Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 16:28   #1
pros de sos
Vreemdeling

pros de sos's schermafbeelding

Standaard De manieren van het Vlaams Belang

Knorgeluiden

Het VB en goede manieren, dat gaat niet samen. Rob Verreycken die wel eens meer het ene moment zich kan voordoen als een Plechtige Communicant, en het andere moment als een driftkikker kan uitbarsten, ging zich vrijdagnamiddag te buiten aan een vlag van de N-VA. “Ik veeg er mijn voeten aan, ik pis erop”, riep hij, terwijl hij en passant dreigde “die papzak” Bart De Wever eens onder handen te nemen. Rob Verreycken relativeert het voorval. Verreycken: “Ik trok eens plagerig aan de vlag van de N-VA.”

Ook Philip Dewinter vindt het much ado about nothing. Dewinter: “Bij dat incident belandde een tafelvlagje van de N-VA op de grond.” “Wij hebben niet eens tafelvlaggetjes”, reageert Bart De Wever. De in deze zaak onverdachte bron Rob Verreycken bevestigt dit. Hij spreekt op zijn weblog van een vlag die met wasknijpers ophing, niet van een tafelvlagje. Bart De Wever: “Ik zou van dit soort kleutergedrag normaal gezien geen punt maken, maar de reactie van Philip Dewinter dat het allemaal gelogen is (…), is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Rob Verreycken die op 5 centimeter van het gelaat van onze medewerker komt schreeuwen, is misschien niet wereldschokkend, maar zeggen dat het niet is gebeurd (…), dat gaat me te ver. Niet alle VB-parlementairen zijn zo, maar de partijcultuur tolereert en koestert dat soort mensen zelfs.”

Het ene incident brengt het andere boven water. Bart De Wever: “In het parlement word ik constant beledigd en beschimpt. VB-parlementslid Pieter Huybrechts, die schuin achter mij zit, zit aan een stuk door te schelden. ‘Postjespakker, gatlikker van de CD&V’, zo gaat dat de hele tijd”, zegt De Wever in De Standaard. En De Morgen pakt uit met nog een ander incident. “Ik stond een tijdje geleden in de lift met drie VB’ers”, zegt SP.A-parlementslid Anissa Temsamani. “Werner Marginet, Johan Deckmyn en Marleen Van den Eynde. De mannen begonnen knorgeluiden te maken en te lachen, wellicht in de overtuiging dat een moslim zich daaraan stoort. In het openbaar zouden ze dat nooit durven, maar in de beslotenheid van de lift vonden ze het blijkbaar bijzonder grappig.”

Gents gemeenteraadslid en Vlaams volksvertegenwoordiger Johan Deckmyn (foto) is één van de VB-tenoren die op de foto’s van een NSV-fotograaf prijkt, waarover we het gisteren hier hadden. Deckmyn vindt het “best wat leuke foto’s” en haalt lacherig uit: “Mijn naam als neo-nazi zal nu wel voorgoed gemaakt zijn, zeker?” In het Blokbuster-artikel over de NSV-foto’s is echter nergens sprake van neo-nazi’s. Wél van een “bijzonder zwarte vorm van humor” en “wellicht (…) enige sympathie” als een NSV’er lege bierflesjes in de vorm van een hakenkruis plaatst. Maar over de niet-toevallige manier van opstellen van lege, en enkele volle, bierflesjes rept Deckmyn niet. Is dat ook “studentikoos” amusement, wetend wat er onder de nazi-vlag allemaal is gebeurd? Een reactie op de door De Morgen gereveleerde knorgeluiden kan er evenmin van af. Moeten we dat ook maar beschouwen als normaal gedrag van VB-mandatarissen? Als we sommige VB-mandatarissen wel eens op een receptie zagen waggelen, dachten we al aan het gedrag van varkens. Het is blijkbaar ook normaal dat ze het geluid van varkens produceren.

Toffe typen, die VBers.
pros de sos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 17:33   #2
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos Bekijk bericht
In het parlement word ik constant beledigd en beschimpt. VB-parlementslid Pieter Huybrechts, die schuin achter mij zit, zit aan een stuk door te schelden. ‘Postjespakker, gatlikker van de CD&V’, zo gaat dat de hele tijd”, zegt De Wever in De Standaard

beledigd? dien Huybrechts zegt alleen maar de waarheid...
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 17:34   #3
Antigone
Banneling

Antigone's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn gefrustreerd, ocharme. Laat hen toch.
[SIZE="1"](en dit bedoel ik niet eens sarcastisch)[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Antigone : 28 maart 2006 om 17:35.
Antigone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 17:47   #4
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
hij reageerde trouwens enkel op Jan Peumans en zijn gescheld aan het adres van het belang 8)
Oud 28 maart 2006, 17:57   #5
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knorgeluiden

Het VB en goede manieren, dat gaat niet samen. Rob Verreycken die wel eens meer het ene moment zich kan voordoen als een Plechtige Communicant, en het andere moment als een driftkikker kan uitbarsten, ging zich vrijdagnamiddag te buiten aan een vlag van de N-VA. “Ik veeg er mijn voeten aan, ik pis erop”, riep hij, terwijl hij en passant dreigde “die papzak” Bart De Wever eens onder handen te nemen. Rob Verreycken relativeert het voorval. Verreycken: “Ik trok eens plagerig aan de vlag van de N-VA.”

Ook Philip Dewinter vindt het much ado about nothing. Dewinter: “Bij dat incident belandde een tafelvlagje van de N-VA op de grond.” “Wij hebben niet eens tafelvlaggetjes”, reageert Bart De Wever. De in deze zaak onverdachte bron Rob Verreycken bevestigt dit. Hij spreekt op zijn weblog van een vlag die met wasknijpers ophing, niet van een tafelvlagje. Bart De Wever: “Ik zou van dit soort kleutergedrag normaal gezien geen punt maken, maar de reactie van Philip Dewinter dat het allemaal gelogen is (…), is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Rob Verreycken die op 5 centimeter van het gelaat van onze medewerker komt schreeuwen, is misschien niet wereldschokkend, maar zeggen dat het niet is gebeurd (…), dat gaat me te ver. Niet alle VB-parlementairen zijn zo, maar de partijcultuur tolereert en koestert dat soort mensen zelfs.”

Het ene incident brengt het andere boven water. Bart De Wever: “In het parlement word ik constant beledigd en beschimpt. VB-parlementslid Pieter Huybrechts, die schuin achter mij zit, zit aan een stuk door te schelden. ‘Postjespakker, gatlikker van de CD&V’, zo gaat dat de hele tijd”, zegt De Wever in De Standaard. En De Morgen pakt uit met nog een ander incident. “Ik stond een tijdje geleden in de lift met drie VB’ers”, zegt SP.A-parlementslid Anissa Temsamani. “Werner Marginet, Johan Deckmyn en Marleen Van den Eynde. De mannen begonnen knorgeluiden te maken en te lachen, wellicht in de overtuiging dat een moslim zich daaraan stoort. In het openbaar zouden ze dat nooit durven, maar in de beslotenheid van de lift vonden ze het blijkbaar bijzonder grappig.”

Gents gemeenteraadslid en Vlaams volksvertegenwoordiger Johan Deckmyn (foto) is één van de VB-tenoren die op de foto’s van een NSV-fotograaf prijkt, waarover we het gisteren hier hadden. Deckmyn vindt het “best wat leuke foto’s” en haalt lacherig uit: “Mijn naam als neo-nazi zal nu wel voorgoed gemaakt zijn, zeker?” In het Blokbuster-artikel over de NSV-foto’s is echter nergens sprake van neo-nazi’s. Wél van een “bijzonder zwarte vorm van humor” en “wellicht (…) enige sympathie” als een NSV’er lege bierflesjes in de vorm van een hakenkruis plaatst. Maar over de niet-toevallige manier van opstellen van lege, en enkele volle, bierflesjes rept Deckmyn niet. Is dat ook “studentikoos” amusement, wetend wat er onder de nazi-vlag allemaal is gebeurd? Een reactie op de door De Morgen gereveleerde knorgeluiden kan er evenmin van af. Moeten we dat ook maar beschouwen als normaal gedrag van VB-mandatarissen? Als we sommige VB-mandatarissen wel eens op een receptie zagen waggelen, dachten we al aan het gedrag van varkens. Het is blijkbaar ook normaal dat ze het geluid van varkens produceren.

Toffe typen, die VBers.
Toch wel hilarisch. Nu kunnen Vlaams-nationalisten onder elkaar hun leugens en beledigingen al niet meer luchten !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 18:14   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Toch wel hilarisch. Nu kunnen Vlaams-nationalisten onder elkaar hun leugens en beledigingen al niet meer luchten !
Waar is de tijd dat Bob en Bruno jouw vuile was buitenhingen, Hans. Jammer genoeg vonden de media dat niet de moeite om over te schrijven.
Oud 28 maart 2006, 19:16   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gents gemeenteraadslid en Vlaams volksvertegenwoordiger Johan Deckmyn (foto) is één van de VB-tenoren die op de foto’s van een NSV-fotograaf prijkt, waarover we het gisteren hier hadden.
Oud 28 maart 2006, 19:44   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar is de tijd dat Bob en Bruno jouw vuile was buitenhingen, Hans. Jammer genoeg vonden de media dat niet de moeite om over te schrijven.
Waren de flaminganten dan nog niet aan de macht in de media? Was er toen nog geen "groot vlaemSSch-nationalistisch complot"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 19:53   #9
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Gelukkig dat er zo een eendracht heerst tussen de Belgicisten.

De grote voorzitter-leider van de Bubbelklup kan namelijk niet de leugens en de beledigingen luchten van belgisch gezinden die hem niet als Voorzitter erkennen....

lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:10   #10
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang en opvoeding....................het eeuwige probleem
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:12   #11
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
als hij nu nog eens zou kunnen met iets voor de dag komen, en vooraan eens proberen 2 zinnen inhoudelijke commentaar te geven zou je nog gelijk hebben.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:14   #12
leeuwenhart
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
hij reageerde trouwens enkel op Jan Peumans en zijn gescheld aan het adres van het belang 8)
Ha, en zeg eens wat was dat gescheld dan? Trouwens antwoorden op dat 'gescheld' doe je door de micro of vooraan in het parlement.
Oud 28 maart 2006, 20:17   #13
leeuwenhart
Banneling

Standaard

weet je, toen ik vroeger klein was en nog naar school ging, zij mijn moeder 'Nooit reageren op grote jonges die klasgenootjes alleen maar met de vuist en pestgedrag kunnen van antwoord dienen' this omdat ze zich niet op een andere manier kunnen laten opmerken.
Oud 28 maart 2006, 20:22   #14
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het VB : dat zijn neonazi's en skinheads in een 3 delig maatpak.
(The West Wing - verleden week)

Het is een uitlating die waarschijnlijk recht uit een CIA rapport komt,
om helder te zien heeft men soms wat afstand nodig, de Atlantische oceaan is voldoende. Men houdt de façade zo goed en zo kwaad als het gaat wel in stand, maar bij herhaling valt men door de mand.

De laatste tijd is het mij al opgevallen dat het "streng vreemdelingenbeleid"
dat in de Nederlandse politiek zoveel opgeld maakt helemaal verschillend is van het zgN. "luisteren naar wat de mensen denken" in het VB discours.

Het VB heeft als "verdienste" (sic) met haaér perverse propagandamethoden
de geesten van velen reeds radikaal te hebben vergiftigd & wat erger is
men heeft de mensen serieus wat voorgelogen. Het goede punt is vanzelfsprekend dat "het" aan de grenzen stopt. Puur idologisch kan VB een 4 m hoge muur rond de Natie bouwen om er zelf met hun neusje tegen te lopen,
aan wie gaan ze dan een doekje tegen het bloeden vragen ? Aan de arabieren misschien ? (Nog eens een reisje naar Marokko of zo ?)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:40   #15
Armadel
Gouverneur

Armadel's schermafbeelding

Standaard

VB en NVA zullen wel nooit de beste vrienden worden zeker?
Armadel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:00   #16
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

knip

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 29 maart 2006 om 13:00.
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:00   #17
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

knip

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 29 maart 2006 om 13:01.
Oud 29 maart 2006, 13:00   #18
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

knip

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 29 maart 2006 om 13:01.
Oud 29 maart 2006, 13:00   #19
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

wacht maar, als het er op aankomt om aan de macht te komen in een gezamenlijke coalitie, dan zijn dergelijke akkefietjes snel vergeten!

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 29 maart 2006 om 13:02.
Oud 29 maart 2006, 13:31   #20
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

bron?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be