![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mij lijkt het plan van de Franse regering lang zo slecht nog niet. Hierdoor kunnen jongeren waarschijnlijk sneller aan de bak geraken. Als ze zich kunnen bewijzen zit er een goeie kans in dat ze bij een bedrijf kunnen blijven.
Ik begrijp de angst van die studenten wel. Maar als we het een beetje vanop een afstand bekijken, zo het echt zo slecht zijn ... ?
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De hele heise gaat niet om het CPE maar het is een krachtmeting van de minderheid (links) tegen de regering (rechts). Laatst gewijzigd door Cyrano : 23 maart 2006 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je neemt datzelfde banenplan en schrapt daaruit de punten waartegen de betoging gericht was logisch toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Neen, maar dat lijken wel de knelpunten. Laat de jongeren zichzelf tenminste bewijzen. Als er van op voorhand een arbeidscontract nodig is, belandt men onmiddellijk in een comfortabele positie terwijl de werkgever soms met de gebakken peren kan zitten. Wat is er nu verkeerd aan het scheiden van het kaf van het koren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wat fijn dat er nog maar eens een nieuwe thread hierover gestart wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mensen gaan die twee jaar netjes 'uitzitten' en dan zich dan profileren in die nieuwe comfortabele positie en ben je weer bij 't begin 2) een 'normaal' contract beoogt beide partijen te begunstigen met dezelfde zekerheden ( al zijn daar tal van uitzonderingen op : hangt ook af van het soort contract ) : hier zie ik dat dus niet zitten 3) het scheiden van het kaf van het koren ( in de gewichtige betekenis ) kan door tal van andere reeds bestaande procedures : het is tenslotte net dat, dat de reden tot ontslag vormt dus ik zie niet goed in waarom je nu plots geen reden meer zou moeten opgeven 4) vergelijk het even met het Belgische systeem van stage ( zelfs daar is meer zekerheid : 6 maanden ) en dan stel je vast dat dit zeker zal leiden tot (goedkopere) gemakkelijkere hanteerbaar/manipuleerbaar werkvolk Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tweederangs jobs moeten nu eenmaal ook ingevuld worden. Hard werken en studeren helpt om niet tot deze groep te moeten behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw ...
kan iemand me eens vertellen wat het voordeel is van geen reden te hoeven opgeven als er toch een reden zou zijn waarom je iemand zou willen ontslaan ( exclusief het eerder aangehaalde 'slip of the tongue' ) al de reden die ik mezelf kan bedenken waarom je iemand zou willen ontslaan zonder (grondige) reden, zijn de volgende : - familielid / vrienden / kenissen staan te wachten - werknemer weet na verloop van tijd teveel wat zijn/haar rechten zijn - werknemer gaat op hetzelfde tempo werken als de doorsnee vaste werknemer - kleurtje staat me niet aan, maar zo nu en dan neem ik er eentje aan die ik dan meteen weer ontsla om de statistieken wat op te krikken - etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Een CPE heeft ook een opzegperiode en is geen willekeur maar het gaat sneller in het begin. De lonen zijn gelijk voor alle contracten . Een CPE werknemer heeft na een maand recht op een opleiding, met kosten voor het bedrijf. Als je de eerste maand niet haalt dan ben je waarschijnlijk kaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mmm.. juist als we ze inderdaad zo moeten noemen ( vuilnisman ofzo ), maar daarom hoeven ze niet tweederangs inzake bescherming/rechten te zijn Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gebrek aan werk wegens veranderde economische toestand is een grondige reden. Een goede werknemer is goud waard, die onsla je niet ! Goed heeft niets te maken met kleur of afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() De prijs om binnen de bestaande procedures in Frankrijk het kaf van het koren te scheiden overtreft het voordeel om een beginneling in dienst te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus nogmaals .... waarom dan heel de hetze om die goede reden plots niet meer te hoeven opgeven gedurende twee jaar ? Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2006 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |