![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben steeds een voorstander geweest van het baas in eigen buik principe: dus voorstander van de mogelijkheid tot abortus (uiteraard volgens de wettelijke bepalingen).
Ik ben tevens overtuigd dat het mede aan de vader is om in het onderhoud van zijn kinderen te zorgen. Maar nu stelt zich wel een dilemma: wat indien de vader een abortus wenst en de moeder wenst geen abortus: kan men vader dan verplichten om evenzeer voor zijn ongewenst kind in te staan? Een moeder die niet bereid is of de mogelijkheden niet heeft (laten we hier nu dus geen discussiepunt van maken) heeft in elk geval de KEUZE: ofwel abortus, ofwel de verantwoordelijkheid dragen. De vader heeft die keuzemogelijkheid blijkbaar niet. Wat men zestienjarigen die bewust zwanger worden, weigeren om abortus te plegen, maar wel anderen (inclusief de ongewilde vader) willen laten opdraaien voor de opvoeding van hun (door de vader ongewenst) kind?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het baas in eigen buik princiepe moet absoluut en ongeschonden blijven.
De vrouw is voor 100 percent baas in haar eigen buik dus. Een man mag een vrouw die zwanger is van hem in geen enkel geval kunnen dwingen om ofwel abortus te plegen of om dat niet te doen. wat het opdraaien voor de kosten betreft gewoon een behoorlijke kindervergoeding invoeren en er hoeft helemaal geen allimentatie meer betaald worden door niemand. ik stel voor 400 euro kindervergoeding (basisinkomen ) per kind. Ongeacht het het eerste kind is of het tiende. daarnaast moet medische verzorging en onderwijs niet alleen in teorie maar ook in de praktijk kosteloos zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga helemaal niet akkoord met het feit dat de "staat" volledig de kosten voor kinderen zou moeten in acht nemen. Dan kan je beter naar kibboets-toestanden gaan.
Ik ben evenmin tegenstander van het baas in eigen buik principe, en vind uiteraard ook dat dit moet behouden blijven. Maar anderzijds vind ik dat indien de vader wenst dat er een abortus zou plaatsvinden, dat door de moeder geweigerd wordt - ok - Maar dan zou de moeder tegelijk moeten afzien van het recht op onderhoudsgeld voor dat kind. Maar dan krijg je weer een ander probleem: in dat geval heeft het kind geen gelijke kansen tov kinderen met twee ouders. Laatst gewijzigd door circe : 10 april 2006 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind persoonlijk dat de vrouw nog altijd beslist wat er met haar lichaam gebeurd!
Maar indien het kan zou ik toch de voorkeur geven om met twee eens goed nu te denken over het wezen dat toe behoord tot de verwekkers er van. Al te vaak wordt de vader in deze buitenspel gezet wat ook niet juist is volgens mij. Het is wel een zeer gevoelig onderwerp.
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 april 2006 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De vader heeft of beter had wel degelijk een keuze, ttz hij had ervoor kunnen kiezen om de vrouw niet zwanger te maken. Ik ga ervan uit dat u voldoende op de hoogte bent van de bloemetjes en de bijtjes, zoniet http://www.sensoa.be/1_2_2_1.php
Misschien moeten we sperma een beetje als roerend goed beschouwen, de bezitter wordt geacht de eigenaar te zijn en beslist wat er al dan niet mee gebeurd. ![]() Coekie |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bevestigen de regel ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik hoorde net een verhaal van een zestienjarige geflipte die nu voor de tweemaal op rij zwanger is, vertelt dat ze de pil nam en het niet deed... wat doe je dan als juffrouwtje geen abortus wenst (behalve er met een grote boog omheenfietsen en er zeker met je tengels afblijven de volgende keer). Maar het onheil is wel geschied.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vriendinneke is ook zwanger geraakt 10 maanden geleden,zonder dat één van ons twee daar iets kon aan doen!
Meer wil ik daar niet meer over zeggen ![]()
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 10 april 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het is HAAR keuze, dus ook HAAR verantwoordelijkheid. Simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind dat als die man mee verantwoordelijk is voor dat "ongelukje", hij daar dan ook de verantwoordelijkheid mee van moet dragen.
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ik vind ook dat indien de man en vrouw het NIET eens zijn, de uiteindelijke beslissing bij de (toekomstige) moeder ligt.
Baas in eigen buik dus. Daarmee bedoel ik, de keuze of het kind er wel of niet komt. Hoe het zit met de eventuele verantwoordelijkheid van de vader indien hij het niet wenste, d�*t is een andere discussie. Daarover kan ik niet zo direct een uitspraak over doen. Laatst gewijzigd door democratsteve : 10 april 2006 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |