![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Zwembadrelleke rond Morelleke Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (Vlaams Belang) legt de verbouwing van het zwembad en het terras bij haar villa in Schoten stil. Volgens het gemeentebestuur heeft ze een vergunning nodig, maar Morel zegt dat ze eerder te horen kreeg dat dit niet hoefde. Ze noemt het bezwaar van de gemeente ,,kleinburgerlijke pesterij''. Volgens de Schotense schepen van Ruimtelijke Ordening Els gaat het om ingrijpende werkzaamheden, waar wel degelijk vergunningen voor nodig zijn Bron De gentenaar De titel zegt genoeg denk ik hé. Ze sch.....ten in hun broek van Morel denk ik ![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Heeft schrik' of 'is bang'. Niet 'heeft bang'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Een fascinerend programma : de wetten zijn er om de mensen op een kleinburgerlijke wijze te pesten. Ik zou in Schoten zeker voor het VB stemmen
een oase van libertaire lusten... & mandatarissen met een privé zwembad dat is nog eens iets anders dan schepenen die in een oude binnenstad huurwoningen op hun eigen kosten renoveren. & dat allemaal op kosten van de belastingbetaler ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een vergunning moet hebben, dan is dat toch zo, zelfs voor Morel ... Misschien ook haar eens op inburgeringscursus sturen ...
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Daarbij (zoals de Morgen zegt), komt ze hierdoor niet in problemen met haar eigen partij? Het VB is namelijk niet mals voor bouwovertredingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De titel is wat mij betreft goed gezet en dat telt. Iedereen weet wel wat ik er juist mee bedoel.
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 februari 2006 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kand duveltje alleen maar aanraden Esperanto te leren : een taal met een bijzonder gemakkelijke grammatica, waarin het quasi onmogelijk is spelfouten te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, taalfouten moet men niet als argument in een discussie gebruiken; dat is inderdaad kinderachtig. Maar als er gewezen wordt op een taalfout (wat mij geregeld overkomt ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
----- Schrik is een plotseling opkomend angstgevoel. Schrikken is plotseling erg bang worden.
Ik ben geen taalkundige, maar het zou me niet verbazen als de vormen met 'hebben' afgeleid zijn uit het Frans: "avoir peur", letterlijk: vrees/angst/schrik hebben. 'Schrik hebben' wordt daarom (vrijwel) uitsluitend in Vlaanderen gebruikt. Behalve bovenstaande voorbeelden wordt het woord schrik in Nederland ook gebruikt in vaste uitdrukkingen, zoals 'met de schrik vrijkomen' (bijv. bij een ongeluk) of in een zin als "de schrik zat er goed in". In dit geval blijft dus over 'bang zijn'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Op de website van Morel kan je lezen hoe de vork werkelijk aan de steel zit, en jawel het is niets anders dan een afrekening ontstaan door gefrustreerde partijpolitiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Wisten jullie nog niet dat de wet enkel streng dient te worden toegepast op de 'anderen' ? Niet op het 'eigen volk'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De berichtgeving op de site van Morel is dan ook allesbehalve objectief (het is haar job als lid van het VB om alle gebeurtenissen in het licht van politieke discriminatie of gefrustreerde partijpolitiek te verkondigen).
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Als men aan de man die 140 km/uur reed om een uitleg gaat vragen, dan zal men ook wel een 'verklarende' uitleg te horen krijgen. Om maar te zeggen dat je je bronnen nauwkeurig moet kiezen. Objectieve bronnen krijgen hierbij voorrang. Of is dit in het geval van het Vlaams Behang anders?
![]() |
#19 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien heeft mevrouw Empereur een standje van Somers gekregen omdat ze het cordon niet strikt genoeg hanteerde. Is het nu toevallig dat die Empereur schepen van ruimtelijke ordening is zeker. Kwestie van terug in gratie te komen kan dit gebaar natuurlijk tellen. In ieder geval zal dit een gerechterlijk staartje krijgen want controleurs hebben zich zonder toestemming op haar eigendom begeven en de zogezegde info is gelekt naar de media. Morel zal dus klacht neer leggen wegens huisvredebreuk en schending van het beroepsgeheim door het gemeentebestuur. Laatst gewijzigd door Beagle : 4 februari 2006 om 19:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |