog. U verwacht toch niet dat u op 3 uur een volledig loon kan verdienen? U kan dan ook moeilijk spreken van een dagverloning.
En natuurlijk sleept u er weer uw minachting voor vrouwen bij. Misschien moet u eens solliciteren voor hun job als u die zoveel beter kan. Een cursus leesbaar schrijven is een eerste stap, want als u altijd schrijft zoals in uw posts zit dit er niet in (en dit is bedoelt als opbouwende kritiek). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
bovendien meen ik te verstaan dat hij graag meer uren zou kunnen doen. correct me if i m wrong duncan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 januari 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als de regel trouwens is dat er 20 uur werk per week is, dan haalt hij er 4 per dag, wat zijn inkomen op 27€ brengt (17,5% meer dan die uitkering) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Die hij = Duncan en ja ik wil graag meer uren doen moh ik krijg ze niet.
1 diensten cheque verdient 6.75€ dus als ik 3 uurtjes werk KRIJG van interim of ander dan zit ik aan een bedrag dat kleiner is dan den dop. Hiermee toon ik aan dat niet enkel interims de wet niet opvolgen maar gehéél het diensten cheque systeem corrupt geld verdient en mij niet vergoed en dit al maanden. Vervolgens is mijn maandelijks inkomsten lager dan een LEEF loontje en dit terwijl ik werk en al jaren zo...wekenlijks wijven van interims vervelen helpt dus niet WANT ik ben zelfs verplicht STEEDS over men vervoer te klagen terwijl ze weten dat ik geen rijbewijs heb . Kortom GELD afnemen van arme mensen door administratieve Antwerpse wijven is een sport dat ze geleert hebben van hun overste met hun visa praktijken. Meer uren beloven ze me al JAREN in MEERDERE sectoren maar allochtonen krijgen MEER kansen op de arbeids markt en ik mag voesel paketten gaan halen en werken jaren achter elkaar. Als ik niet duidenlijk genoeg ben mag je me het steeds vragen hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
JAJA daarom dat men mij AL jaren bijpast via RVA en vakbonden TOT het LEEF loon (+- 650€/maand d8 ik moh ik trek al minder als ik btw en index meereken) en ik OCMW'S bezocht en nu nog voedsel paketten haal pfff lachwekkend. Kortom onder het LEEF loon & minder dan een modaal of ZELFS gewoon loontje. Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien KAN ik zelfs HEEL GOED LEESBAAR schrijven voor VELE gezinnen en dit al JAREN !!! Misschien moeten die GROTE bazen met hun geld & firma's eens wakker schieten inzake GELIJKHEID en WET JUIST op te volgen. Mischien DIENEN vrouwen de MAN ook te DIENEN zoals de MAN dat OOK doet tegenover de vrouw! ipv MAN ONVRIENDELIJK TE ZIJN OP VELE PLAATSEN EN TERREINNEN. Dat ANDERE WEL volle dagen krijgen en ANDERE weer niet is logisch in een grote corrupte stad als Antwerpen & andere ! Dat er meer en meer armen bijkomen,onbegrip en mensen die ZELFS voor een klein loontje andere mensen met klein inkomen helpen is dan ook DUIDENLIJKE onderdrukking van TOP MANAGERS en andere bedrijven + ideologiën en media geilheid die GEEN rekening zelfs WAARDERING vertonen tegenover MAN & VROUW ! OOK OPBOUWENDE KRITIEK MAAR ANDERS VAN AARD . * Politiek terug naart school ja ik hem al genoeg papier in men bezit en ervaring. Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nuja, niemand beperkt u om zelf nog extra werk te zoeken of over te stappen naar een ander uitzendkantoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nuja, u ambieert die positie ook niet, maar als u uw klachten- of sollicitatiebrieven op eenzelfde manier schrijft is dit misschien een reden waarom er geen reactie komt: bepaalde zinnen die niet begrepen worden, soms weinig blijk van respect en af en toe weinig samenhangende gedachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp ook mijn vermoeidheid tgo het GROTE onbegrip van dit grijs landje aub :s Wedden da ik dan andere toonaard en schrijf stijl vaardiger schrijf ![]() Die 23€ en een paar cent is een dagloon van een rva uitkering TOT het leefloontje...dus als ik niet werk krijg ik die DAG uitkering...maar ![]() LOL ander interim kantoorke WOAHAHAHAHA ik deed er al " 5 " voorhéén + spontane sollicitaties;studies,trainingen,attesten behaalt, verschillende arbeids SECTOREN gewerkt en poetsen is en BLIJFT men ding . Dit door men stages/studies en werkervaringen als voormalige babysitter/animator/verzorger/onthaalvader...ect. Parochie centrum hier in Deurne wou zelfs ONDER de DIENSTEN CHEQUES contract en verdiensten bieden & ONDER het € gemiddelde. Nog een blijk van onderwaardering moderne uitbuiting en onderbetaling hetgeen ik formeel assertief weigerde en men beklag ook deed tgo interim wijven van mijn nieuw interim kantoor waar ik paar maand werkzaam ben. Via goede vakbonds bronnen WEET ik dat ze mij verplicht zijn te vergoeden OF werk te zoeken maar dat doen ze niet. Als er iets onduidenlijks is; vragen hé ![]() en thnx voor de goede raad moh ken ik al van binnen en buiten en zag en deed al veel afgelopen jaren. Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heu heummm ik krijg MEER weigeringen dan andere zaken ! Ik kreeg vroeger NA & TIJDENS vdab sollicitatie trainingen veel succes en werd als GOED omschreven . Ik wist niet dat u sociale psycholoog bent die op 123 mensen kennis vergaardt ...leuk ![]() Quote:soms weinig blijk van respect en af en toe weinig samenhangende gedachten. *Vindge die corrupte politici en TOP managers dan beter ?! lol *Tekorten worden gekweekt NET zoals armoede en uitsluiting in dit grijs landje . * DE juiste mensen vindt men niet wegens bevooroordelende burgers en grijze verzuurde samenleving die ook bevoor oordelend van houding is in instituut en bedrijf ...van klein naar groot ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Alle andere: ja (politici, managers, gewone mensen, vrouwen,...) Mensen die anderen als minder beschouwen (in uw geval vrouwen) zonder reden staan voor mij een trapje onder mensen die wel respect hebben voor de anderen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aah da klopt volledig man zo ist en der zen VEEL van die mensen die trapje onder staan ge moest eens weten :-s Uw brieven zijn misschien iets anders dan uw internetposts ....goed bemerkt ...schrijvend solliciteren via POST deed ik al jaren en heb genoeg dozen op de zolder om uitsluitingen en armoede aan te tonen. Spontane sollicitaties geven me 'meer' succes en iddd ook internet zoekertjes MAAR NIET de E-GOV en hun paid 2 read betalende websites...zelfs internationaal ge kent die wel zo van we betalen u voor het lezen van enkele emails enzo . Ze betalen enkel RIJKE mensen uit vooral die gierige nederlandse company's. ![]() erg hé ![]() PS: over uw interpretatie als zijnde BESTE gesproken en geschreven ...de meeste mensen nemen een vrouw in het huishouden/opvoeding/administratie/horeca/verzorging/ zelfs bij het poetsen MAAR men vergeet dat ik steeds samen met andere mannen krijg te horen dat we het beter doen dan een dame...RAAR dat men dan tekorten kent ik niet genoeg uren bezit EN ik maandelijks / jaarlijks te horen krijg van de gewone (zure ) mens dat mannen ni zouden kunnen poetsen en zo . Beste bedienden enz..zen MENSEN in de eerste plaats en niet zoals men nu veel wijven aan werft die hun dossiers niet aankunnen of zelfs naar behoren opvolgen. En J A ik durf dat zeggen en schrijven MET volle overtuiging omdat hier in het Antwerpse vele vrouwen clubs zijn en wijven en weinig echte MENSEN of vrouwen men excuus. * misverstandjes zijn ook vormen van herhaaldenlijke corruptie in mijn ogen ZEKERS als dit' gedrag ' bij MEERDERE Antwerpse diensten te bemerken is & ANDERE burgers die het ook bemerken Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Voorbeeld van sociale uitsluitingen :
Beste, hartenlijk dank om deze arme man in zijn armoede en uitsluiting te begrijpen. Verder dank ik uw dienst aan het vertrouwen dat gegeven werd en natuurlijk ook het eind resultaat . Bij deze hoop ik dat vdab me spoedig iemand zal toekennen maar vermoedenlijk zal deze ook vrouwenlijk zijn en beklaag ik dat mijn hulp vraag zelfs niet werd aanhoort; huidige man onvriendelijkheids beleid ...enz . Dank voor uw steun en verduidenlijking , met hoop op een mannelijke traject begeleider, Duncan -------------------------------------------------------------------------------- From: Karine Nijs <[email protected]> To: [email protected] CC: Lyn VanBoven <[email protected]> Subject: uw klacht over de VDAB Date: Tue, 31 Jan 2006 15:20:00 +0100 >Geachte heer Van Eycke, > >Naar aanleiding van uw mailbericht van 26 januari 2006 heb ik mevrouw >aan mevrouw Anne-Marie Vriends gemeld dat er aan u nog geen >trajectbegeleider/ster werd toegewezen. Ik heb bij mevrouw Vriends >aangedrongen op een spoedige oplossing in uw dossier. > >U kunt mevrouw Vriends bereiken op het telefoonnummer -gone-> >Vriendelijke groeten, Laatst gewijzigd door duncan : 31 januari 2006 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Gooi geen telefoonnummers en emailadressen van anderen te grabbel op een forum.
Er zijn spambots genoeg op het net.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() emails zen inderdaad overal te vinden op het veilige net .
lol ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() "wijven" ?
|
![]() |
![]() |