Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2021, 14:44   #1
Elio di Supo
Banneling

Standaard Trans-Ras

Naar analogie met transgenderism. Als we het eens zijn dat gender (of geslacht indien u wil) een sociale constructie is waarbij je identiteit niet meer gekoppeld hoeft te zijn aan geslachtskenmerken ....

Gaat hetzelfde principe dan ook niet op voor ras? Hoef je je bij ras wel te houden aan de uiterlijke kenmerken om je identiteit te bepalen? Tegenwoordig hoef je niet eens een geslachtsoperatie te hebben ondergaan om je te identficeren als een ander gender. Waarom zou een negroide persoon zich niet als een Aziaat kunnen identificeren? Of een blanke niet als eskimo?

Ik weet het, er zal worden opgeworpen dat jij als blanke je niet zomaar die cultuur mag toeeigenen en dat je gemakshalve zomaar eeuwen van onderdrukking en slavernij opzij schuift. Maar een man die vrouw wenst te worden doet dat toch ook dat eeuwen van onderdrukking van vrouwen zomaar opzij worden gezet. Die collectieve ervaring speelt daar blijkbaar geen rol in het bepalen van identiteit.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 maart 2021 om 14:45.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 14:50   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De geest wordt geconditioneerd om transhuman te worden, daar gaat het uiteindelijk om.
Oud 14 maart 2021, 14:53   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Een Michael Jacksonneke doen?
Oud 14 maart 2021, 14:57   #4
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Deze vrouw identificeert zichzelf als Afro-Amerikaanse.

Waarschijnlijk opgegroeid tussen Afro-Amerikanen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 15:00   #5
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Naar analogie met transgenderism. Als we het eens zijn dat gender (of geslacht indien u wil) een sociale constructie is waarbij je identiteit niet meer gekoppeld hoeft te zijn aan geslachtskenmerken ....

Gaat hetzelfde principe dan ook niet op voor ras? Hoef je je bij ras wel te houden aan de uiterlijke kenmerken om je identiteit te bepalen? Tegenwoordig hoef je niet eens een geslachtsoperatie te hebben ondergaan om je te identficeren als een ander gender. Waarom zou een negroide persoon zich niet als een Aziaat kunnen identificeren? Of een blanke niet als eskimo?

Ik weet het, er zal worden opgeworpen dat jij als blanke je niet zomaar die cultuur mag toeeigenen en dat je gemakshalve zomaar eeuwen van onderdrukking en slavernij opzij schuift. Maar een man die vrouw wenst te worden doet dat toch ook dat eeuwen van onderdrukking van vrouwen zomaar opzij worden gezet. Die collectieve ervaring speelt daar blijkbaar geen rol in het bepalen van identiteit.
Ik vind dat al zo.
Als zwarte Amerikanen klagen over 'White privilege', beseffen velen niet dat ze daar ten opzichte van hun in Afrika wonende companen daar eigenlijk zelf toe behoren. 'Western privilege' is veel meer bepalend.
Oud 14 maart 2021, 15:06   #6
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik vind dat al zo.
Als zwarte Amerikanen klagen over 'White privilege', beseffen velen niet dat ze daar ten opzichte van hun in Afrika wonende companen daar eigenlijk zelf toe behoren. 'Western privilege' is veel meer bepalend.
Maar zich al identifceren als witmans willen ze vooralsnog niet. Tenzij het gaat om al die zwarte vrouwen die hun kroezelig haar sluik willen maken of hun donkere teint illen laten verbleken. Om maar te zwijgen van Aziatische meisjes die de mongolenplooi operatief willen laten verwijderen en "ronde" ogen te krijgen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 maart 2021 om 15:06.
Oud 14 maart 2021, 15:07   #7
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

En dit is Pocahontas.

Oud 14 maart 2021, 17:43   #8
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Je hebt dat ook al met diersoorten, maar je mag natuurlijk niet van culturele degeneratie spreken.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 maart 2021 om 17:43.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 17:45   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

Lijkt verdacht veel op Sideshow Bob

Oud 14 maart 2021, 18:59   #10
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Oud 14 maart 2021, 19:48   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En dit is Pocahontas.

Pocahontas moet zich zeeer dringend eens goed scheren... Die aangezichtsbegrazing op haar kaken en haar kin is echt dégoutant.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 20:47   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zal ook makkelijker zijn om asiel aan te vragen.
Oud 15 maart 2021, 00:09   #13
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan individuen die zichzelf in een transras hokje plaatsen. Ik ga niet beweren dat zij daarmee fout zitten, ik als persoon die hen nooit ontmoet heeft weet tenslotte niet gek veel over hen. Ik ga wel stellen dat het niet hetzelfde is als transgender zijn.

In het kort komt het hier op neer: Een man (cis-man, als je de voor dit soort discussies volledig eenduidige termen wilt gebruiken, ik kort het voor nu even af, want je snapt waar ik het over heb) heeft alle genetische informatie die hij nodig had gehad om een vrouw te zijn in zijn lijf, en een vrouw mist maar een heel klein beetje van de informatie die nodig was om haar een man te laten worden. Het verschil tussen een man en een vrouw is als ik een slechte metafoor mag gebruiken als het verschil tussen een lamp die aanstaat en een die uitstaat. Het uiteindelijke verschil is best duidelijk, de ene lamp verblind je en bij de andere in de buurt stoot je je teen aan een bijzettafeltje, maar het is uiteindelijk een kwestie van een enkele omgezette schakelaar. Als er ergens in die schakelaar iets niet werkt zoals de standaard is kan je een lamp krijgen die knippert, of op halve kracht werkt, of zijn gloeidraad doorbrandt. Bij een lamp zou je dit al gauw een defect noemen, of we dan bij mensen van een aandoening moet spreken of eerder van een karaktertrek is een hele eigen enorme sociologische discussie waar we ook zaken als roodharigheid, dwerggroei, ADHD, autisme, een laag IQ en zelfs volledige blindheid bij kunnen betrekken, maar het is in ieder geval iets, het is een ding. Er zijn bijvoorbeeld mensen die interseks zijn, die fysiek eigenschappen van beide sekses hebben, ook mensen zonder bijvoorbeeld extra geslachtschromosomen. Het is duidelijk dat de knop niet altijd volledig op man of volledig op vrouw staat.

Dat is voor zover ik weet waar de wetenschap op dit moment ook op het mentale vlak naar wijst, dat dat mooie jaren zestig idee dat gender volledig maatschappelijk bepaald is niet klopt, dat er wel degelijk verschillen zijn tussen (gemiddelde) mannenhersenen en vrouwenhersenen, en dat je bij transgenders in hersenscans kan zien dat ze naar het geslacht waar ze zichzelf mee identificeren neigen. Ik zit er niet heel diep in, maar een theorie is in ieder geval dat een hormooninbalans in een vroege fase van de zwangerschap transgender zijn kan veroorzaken. Partnervoorkeur is een vrij complexe gedragscomponent en wordt pas vrij laat aangelegd, een hormooninbalans later in de zwangerschap zou dan ook gelinkt zijn aan homofilie. Dit is ook waarom een deel van de homo's en lesbiennes nog weleens verweten wordt verwijfd/een manwijf te zijn, en waarom de partnervoorkeur regelmatig (maar lang niet altijd) ook "verwisseld" is bij transgender personen: de twee condities/staten van zijn/geef er een mooi woord aan zijn verwant aan elkaar.

Transras zijn heeft niet zo'n zelfde basis. Nog los van dat het onderscheid tussen rassen nog vager is dan tussen geslachten, met lastiger te trekken grenzen en minder kenmerken die een duidelijk zwart-wit onderscheid geven (snappie, snappie, zwart-wit? Ik ben echt een meester komiek), iemand wiens familie de laatste twintig generaties niet buiten Europa heeft gewoond heeft geen genen die uniek zijn aan mensen met een recent sub-Sahara Afrikaanse achtergrond. Die zitten niet in hem. Er is geen lichtknopje in die persoon dat van blank naar bruin geswitched kan worden, en dat knopje kan dus ook niet kapot zijn/op een onverwachte manier werken.

Dat wil niet zeggen dat er geen paralellen zijn. Er is ook een groep mensen die zich niet als transgender of intergender ziet maar eerder als "genderqueer", de bi-curious van het transgender zijn. Het zijn mensen die zeggen "ik ben geboren als meisje, maar ik heb ook wel een beetje een kerel in me." (Snappie, snappie, een vrouw met een kerel erin? Ik ben de nieuwe Shakespeare.) En in veel van die gevallen zal het wel geheel of voornamelijk om maatschappelijke en aangeleerde kanten van het genderidentiteitsverhaal gaan. En dan heb je dus wel een lijn naar interras personen, mensen die "in de verkeerde tijd zijn geboren" en de nog wat vreemdere uitwassen van tieners op zoek naar een identiteit, zoals otherkin. Wat mij betreft is dit niet slecht. Je laten beperken door wat nou toevallig je achtergrond is is vaak precies hoe het klinkt: een onnodige beperking. Als jij uit een Friese schippersfamilie komt en van reggae houdt, prima. Ik ga je dus alleen niet laten claimen dat het precies zo is als transgender zijn, want transgender zijn lijkt wel degelijk de grote uitzondering, en mede daarom is het zo'n complex issue dat het niet altijd verdient om mee in het belachelijke getrokken te worden zodra het gesprek komt op iemand die vindt dat hij eigenlijk een draak is.
Oud 15 maart 2021, 00:11   #14
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Pocahontas moet zich zeeer dringend eens goed scheren... Die aangezichtsbegrazing op haar kaken en haar kin is echt dégoutant.
Ze is 71, maar ze vindt het vast fijn om te weten dat ze nog kans bij je maakt als ze zich iets meer optut.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 maart 2021 om 00:11.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 00:13   #15
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Ik voel me 68.
Ik eis mijn pensioen. Nu!

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 00:16   #16
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel neger willen worden, liefst een Somaliër of zo, een zwarte islamiet. Dan zou ik in de politiek gaan voor een partij waar ze mij minstens 50.000 euro bieden om op een verkiesbare plaats te staan en dan cashen in een of ander parlement. Als dat niet lukt kan ik nog altijd in reclamefilmpjes spelen en ook goed geld verdienen. #BlackPrivilege
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 08:04   #17
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ik identificeerde me vroeger als maradona
op een bepaald moment groei je daar normaal gezien uit.

Na >40j weet ik nog steeds niet hoe het voelt om man te zijn. ik weet ondertussen wel dat ik meer gevoel krijg bij een kontje als bij een borstje
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 08:51   #18
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Ooit een theorietje gelezen.. maar met behoorlijk alu-hoedje-gehalte..
Het stelde dat de Y2K-generatie de aanzet was voor de trans-generatie.. Want het Y-chromosoom wordt (2 > to) K-chromosoom, waarbij K een gebroken X is. Y2X-generatie.. van man tot vrouw.

En wat zien we ondertussen: al vele jaren eten en drinken we dagelijks hormoon-veranderaars.. enfin, die dingen zitten nagenoeg overal in.. ergo: de hormoon-verstoorders beïnvloeden de zwangerschap.. ze hebben effect op onze lichamen en we krijgen mannen met tieten, mannen die zich vrouw voelen en een 'medische' sector die met wat operaties mannen ook omvormt tot vrouwen (en omgekeerd ook uiteraard). En zo rijpt in onze geesten het idee dat geslacht van geen tel meer is.. een voorbereiding op een verre toekomst met synthetische gekweekte mensen zonder geslacht om de elite te dienen..

Alle mensen zijn uiteraard gelijk.. we zijn allemaal 1 en we zullen ook allemaal als 1 worden.. zowel op vlak van geslacht als cultuur, identiteit, ... dat wordt het nieuwe normaal in onze one-world-order.. the great reset.. hahaha. Y2K was toen wat 'build back better' nu is: het signaal dat we een nieuwe richting opgaan.

We zijn allen 1 en om daartoe te komen is migratie van groot belang.. dat speelt ook al enkele jaren.. mengeling van rassen & culturen.. zwart met wit > bruine babietjes.. en over enkele generaties zijn er heel wat kleurtjes minder.. uiteindelijk blijft er een kleur over.. uni > uniform(ed) > un-identified..

Maar serieus nu: er zijn ook mensen die zich kat voelen en kat willen zijn. Moet kunnen. Sommige mensen leven ook als plant hé.. trans-life.. trans-entity.. transcendentie.. pfff.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 15 maart 2021 om 08:53.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 09:58   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Het stelde dat de Y2K-generatie de aanzet was voor de trans-generatie.. Want het Y-chromosoom wordt (2 > to) K-chromosoom, waarbij K een gebroken X is. Y2X-generatie.. van man tot vrouw.

En wat zien we ondertussen: al vele jaren eten en drinken we dagelijks hormoon-veranderaars.. enfin, die dingen zitten nagenoeg overal in.. ergo: de hormoon-verstoorders beïnvloeden de zwangerschap.. ze hebben effect op onze lichamen en we krijgen mannen met tieten, mannen die zich vrouw voelen en een 'medische' sector die met wat operaties mannen ook omvormt tot vrouwen (en omgekeerd ook uiteraard). En zo rijpt in onze geesten het idee dat geslacht van geen tel meer is.. een voorbereiding op een verre toekomst met synthetische gekweekte mensen zonder geslacht om de elite te dienen..

Alle mensen zijn uiteraard gelijk.. we zijn allemaal 1 en we zullen ook allemaal als 1 worden.. zowel op vlak van geslacht als cultuur, identiteit, ... dat wordt het nieuwe normaal in onze one-world-order.. the great reset.. hahaha. Y2K was toen wat 'build back better' nu is: het signaal dat we een nieuwe richting opgaan.

We zijn allen 1 en om daartoe te komen is migratie van groot belang.. dat speelt ook al enkele jaren.. mengeling van rassen & culturen.. zwart met wit > bruine babietjes.. en over enkele generaties zijn er heel wat kleurtjes minder.. uiteindelijk blijft er een kleur over.. uni > uniform(ed) > un-identified..

Maar serieus nu: er zijn ook mensen die zich kat voelen en kat willen zijn. Moet kunnen. Sommige mensen leven ook als plant hé.. trans-life.. trans-entity.. transcendentie.. pfff.
Er zit iets van waarheid in uw schrijfsel.
Er zijn studies waarin wordt beschreven dat vissen in onze rivieren vervrouwelijken door het gehalte aan vrouwelijke hormonen in het afvalwater.
https://www.foodlog.nl/artikel/afwij...emicalien-aan/
Oud 15 maart 2021, 10:05   #20
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Ik vraag mij altijd af wat de elite wil bereiken met het doden van alle diversiteit en een grote amorfe bruine massa wil maken van de mensheid.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be