![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gauw nog een tegenstander uitschakelen voor de verkiezingen zal de PS gedacht hebben. Het gaat van kwaad naar erger met onze ''democratie''. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu nog het Belang en we kunnen vieren. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Morgen/dinsdag pleit de verdediging in de zaak. Ja, men gebruikt hier weer de gebruikelijke ingredienten. Men beroept zich op het simplistisch discours dat de democratie in gevaar is... en dus mag men alles verbieden... Ik ben natuurlijk benieuwd de besluiten van Marchal te lezen... hoe hij aangetoond heeft dat Belgische samenleving in gevaar is. ...En als het ding mislukt, dat zou ik hem aanklagen voor tergend en roekeloos gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Als het FN oproept tot haat/geweld/discriminatie en/of ingaat tegen de UVRM, ontbind de partij dan. Indien dat niet het geval is, laat ze dan gerust (in de spirit van de democratie!).
Laatst gewijzigd door Heftruck : 21 februari 2006 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
haat (de ~ (m.)) 1 gevoel van diepe afkeer voor iem. of iets => vijandschap Haat is geen opinie. Haat is niets anders dan een psychodynamische kracht (oef!). Een bepaald actie zal bij 1 persoon 1 bepaalde reactie hebben die niet noodzakelijk dezelfde is als bij een andere persoon. Is het publiceren van een cartoon een oproepen tot haat? Is het verbieden van partijen oproepen tot haat? Is het herdenken van de Begische nationale feestdag een oproepen tot haat? Een wet moet duidelijk vermelden wat het voorwerp is van de wet. Iedereen moet weten wanneer hij een 'norm' overschreden heeft. Maar door een niet gedefinieerd ding zoals 'haat' in te roepen, gaat men willekeur in de rechtspraak brengen... hetgeen het einde van de rechtsstaat ... en dus de democratie inhoudt! Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 21 februari 2006 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, het zal geen groot verlies zijn als ze verboden worden.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoelde nadat al de andere geélimineerd zijn Laatst gewijzigd door daiwa : 21 februari 2006 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor. Zo moeten we reageren op het verbieden van partijen. De zigeuners dachten ook dat ze safe zaten toen Hitler de joden liet oppakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem je jezelf democraat trouwens ? Of ben je dat niet en ben je daarom voorstander van het verbieden van partijen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem puur om het princippe, Als het FN verboden word, hoop ik dat ze keihard terug slaan. Dat Di Rupette zijn tegenstanders met open vizier bestrijd en hem niet als een laffe hond gaat wegsteken achter ne politiek benoemde rechter. om van te kotsen, ik ben nen echten vlaming, en dus vind ik het FN ook verwerpelijk, maar ze zijn democratisch verkozen en als ge een beetjen eergevoel hebt, dan bestrijd ge ze op een eerlijke manier in het parlement, kamer of senaat tot in de gemeenteraad toe. Maar nie door rap een proceske in te spannen. Het is uw democratisch recht een racist of separatist, facist of communist te zijn, en het is dus ook uw democratisch recht om u door zo'n partij te laten vertegenwoordigen. En al wie daar tegen is, is zelf niet democratisch maar dictatoriaal ingesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat staat dat hier te doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Hetzelfde zou men kunnen doen bij bv de voetbalcompetitie. Wil men bv dat Standard kampioen speelt, wijzigt men even het reglement, zodat men zijn rechtstreekse tegenstrevers uit competitie kan nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Dezelfde behandeling zou moeten gelden voor anti-Belgische partijen als ik even doorredeneer...
Ik ben wel geen voorstander van het verbieden van partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() De zoveelste stuiptrekking van den belgique...
![]() |
![]() |