![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De laatste tijd zie ik hier op het forum een verschuiving in de communautaire discussies . Vroeger was het eerder Vlaams-nationalen die tegenover Belgischgezinden stonden . Het draaide hem dan steeds weer over een Onafhankelijk Vlaanderen ( wat trouwens onzin is , naar mijn bescheiden mening ) of het behoud van België , al dan niet unitair . ( wat trouwens een uitstekend idee is . Ik steek mijn BUB sympathie onder geen stoelen noch banken . )
Maar nu lees ik van Vlaams-nationale zijde hoe langer hoe meer stemmen die aansluiting van het Vlaamse gewest bij Nederland prediken . Blijkbaar zijn een aantal Vlaams-nationalen plots Oranjegezind geworden . Toppunt van alles is dan nog dat we de laatste tijd ook nog bezoek krijgen van Hollanders ( of mensen die zich voordoen als Hollander ) die die zelfverklaarde Orangisten steunen . Ik snap het persoonlijk gezegd niet . Vlaams-nationalisten willen hoofdzakelijk een Onafhankelijk Vlaanderen . Dit gaat toch niet samen met de eis voor aansluiting bij Nederland !!! Dat zou nog erger zijn dan het Belgische staatsverband ( ik redeneer nu vanuit Vlaams standpunt ) , geregeerd worden vanuit Den Haag door Harry Potter .Deel uitmaken van een land dat zich , zoals ik laatst een Nederlander hoorde zeggen , het meest Geamerikaniseerde land van Europa noemt en waar het Engels een snelle opmars maakt. Het land van de Kroketten en Coffeeshops . Dat bovendien dan nog eens een monarchie is . Nog iets wat veel Vlaams-nationalen verwerpen . Nee daar kan ik niet bij . Of is het zo misschien dat bepaalde Vlaams-nationalen op zoek zijn naar steun uit het buitenland ? Net zomin snap ik het dat sommige Waals-nationalisten voor aansluiting bij Frankrijk durven ijveren . Eeuwen hebben onze jongens tegen de Franse expansiedrang gevochten. Trouwens , toevallig ken ik als goede Belg aardig wat Walen en die zijn in geen geval voor Frankrijk . Ze hebben een enorm wantrouwen tegen Frankrijk . Mijn vraag luidt aldus : [size=7]WAT BRENGT SOMMIGEN ERTOE TE IJVEREN VOOR AANSLUITING VAN HET VLAAMSE GEWEST BIJ NEDERLAND ?[/size] Graag een antwoord , van zowel Oranjegezinden , Belgen en ook Vlaams-nationalen ( zodat die zich niet uitgesloten voelen )
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Landverraders zoeken doorgaans toenadering tot een vreemde mogendheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Toch wel, u hebt de Belgische nationaliteit. U mag zich voelen wat u wil, maar u blijft deze nationaliteit behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Vlamingen zijn Nederlanders en dus is het ergens normaal dat men ijvert voor toenadering van Noord & Zuid-Nederland. Eerst belgië vernietigen uiteraard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sedert wanneer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens , ik ben ook Nederlandstalig , Vlaming zo je wil en ik voel me alles behalve een Nederlander . Wat een redenering ! ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat:
1. Friesland niet tot dat taalgebied behoort. 2. Wallonië en Luxemburg ook niet tot dat taal- maar wel tot het cultuurgebied behoort.
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Begrijpelijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wallonië en Luxemburg behoorden daar historisch gezien inderdaad toe, maar die zijn in de 20ste eeuw beginnen wegevolueren van Vlaanderen en Noord-Nederland. Vandaar dat er een (pseudo)federale belgische staat diende te komen als men wilde vermijden dat het belgikske uiteen viel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |