![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is eigenlijk niet zoveel nodig om een basisinkomen te kunnen invoeren.
Het enige dat we nodig hebben is een fonds, (ik zou dit het vierde wereld fonds noemen ) van waaruit alle centen die er in dat fonds komen maandelijks worden verdeeld in gelijke delen onder alle burgers. (400 voor een kind - 800 voor een volwassene - 1200 voor een bejaarde in het eindstadium ) Ik denk dat in eerste instantie het belangrijk is dat het princiepe van een onvoorwaardelijk basisinkomen erdoor komt. De hoogte ervan en de manier waarop het gefinancierd wordt is pas in tweede instantie van belang. Daarom pleit ik om te beginnen voor een basisinkomen van 1 euro per maand per persoon. om dit te financieren hebben we met 10 000 000 belgen dus 10 000 000 euro per maand nodig. = 120 000 000 per jaar. We zoeken in deze draad dus in eerste instantie gelden die nu nutteloos worden uitgegeven ( en dat zijn er genoeg ) en waarmee we het basisinkomen van 1 euro per maand kunnen financieren. Waarmee we het dus zouden kunnen lanceren. Wanneer we nu een basisinkomen hebben van 1 euro per maand dan kan men vervolgens van alle pensioenen, uitkeringen, al direct 1 euro aftrekken. Het hierdoor bespaarde geld kan ook in de kas van het basisinkomen gestort worden - waardoor het van 1 euro meteen al kan verhogen tot 1.30 ofzo. Naarmate we verder evolueren en het basisinkomen kunnen doen stijgen kan de andere sz geleidelijk aan worden afgebouwt. Indien we de financiering kunnen bolwerken uit alles behalve de arbeid van wie minder dan 1800 euro inkomen heeft ( incl basisinkomen ) dan kunnen we de rijken de crisis echt laten betalen ![]() Het uiteindelijke ideologische doel van vws is om het basisinkomen te laten financieren puur uit de verhuur van de natuurlijke hulpbronnen. Daar zijn we echter nog lang niet en we zullen er in stapjes naartoe moeten trachten werken. aan het werk dus !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() foutje: 10 500 000 belgen
![]()
![]() |
#3 |
|
![]() ok laten we de exacte cijfers hanteren van meet af aan
vroeger kon je dat vinden op het nationaal instituut voor statistiek kent iemand daar de nieuwe naam van mss ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 29 maart 2006 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() ok laten we om te beginnen de 60 000 euro die aan die onnozele groep voor eurosong wordt gegeven door dien stommen dikken teddybeer al in ons fonds steken. is niet veel maar nu is het toch nutteloos.
er steekt dus zogezegd 60000 euro in ons vierdewereldfonds Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 29 maart 2006 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ja landsverdediging is toch zinloos idd - wat is het budget van defensie ? gaat ons al meer dan 120 000 000 opleveren denk ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 29 maart 2006 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() oei een peulschil dus - en het afschaffen van het leger gaat ook geld kosten omdat al die boefers dan ook een dop moeten krijgen - geen goei idee dus denk ik.
mambo vertelde hier onlangs iets over de kosten van de dienstencheques - ik zocht meer in die richting dus Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 29 maart 2006 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Hey Kobaf, heb het eindelijk gevonden..... http://www.statbel.fgov.be/figures/d23_nl.asp#3
veel rekenplezier!
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 29 maart 2006 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() we moeten om het basisiinkomen van 1 euro te financieren denk ik echt puur nutteloze uitgaven zien te vinden. uitgaven die ook indien we ze niet doen ons niet nog meer gaan kosten. zoals de dienstencheques bvb.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 12:07. |
![]() |
![]() |