![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien moeten we dringend een nieuwe lading FN-wapens naar Nepal sturen. De prille democratie kan daar blijkbaar nog altijd een steuntje in de rug gebruiken. Misschien sturen we meteen best ook Verhofstadt en Michel mee. Dan kunnen ze daar onmiddellijk de overgang maken van prille democratie naar modelstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, alle leiders van de democratische partijen (waaronder vooral de communistische partij, de voornaamste) werden opgepakt door het koninklijke regime. Nu is het aan de rebellen, die toch al 90% van het land in handen hebben, om de Nepalezen te bevrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat je moet eens uitleggen. Als je sommige rechtse rakkers bezig hoor lijkt het wel of iedereen die NIET blindelings hun ideologie volgt, geen democraat k�*n zijn. ![]() Een moslim kan al per defenitie geen democraat zijn. Een communistische partij nu ook al niet........ Who's next?
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren één voor één bloedige dictaturen. Het enige antwoord dat men daarop heeft is steeds weer dat al die landen geen echte communistische landen waren. Tja... BTW: ken jij veel moslim-democratieën? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar u ziet toch zelf wel dat uw redenring niet opgaat. Als de LEIDER van een staat beslist het dicatortje te gaan uithangen, dan is dat toch geen bewijs dat de partij (of gedachtengoed ervan) per defenitie niet democratisch kan zijn?? Of moet jij een lijst van dictaturen waar de leiders van UW gedachtegoed waren?????? Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 april 2006 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu over jouw opmerking over "bloederige democratieën": In een democratie worden de mensen volgens mijn weten nog steeds vrij goed behandeld, in tegenstelling tot de boederige dictaturen, waaronder zeker ook de communistische regimes. Maar een democratie kan ook in oorlog zijn met andere landen. Er bestaan geen "onbloederige" oorlogen. En dan is de vraag of je een oorlog al dan niet steunt. Maar dat heeft absoluut niets te maken met het bloederige karakter van een dictatuur. Ik weet niet of mijn uitleg hier duidelijk is. Maar ik denk wel dat iemand van goede wil mij zal begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als wijze van voorbeeld; ik vind de huidige VS een politiestaat, op de rand van een dictatuur, U vindt de VS juist een voorbeeld van democratie. Ik ben het dus niet eens met uw stelling, maar ga ze laten voor wat ze is. Een mening, meer niet. Citaat:
Ik weet dat jullie rechts rakkertjes maar wat graag iedereen die het niet met jullie eens is, als "communist" afschilderen, maar niet met he, beste. ![]() Maar nogmaals is dit NIET "per defenitie" een bewijs van uw stelling. Enkel omdat in het verleden iets steeds is gebeurd, is geen garantie dat het in de toekomst ook een vasstaand feit is. Ik weet het hoor, het is "mierenneuken" over woordgebruik, maar het is nu eenmal zo. Uw antwoord was dus niet afdoende om uw oorspronkele stelling te bestendigen. Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 9 april 2006 om 17:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och, maar dat kan ik heel snel terug op een juiste plaats zetten hoor. Zelfs als je denkt dat er in de V.S. teveel conrtole begint te komen etc.... Dan kun je toch op geen enkele manier ontkennen dat men in de V.S. nog altijd vrij leeft. En zelfs als je dat al niet meer vindt, dan kan ik je verzekeren dat er geen enkel kommunistisch land ter wereld, gisteren noch vandaag (en waarschijnlijk ook niet morgen) waar het beter leven is (lees vrijer en voorspoediger) dan in de VS. Voor geen enkel van die landen zou ik een leven in de VS inruilen. En jij meer dan waarschijnlijk ook niet. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig maar, ... De commies hebben al meer dan genoeg naar de kloten geholpen... |
|
![]() |
![]() |