Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2006, 12:47   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Gemeentebestuur van Schoten heeft nu al bang van Morel

Zwembadrelleke rond Morelleke
Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (Vlaams Belang) legt de verbouwing van het zwembad en het terras bij haar villa in Schoten stil. Volgens het gemeentebestuur heeft ze een vergunning nodig, maar Morel zegt dat ze eerder te horen kreeg dat dit niet hoefde. Ze noemt het bezwaar van de gemeente ,,kleinburgerlijke pesterij''.
Volgens de Schotense schepen van Ruimtelijke Ordening Els gaat het om ingrijpende werkzaamheden, waar wel degelijk vergunningen voor nodig zijn
Bron De gentenaar
De titel zegt genoeg denk ik hé.
Ze sch.....ten in hun broek van Morel denk ik
Oud 4 februari 2006, 12:51   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

'Heeft schrik' of 'is bang'. Niet 'heeft bang'.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 12:54   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Een fascinerend programma : de wetten zijn er om de mensen op een kleinburgerlijke wijze te pesten. Ik zou in Schoten zeker voor het VB stemmen
een oase van libertaire lusten... & mandatarissen met een privé zwembad dat is nog eens iets anders dan schepenen die in een oude binnenstad huurwoningen op hun eigen kosten renoveren.
& dat allemaal op kosten van de belastingbetaler !
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 12:55   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Zwembadrelleke rond Morelleke
Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (Vlaams Belang) legt de verbouwing van het zwembad en het terras bij haar villa in Schoten stil. Volgens het gemeentebestuur heeft ze een vergunning nodig, maar Morel zegt dat ze eerder te horen kreeg dat dit niet hoefde. Ze noemt het bezwaar van de gemeente ,,kleinburgerlijke pesterij''.
Volgens de Schotense schepen van Ruimtelijke Ordening Els gaat het om ingrijpende werkzaamheden, waar wel degelijk vergunningen voor nodig zijn
Bron De gentenaar
De titel zegt genoeg denk ik hé.
Ze sch.....ten in hun broek van Morel denk ik
Staat Morel dan boven de wet???

Als je een vergunning moet hebben, dan is dat toch zo, zelfs voor Morel ...

Misschien ook haar eens op inburgeringscursus sturen ...
Oud 4 februari 2006, 12:57   #5
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Staat Morel dan boven de wet???

Als je een vergunning moet hebben, dan is dat toch zo, zelfs voor Morel ...

Misschien ook haar eens op inburgeringscursus sturen ...
Daarbij (zoals de Morgen zegt), komt ze hierdoor niet in problemen met haar eigen partij? Het VB is namelijk niet mals voor bouwovertredingen.
Oud 4 februari 2006, 12:59   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je moet mijn manier van schrijven niet proberen te veranderen hoor.
De titel is wat mij betreft goed gezet en dat telt.
Iedereen weet wel wat ik er juist mee bedoel.

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 februari 2006 om 13:00.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 13:03   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik kand duveltje alleen maar aanraden Esperanto te leren : een taal met een bijzonder gemakkelijke grammatica, waarin het quasi onmogelijk is spelfouten te maken.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 13:03   #8
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je moet mijn manier van schrijven niet proberen te veranderen hoor.
De titel is wat mij betreft goed gezet en dat telt.
Iedereen weet wel wat ik er juist mee bedoel.
Dat begrijp ik niet.

Ik bedoel, taalfouten moet men niet als argument in een discussie gebruiken; dat is inderdaad kinderachtig.
Maar als er gewezen wordt op een taalfout (wat mij geregeld overkomt ) waarom daar in het vervolg geen rekening mee houden?
Oud 4 februari 2006, 13:06   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik kand duveltje alleen maar aanraden Esperanto te leren : een taal met een bijzonder gemakkelijke grammatica, waarin het quasi onmogelijk is spelfouten te maken.
Dank U voor de raad ik moest het maar ééns overwegen hé
Oud 4 februari 2006, 13:13   #10
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet.

Ik bedoel, taalfouten moet men niet als argument in een discussie gebruiken; dat is inderdaad kinderachtig.
Maar als er gewezen wordt op een taalfout (wat mij geregeld overkomt ) waarom daar in het vervolg geen rekening mee houden?
Omdat door de taal te binden, te beperken door regels, wetten en reglementen, ook je denken gebonden wordt. Als er een pak mensen zijn die zijn en hebben door elkaar gebruiken dan maken die niet zomaar een fout. Dan is er iets aan het veranderen in ons denken ivm de relatie tussen zijn en hebben.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 14:03   #11
Dimitri

Standaard

Citaat:
'Heeft schrik' is ook een Vlaamse vorm, die in ieder geval door de VRT afgewezen wordt:

-----
Schrik is een plotseling opkomend angstgevoel. Schrikken is plotseling erg bang worden.
  • de schrik van zijn leven
  • de schrik zit me in de benen
Het algemene gevoel dat er onheil of gevaar dreigt, is angst. Iemand die angstig wordt als er spinnen in de buurt zijn, is bang voor spinnen.
  • Niet: *Ik heb schrik van spinnen.
  • Niet: *Ik heb angst voor spinnen.
  • Wel: Ik ben bang voor spinnen.
-----

Ik ben geen taalkundige, maar het zou me niet verbazen als de vormen met 'hebben' afgeleid zijn uit het Frans: "avoir peur", letterlijk: vrees/angst/schrik hebben. 'Schrik hebben' wordt daarom (vrijwel) uitsluitend in Vlaanderen gebruikt.

Behalve bovenstaande voorbeelden wordt het woord schrik in Nederland ook gebruikt in vaste uitdrukkingen, zoals 'met de schrik vrijkomen' (bijv. bij een ongeluk) of in een zin als "de schrik zat er goed in".

In dit geval blijft dus over 'bang zijn'.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 14:06   #12
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Omdat door de taal te binden, te beperken door regels, wetten en reglementen, ook je denken gebonden wordt. Als er een pak mensen zijn die zijn en hebben door elkaar gebruiken dan maken die niet zomaar een fout. Dan is er iets aan het veranderen in ons denken ivm de relatie tussen zijn en hebben.
Dit is geen kwestie van een verandering van denken, het is waarschijnlijk gewoon een overblijfsel van de verfransing of anders een dialectvorm die hier in het Nederlands wordt toegepast.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 15:59   #13
Beagle
Schepen

Standaard

Op de website van Morel kan je lezen hoe de vork werkelijk aan de steel zit, en jawel het is niets anders dan een afrekening ontstaan door gefrustreerde partijpolitiek.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 16:06   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 4 februari 2006, 16:10   #15
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
'Heeft schrik' is ook een Vlaamse vorm, die in ieder geval door de VRT afgewezen wordt:

-----
Schrik is een plotseling opkomend angstgevoel. Schrikken is plotseling erg bang worden.
  • de schrik van zijn leven
  • de schrik zit me in de benen
Het algemene gevoel dat er onheil of gevaar dreigt, is angst. Iemand die angstig wordt als er spinnen in de buurt zijn, is bang voor spinnen.
  • Niet: *Ik heb schrik van spinnen.
  • Niet: *Ik heb angst voor spinnen.
  • Wel: Ik ben bang voor spinnen.
-----

Ik ben geen taalkundige, maar het zou me niet verbazen als de vormen met 'hebben' afgeleid zijn uit het Frans: "avoir peur", letterlijk: vrees/angst/schrik hebben. 'Schrik hebben' wordt daarom (vrijwel) uitsluitend in Vlaanderen gebruikt.

Behalve bovenstaande voorbeelden wordt het woord schrik in Nederland ook gebruikt in vaste uitdrukkingen, zoals 'met de schrik vrijkomen' (bijv. bij een ongeluk) of in een zin als "de schrik zat er goed in".

In dit geval blijft dus over 'bang zijn'.
Oeps. Ik ben dus blijkbaar zelf in de fout gegaan. Mijn verontschuldigingen.
Oud 4 februari 2006, 16:39   #16
Jampie
Minister

Standaard

Wisten jullie nog niet dat de wet enkel streng dient te worden toegepast op de 'anderen' ? Niet op het 'eigen volk'.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 16:48   #17
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Op de website van Morel kan je lezen hoe de vork werkelijk aan de steel zit, en jawel het is niets anders dan een afrekening ontstaan door gefrustreerde partijpolitiek.
De berichtgeving op de site van Morel is dan ook allesbehalve objectief (het is haar job als lid van het VB om alle gebeurtenissen in het licht van politieke discriminatie of gefrustreerde partijpolitiek te verkondigen).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 18:23   #18
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men aan de man die 140 km/uur reed om een uitleg gaat vragen, dan zal men ook wel een 'verklarende' uitleg te horen krijgen. Om maar te zeggen dat je je bronnen nauwkeurig moet kiezen. Objectieve bronnen krijgen hierbij voorrang. Of is dit in het geval van het Vlaams Behang anders?
Oud 4 februari 2006, 19:15   #19
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
De berichtgeving op de site van Morel is dan ook allesbehalve objectief (het is haar job als lid van het VB om alle gebeurtenissen in het licht van politieke discriminatie of gefrustreerde partijpolitiek te verkondigen).
Citaat:
Als men aan de man die 140 km/uur reed om een uitleg gaat vragen, dan zal men ook wel een 'verklarende' uitleg te horen krijgen. Om maar te zeggen dat je je bronnen nauwkeurig moet kiezen. Objectieve bronnen krijgen hierbij voorrang. Of is dit in het geval van het Vlaams Behang anders?
Als je weet dat het Marc Spruyt (vb-watcher en betaald abvv-man) is die afgekomen is met de vermelding van een bouwmisdrijf op zijn website dan kan dat natuurlijk al tellen als objectieve bron.

Bovendien heeft mevrouw Empereur een standje van Somers gekregen omdat ze het cordon niet strikt genoeg hanteerde. Is het nu toevallig dat die Empereur schepen van ruimtelijke ordening is zeker. Kwestie van terug in gratie te komen kan dit gebaar natuurlijk tellen.
In ieder geval zal dit een gerechterlijk staartje krijgen want controleurs hebben zich zonder toestemming op haar eigendom begeven en de zogezegde info is gelekt naar de media. Morel zal dus klacht neer leggen wegens huisvredebreuk en schending van het beroepsgeheim door het gemeentebestuur.

Laatst gewijzigd door Beagle : 4 februari 2006 om 19:16.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 11:33   #20
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Als je weet dat het Marc Spruyt (vb-watcher en betaald abvv-man) is die afgekomen is met de vermelding van een bouwmisdrijf op zijn website dan kan dat natuurlijk al tellen als objectieve bron.

Bovendien heeft mevrouw Empereur een standje van Somers gekregen omdat ze het cordon niet strikt genoeg hanteerde. Is het nu toevallig dat die Empereur schepen van ruimtelijke ordening is zeker. Kwestie van terug in gratie te komen kan dit gebaar natuurlijk tellen.
In ieder geval zal dit een gerechterlijk staartje krijgen want controleurs hebben zich zonder toestemming op haar eigendom begeven en de zogezegde info is gelekt naar de media. Morel zal dus klacht neer leggen wegens huisvredebreuk en schending van het beroepsgeheim door het gemeentebestuur.
Het is haar goed recht om klacht in te dienen voor huisvredebreuk en schending van het beroepsgeheim. Ze heeft hier zelfs een punt. Maar dat neemt niet weg dat ze zich aan de wetgeving moet houden. Nu ja, een zwembad zonder vergunning is maar een klein bouwmisdrijfke zeker ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be