![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Nederland en Vlaanderen weer samengevoegd worden? | |||
Ja, en dan wel als eenheidstaat. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
Ja, maar dan wel met autonomie voor Vlaanderen. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Ja, maar dan wel ieder landsdeel beperkte autonomie, met daarboven een federale regering met Nederlanders en Vlamingen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Nee, Vlaanderen moet bij België blijven horen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Op vele Nederlandse en Vlaamse fora hoor ik mensen zeggen dat Vlaanderen en Nederland eigenlijk weer samengevoegd zouden moeten worden.
Mij zou het een goede idee lijken. Omdat: +Economische voordelen: beëindiging van de concurrentie tussen Nederland en Vlaanderen, bijvoorbeeld in geval van de havens van Rotterdam en Antwerpen; meer invloed op het internationaal economisch beleid door mogelijke toetreding tot G9 (dan G9); sterkere basis voor multinationale ondernemingen uit Nederland en Vlaanderen. +Culturele voordelen: versterking positie Nederlandse taal en cultuur in Nederland en Vlaanderen, integratie van Vlaamse en Nederlandse kunst en cultuur, meer onderlinge contacten; versterking van de positie van het Nederlandse cultuur in Europa en de wereld. +Politieke voordelen: door grote autonomie voor beide landsdelen wordt het mogelijk elkaars goede punten over te nemen (betere sociale sector in Vlaanderen, betere infrastructuur en ruimtelijke ordening in Nederland) zonder de slechte punten erbij te krijgen; als groot land krijgen we meer invloed op de Europese besluitvorming. Wat is jullie mening? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer kans op een Vlaming in de Formule 1, en als we het slim spelen het cirquit van zolder op de kalender krijgen, en francouchapms ervan keilen
![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven !
![]()
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Dit is dan een schoolvoorbeeld van het zogenaamde "cultuurracisme" waar Leman het over heeft: onzin dus! (bedankt Raf om het te weerleggen)
Overigens: Nederlanders van onder de moerdijk vinden Nederlanders van boven de moerdijk ook arrogant dus zelfs binnen Nederland leeft dat gevoel. Ik vind die arrogante Hollanders in Wallonië overigens niet zo'n slechte zaak: die slagen er namelijk in alles naar hun hand te zetten zodat de Waalse horeca uitbaters moeite doen om nederlands te spreken. Vele Vlamingen hebben te snel de neiging om zich aan te passen aan de omgeving, en dan nog in eigen land.
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk zou het goed als Nederland en Vlaanderen bij elkaar gevoegd worden (met een grote mate van autonomie) en zo ook de andere regio's in Europa tot één grote Europese federale staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Of ik nu in Vlaanderen, België, verenigde BENELUX of de Verenigde Nederlanden woon maakt voor mij weinig uit. Zolang het maar een democratisch, vredig en welvarend gebied is. Ik geef echter wel een duidelijke voorkeur aan een republikeinse staatsvorm daar deze democratischer is.
![]() |
#14 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een optie vergeten:
NEEN, Vlaanderen moet onafhankelijk worden. Maar blijkbaar heeft de auteur van deze topic ook al door dat Vlaanderen nooit van België zal afscheiden, tenzij wanneer het manu militari geannexeerd wordt door het KONINKRIJK der Nederlanden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar werd dit topic door een Belgicist gemaakt en heeft hij met opzet deze optie vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of die Nederlanders er wel content mee zullen zijn als er zich een paar miljoen 'domme' belgen aansluiten bij hun landje....
En wat met onze allochtonen, ze hebben al zoveel problemen met hun eigen allochtonen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |