Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2006, 08:33   #1
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De prille democratie in Nepal

Misschien moeten we dringend een nieuwe lading FN-wapens naar Nepal sturen. De prille democratie kan daar blijkbaar nog altijd een steuntje in de rug gebruiken. Misschien sturen we meteen best ook Verhofstadt en Michel mee. Dan kunnen ze daar onmiddellijk de overgang maken van prille democratie naar modelstaat.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 11:28   #2
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, alle leiders van de democratische partijen (waaronder vooral de communistische partij, de voornaamste) werden opgepakt door het koninklijke regime. Nu is het aan de rebellen, die toch al 90% van het land in handen hebben, om de Nepalezen te bevrijden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 15:49   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inderdaad, alle leiders van de democratische partijen (waaronder vooral de communistische partij, de voornaamste) werden opgepakt door het koninklijke regime. Nu is het aan de rebellen, die toch al 90% van het land in handen hebben, om de Nepalezen te bevrijden.
Dit is een contradictio in terminis. Een communistische partij is immers per definitie geen democratische partij.
Oud 9 april 2006, 16:15   #4
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is een contradictio in terminis. Een communistische partij is immers per definitie geen democratische partij.

Dat je moet eens uitleggen.
Als je sommige rechtse rakkers bezig hoor lijkt het wel of iedereen die NIET blindelings hun ideologie volgt, geen democraat k�*n zijn.
Een moslim kan al per defenitie geen democraat zijn.
Een communistische partij nu ook al niet........
Who's next?
Oud 9 april 2006, 16:20   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht

Dat je moet eens uitleggen.
Als je sommige rechtse rakkers bezig hoor lijkt het wel of iedereen die NIET blindelings hun ideologie volgt, geen democraat k�*n zijn.
Een moslim kan al per defenitie geen democraat zijn.
Een communistische partij nu ook al niet........
Who's next?
Ik baseer mij op alle landen ter wereld die ooit een communistisch bewind hebben gehad.

Het waren één voor één bloedige dictaturen.

Het enige antwoord dat men daarop heeft is steeds weer dat al die landen geen echte communistische landen waren. Tja...

BTW: ken jij veel moslim-democratieën?
Oud 9 april 2006, 16:22   #6
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik baseer mij op alle landen ter wereld die ooit een communistisch bewind hebben gehad.

Het enige antwoord dat men daarop heeft is steeds weer dat al die landen geen echte communistische landen waren. Tja...

BTW: ken jij veel moslim-democratieën?
mooi woord gebruik, en welke is de meest bloederige democratie denkt U?
Oud 9 april 2006, 16:26   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
mooi woord gebruik, en welke is de meest bloederige democratie denkt U?
Dit is een andere discussie. Democratsteve was geschokt ( ) omdat ik had gemeld dat het communisme niet te rijmen viel met democratie. Hij vroeg om uitleg, en kreeg die ook.
Oud 9 april 2006, 16:34   #8
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Aha, maar d�*t zul je mij niet horen ontkennen hoor.
Maar u ziet toch zelf wel dat uw redenring niet opgaat.
Als de LEIDER van een staat beslist het dicatortje te gaan uithangen, dan is dat toch geen bewijs dat de partij (of gedachtengoed ervan) per defenitie niet democratisch kan zijn??
Of moet jij een lijst van dictaturen waar de leiders van UW gedachtegoed waren??????

Citaat:
Zoals je hierboven leest is dat NIET het "enige" antwoord op uw vandepotgerukte redenering.
Oud 9 april 2006, 16:39   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, maar d�*t zul je mij niet horen ontkennen hoor.
Ah, toch. Dank u.

Citaat:
Maar u ziet toch zelf wel dat uw redenring niet opgaat.
Neen. Dat zie ik niet.

Citaat:
Als de LEIDER van een staat beslist het dicatortje te gaan uithangen, dan is dat toch geen bewijs dat de partij (of gedachtengoed ervan) per defenitie niet democratisch kan zijn??
Neen. Maar als ALLE LEIDERS van ALLE COMMUNISTISCHE REGIMES steeds weer DICTATORS waren, dan moet er toch wel iets schelen met die partij en haar ideologie. Niet?

Citaat:
Of moet jij een lijst van dictaturen waar de leiders van UW gedachtegoed waren??????
Graag. Want dan weet ik meteen wat jouw perceptie is van mijn gedachtengoed. Ik ben benieuwd.

Citaat:
Zoals je hierboven leest is dat NIET het "enige" antwoord op uw vandepotgerukte redenering.
Blij dat er inderdaad eens een ander antwoord is gekomen. Maar ik vind eerlijk gezegd jouw antwoord veel meer vandepotgerukt dan mijn verhaal.
Oud 9 april 2006, 16:53   #10
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een andere discussie. Democratsteve was geschokt ( ) omdat ik had gemeld dat het communisme niet te rijmen viel met democratie. Hij vroeg om uitleg, en kreeg die ook.
Dat is dan weer geen antwoord op mijn vraag ... maar ik weet waarom je deze niet beantwoordt ... no worries

Laatst gewijzigd door Gun : 9 april 2006 om 16:54.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 17:03   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dat is dan weer geen antwoord op mijn vraag ... maar ik weet waarom je deze niet beantwoordt ... no worries
Nee hoor. Jij stelde geen vraag. Je nam mijn uitleg op de vraag van democratsteve, maar omdat daar niets over te zeggen is , en ik begrijp dat jij daarop geen zinnig reactie op had, heb je één woord uit verband gerukt om de discussie een andere wending te geven. Wat ik heel goed begrijp.

Nu over jouw opmerking over "bloederige democratieën": In een democratie worden de mensen volgens mijn weten nog steeds vrij goed behandeld, in tegenstelling tot de boederige dictaturen, waaronder zeker ook de communistische regimes.
Maar een democratie kan ook in oorlog zijn met andere landen. Er bestaan geen "onbloederige" oorlogen. En dan is de vraag of je een oorlog al dan niet steunt. Maar dat heeft absoluut niets te maken met het bloederige karakter van een dictatuur.

Ik weet niet of mijn uitleg hier duidelijk is. Maar ik denk wel dat iemand van goede wil mij zal begrijpen.
Oud 9 april 2006, 17:28   #12
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Neen. Maar als ALLE LEIDERS van ALLE COMMUNISTISCHE REGIMES steeds weer DICTATORS waren, ...........
Kijk beste, ik weet op voorhand dat het weing zin heeft om met U over deze uitspraak te discussiëren, aangezien u per defenitie een "andere" invulling geeft dan ik aan wat een dictatuur nu juist is.
Als wijze van voorbeeld; ik vind de huidige VS een politiestaat, op de rand van een dictatuur, U vindt de VS juist een voorbeeld van democratie.
Ik ben het dus niet eens met uw stelling, maar ga ze laten voor wat ze is.
Een mening, meer niet.
Citaat:
...............dan moet er toch wel iets schelen met die partij en haar ideologie. Niet?
Again, dat er vanalles "scheelt" aan het communisme zal je mij NOOIt horen ontkennen, maar zelfs BEAMEN.
Ik weet dat jullie rechts rakkertjes maar wat graag iedereen die het niet met jullie eens is, als "communist" afschilderen, maar niet met he, beste.
Maar nogmaals is dit NIET "per defenitie" een bewijs van uw stelling.
Enkel omdat in het verleden iets steeds is gebeurd, is geen garantie dat het in de toekomst ook een vasstaand feit is.
Ik weet het hoor, het is "mierenneuken" over woordgebruik, maar het is nu eenmal zo. Uw antwoord was dus niet afdoende om uw oorspronkele stelling te bestendigen.

Citaat:
Blij dat er inderdaad eens een ander antwoord is gekomen. Maar ik vind eerlijk gezegd jouw antwoord veel meer vandepotgerukt dan mijn verhaal.
Dat had ik enigsinds verwacht, ja.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 9 april 2006 om 17:35.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 17:47   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk beste, ik weet op voorhand dat het weing zin heeft om met U over deze uitspraak te discussiëren, aangezien u per defenitie een "andere" invulling geeft dan ik aan wat een dictatuur nu juist is.
Als wijze van voorbeeld; ik vind de huidige VS een politiestaat, op de rand van een dictatuur, U vindt de VS juist een voorbeeld van democratie.
Ik ben het dus niet eens met uw stelling, maar ga ze laten voor wat ze is.
Een mening, meer niet.

Och, maar dat kan ik heel snel terug op een juiste plaats zetten hoor.
Zelfs als je denkt dat er in de V.S. teveel conrtole begint te komen etc.... Dan kun je toch op geen enkele manier ontkennen dat men in de V.S. nog altijd vrij leeft. En zelfs als je dat al niet meer vindt, dan kan ik je verzekeren dat er geen enkel kommunistisch land ter wereld, gisteren noch vandaag (en waarschijnlijk ook niet morgen) waar het beter leven is (lees vrijer en voorspoediger) dan in de VS. Voor geen enkel van die landen zou ik een leven in de VS inruilen. En jij meer dan waarschijnlijk ook niet.

Citaat:
Again, dat er vanalles "scheelt" aan het communisme zal je mij NOOIt horen ontkennen, maar zelfs BEAMEN.
Ik weet dat jullie rechts rakkertjes maar wat graag iedereen die het niet met jullie eens is, als "communist" afschilderen, maar niet met he, beste.
Maar nogmaals is dit NIET "per defenitie" een bewijs van uw stelling.
Enkel omdat in het verleden iets steeds is gebeurd, is geen garantie dat het in de toekomst ook een vasstaand feit is.
Ik weet het hoor, het is "mierenneuken" over woordgebruik, maar het is nu eenmal zo. Uw antwoord was dus niet afdoende om uw oorspronkele stelling te bestendigen.
Tja. Op die manier is geen enkel antwoord op geen enkele vraag ooit afdoende. Ook die van jou niet.
Oud 9 april 2006, 23:21   #14
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Maar als ALLE LEIDERS van ALLE COMMUNISTISCHE REGIMES steeds weer DICTATORS waren, dan moet er toch wel iets schelen met die partij en haar ideologie. Niet?
Heb je ooit gehoord over Allende, de democratisch verkozen communistische president van Chili die door een door de Amerikanen gesteunde bloeddorstige generaal van de macht werd verdreven en gedood? Ooit gehoord van Chavez? Van de verkozen communistische president van Moldavië? enzovoort. Probleem is dat communisten die het meerpartijensysteem respecteren veelal zelf het slachtoffer worden van dictators en complotten. Zelfs in ItaliË hadden de Amerikanen een plan om de noodtoestand uit te roepen moesten de communisten ooit de absolute meerderheid halen bij verkiezingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:02   #15
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Heb je ooit gehoord over Allende, de democratisch verkozen communistische president van Chili die door een door de Amerikanen gesteunde bloeddorstige generaal van de macht werd verdreven en gedood? Ooit gehoord van Chavez? Van de verkozen communistische president van Moldavië? enzovoort. Probleem is dat communisten die het meerpartijensysteem respecteren veelal zelf het slachtoffer worden van dictators en complotten. Zelfs in ItaliË hadden de Amerikanen een plan om de noodtoestand uit te roepen moesten de communisten ooit de absolute meerderheid halen bij verkiezingen.
Verandert allemaal niets aan het feit dat de ervaring van de 20ste eeuw uitwijst dat communisme altijd resulteert in dictatuur.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 15:52   #16
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Verandert allemaal niets aan het feit dat de ervaring van de 20ste eeuw uitwijst dat communisme altijd resulteert in dictatuur.
Ik dacht dat Tomm net die "ALTIJD" ontkrachtte.
Oud 10 april 2006, 16:15   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gelukkig maar, ...

De commies hebben al meer dan genoeg naar de kloten geholpen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be