![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: softdrugs helemaal legaliseren | |||
ja zeker weten |
![]() ![]() ![]() |
27 | 77,14% |
Nee fout |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind persoonlijk dat dit kan vanaf 18 jaar
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Drugs legaliseren en dan maar mekkeren hoe ongezond en storend roken wel is
![]() ![]() Iedereen aan de drugs op den duur. De psychiatrische instellingen wachten gouden tijden. Werkt weed shizofrenie niet in de hand? De voorstanders van druggebruik weten niet waar ze mee bezig zijn. Ze weten niet hoe het is om samen te leven met een shizofreen iemand. Moesten ze het wel weten, ze zouden niet staan springen om die vuiligheid te legaliseren ![]() http://www.trimbos.nl/default640.html Laatst gewijzigd door Artesia : 16 maart 2006 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met koffie dan? Wat met..........enz?
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, vindt het VWS niet dat drugs onvoorwaardelijk en in voldoende mate moeten worden verspreid (zelfs ten huize moeten worden afgeleverd)? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VWS vindt niets,Het VWS is groep mensen die op komt voor de armen zo simpel is dat ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus u pleit, al is het op een lichtzinnig ironische wijze,voor een verbod (of eventueel gedoogbeleid) op alcohol, koffie, frieten, mayonaise, ....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik vindt dit ook maar met alles zegt men overdaad schaadt en een jong iemand gaat deze leerschool door moeten . Dermee zou vrij gebruik en het legaal maken veel helpen enzovoort al was het maar voor het kind en de volwassene. Mocht vrij gebruik kunnen dan wordt de communicatie anders en kunnen meerdere gebruikers naar jongere toe opener en vrijer hun mening delen dan nu het geval is . Nu al meer dan 10 jaar komen der een paar verslaafden en ex verslaafden hun verhaaltje doen in scholen via vad of andere organisaties maar de gewone man in de straat die meer voeling heeft met zijn maatschapij ?! Die laatste telt niet hetgeen niet goed is voor bewuste omgang met deze materie ook al zegt men dat de jeugd daar goed mee om kan gaan betwijfel ik dit ...kwas zelf jong dermee lol . Vrij gebruik zou dus meer veiligheid kunnen bieden ipv kleine kliks van jong en oud die illegaal bezig zen omdat 2 min iets roken dat al meer dan 5000 jaar gekend en genezend werkt in geest en lichaam ....meer dan alcohool . Kortom dat truttig conservatief gedoe moet eindigen voor welzijn van het kind/volwassene zo dat men een open sociaal debat kan voeren ipv duister zoals nu het geval is ervaar ik . Laatst gewijzigd door duncan : 16 maart 2006 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan zwijg ik hier nog van wat er allemaal op en in de nachtkastjes ligt van de Vlaamse slaapkamers...
Laatst gewijzigd door Havana : 16 maart 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D'euhmmm dinsdag was ik aan het poetsen en tussen de kruiden in de keuken zag ik vanalles men ogen rolde ervan lol maar het was goed verstopt voor de kinderen. Uiteraard legde ik het zakje terug en poetste ik verder soms ligt het open en bloot in de living bij sommige hmmm t'is allemaal wa inderdaad . Maarja als poetsman ben ik soms blind voor bepaalde dingen bvb als er een dame klaagt da haren vent zo veel weg is dan ben ik blind en zeg ik ...beter mé 2 dan alléén zekers mé kinderen en dan ist meestal stil . Gelukkig kwam ik nog niet veel posten tegen waar ze hard drugs gebruiken want daar kan ik niet zo goed mee om met zo'n mensen en meestal mensen met groot budjet en kostuum waarge het niet van verwacht . Arbeiders/ bediende durven wel eens pintje pakken ofzo ...wa roken maar der zen der ook ander uiteraard . Het leuke van het poetsen bij mensen thuis is dat je achteraf alles ziet blinken & soms veel ziet en leert van de medemens hihi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() inderdaad duveltje vanaf 18 jaar.
In feite is het heel simpel men zou gewoon de verouderde wet op de beteugeling van de dronkenschap moeten moderniseren daar alcohol dezer dagen niet langer het enige genotsmiddel is dat sociaal aanvaard is. We zouden dan zoiets krijgen als een wet op de beteugeling van de zelfintoxicatie. Daarin zou het gebruik en de verkoop van cannabis kunnen gereguleerd worden. Een wettelijk kader dus waarbinnen cannabis mag gebruikt en verkocht ( en ook geteeld ) worden. één van die regels moet zeker zijn geen cannabisverkoop aan minderjarigen. men mag het efect van een legalisering op economisch vlak zeker niet onderschatten. Ten eerste zouden er zonder overdrijven tienduizenden nieuwe jobs door ontstaan Ten tweede krijgt ook de landbouw er een product bij waar nog eens iets mee te verdienen valt in tegenstelling tot tomaten Ten derde zou al het geld ( en dat is een gigantische hoeveelheid !!! ) die nu naar de nederlandse coffieshops verdwijnt in ons land blijven. Ten vierde kan met ook taksen en accijnsen heffen ( wat nu onmogelijk is ) zoals met tabac en alcohol.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VLOTT is uitgesproken voor de legalisering van softdrugs voor meerderjarigen die instemmen het verantwoordelijk te gebruiken, net als dat het geval is bij alcohol en rookwaren.
De betutteling van een moraliserende overheid is voor niets goed: mensen kunnen best wel zelf beslissen wat ze willen, zeker op ethisch gebied. Laatst gewijzigd door lombas : 17 maart 2006 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis-voorstel PS - Spirit voor, N-Va en VB tegen Spirit is voorstander van het PS-voorstel om het bezit van cannabis tot 5 gram vanaf 16 jaar toe te laten. N-VA vindt het niet langer strafbaar maken van druggebruik "een verkeerd signaal zou zijn" en Vlaams Belang noemt het voorstel van de PS "onzinnig". Spirit-voorzitter Geert Lambert wijst erop dat bij de jongere generatie het gebruik van softdrugs al lang aanvaard is. Hij maakt daarbij de vergelijking met alcohol en tabak. In die zin is hij ook voorstander van een ontradingsbeleid. Net als de PS trouwens, is Lambert bereid te praten over de hoeveelheid die uiteindelijk toegelaten zou worden. De huidige regeling, waarbij minister van Justitie Laurette Onkelinx een richtlijn opstelde waardoor persoonlijk gebruik van cannabis door een meerderjarige de laagste vervolgingsprioriteit kreeg, volstaat volgens Lambert niet. Eender welke volgende minister kan die steeds veranderen, luidt het. Bij de N-VA vinden ze dat het vervolgen van druggebruik mogelijk moet blijven als stok achter de deur. Wel vindt de partij dat er in het debat meer aandacht moet gaan naar informeren en sensibiliseren. Het Vlaams Belang noemt het PS-voorstel "een verbeterde versie van het Nederlandse model met koffieshops" en vindt dit als antwoord op de toenemende drugsprobleem in de samenleving "onaanvaardbaar".
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals idereen aan de drank is?
Citaat:
Het is hoogstens een katalysator om wat sneller tevoorschijn te halen wat er anders later toch uitkomt. Citaat:
Als ik mijn kop koffie omgooi en het licht gaat uit, dan is dat in 99% van de gevallen puur toeval: meestal moet ik op de knop drukken om de zaak te verduisteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 Deze verkiezingen zijn gemeenteraadsverkiezingen. 2 Drugsbeleid is een federale materie. 3 Er is geen nationaal kartel VB-VLOTT, wel in sommige gemeentes, zoals bijvoorbeeld voor de stad Antwerpen, de karteltekst daarvan kan gevonden worden op http://www.antwerpentroef.be/LeefbaarAntwerpen.htm 4 Een kartel wil niet zeggen dat men hetzelfde denkt, hetzelfde stemt of zelfs nog maar aan dezelfde tafel zit. 5 In casu 4 verwijs ik u wederom door naar de schitterende Wikipedia-artikels over solidarisme en liberalisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk toch wel dat de politiediensten rechtreeks afhangen van van het gemeentebestuur(stadsbestuur)
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als het ooit zover komt dan weet ik in alle geval wat te doen. namelijk een coffieshop openen vlakbij de grens van frankrijk of duitsland of nog beter ergens aan het drielandenpunt. Een echte goudmijn tot zolang men in deze buurlanden ook zover is in te zien dat legalisatie uiteindelijk onvermijdelijk is. Hopelijk zijn onze buurlanden ons evenwel niet voor om de poen binnen te halen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |