![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() werken is absoluut verslavend ( denk maar aan de vele workaholics ) en sommige mensen krijgen er de neiging van om steeds weer dezelfde treads op te rakelen en steeds weer dezelfde standaard copy pasts te posten.
Hieruit blijkt overduidelijk dat werken vaak tot mentale luiheid leidt. Werken leidt bovendien ook tot verwaarlozing van het familiale en sociale leven (waardoor de werkverslaafden in een depressieve (mentaal neerwaartse ) spiraal terecht komen ). Om te kunnen werken moet men bovendien ( fossiele ) energie verbruiken en het is dus schadelijk voor het milieu (en dus voor iedereen). Om onze domme mentaal zwakkere medemens tegen dit alles en vooral tegen mentale luiheid te beschermen is het dus dringend nodig om werken bij wet aan banden te leggen. werkverslaving kan bovendien zeer efficient bestreden worden door alle werkverslaafden (de probleemwerkers) te verplichten elke dag bvb minstens 2 gr cannabis te nuttigen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik dus reeds eerder stelde, ik werk niet graag, maar dat is geen symbool van luiheid....
![]() |
#7 |
|
![]() maar dikwijls wel van mentale luiheid.
niet nadenken en gaan werken is gemakkelijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() ja, oef, heb dus weer geluk dat ik mag werken. 's Avonds gewoon vroeg genoeg in bed en 's morgens alle dagen om half zeven er uit. En overdag, enkel maar bezig zijn met de zaken van het werk en niet aan eigen zaken denken. Pffftt, mocht ik dat niet hebben, ik zou van minder wakker liggen. OK, ik geef toe, ik werk uit puur gemakszucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() maak daar eender mentale vermoeidheid van...
![]()
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Hannah Arendt haar vizie over menselijk activiteiten:
Volgens Arendt zijn er drie fundamentele menselijke activiteiten: arbeiden, werken en handelen. Van deze drie staat arbeid het laagst in aanzien, omdat dit alleen gericht is op productie en consumptie en de mens zich hierin niet onderscheidt van het dier. De arbeidende mens behoort dus nog tot de natuur. De werkende mens staat tegenover de natuur, aangezien hij de natuur gebruikt om iets nieuws te scheppen. De natuur wordt getransformeerd tot duurzame gebruiksvoorwerpen, gebouwen of kunst. In tegenstelling tot arbeid is werken een creatief proces. Bovenaan in de hiërarchie van menselijke activiteit staat het handelen. Pas in het handelen onderscheidt de mens zich van anderen, kan hij laten zien dat hij uniek is. Terwijl de arbeidende mens een slaaf van de natuur is en de werkende mens in eenzaamheid iets creëert, is de handelende mens vrij en staat hij in contact met de anderen. Het handelen vindt immers plaats in de publieke ruimte, waar mensen elkaar ontmoeten en elkaar vormen. Omdat iedereen daar komt met zijn eigen unieke karakter en moet handelen in wisselwerking met de anderen, is het resultaat van handelen nooit voorspelbaar. Je kunt het publieke domein wel betreden met een vooropgezet plan, maar in hoeverre daar iets van terechtkomt hangt af van de tegenstand of bijval die je ontmo
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sommigen zijn voor niets verlegen.
Hebben totaal geen eergevoel. Mensen die teren op de sociale zekerheid, maandelijks met het handje omhoog staan, het zelf vertikken om zich echt in de maatschappij nuttig te maken... Maar het aandurven om te klagen over de te kleine uitkeringen, klagen over de verplichtingen, en dan nog verwijten en beledigingen sturen naar degenen die voor het sociale vangnet zorgen. Hoe laag kan men vallen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawadde!
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Mss is deze deel van de text niet duidelijk genoeg,de volledig text http://www.groene.nl/2000/11/rh_arendt.html
![]() |
#14 | |
|
![]() Ik vind de uitleg van de Unabomber persoonlijk wel goed:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 april 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat soort achterhaalde ouwe soep over 'eergevoel' pakt niemeer bij steeds meer jongeren. die weten wel beter. sinds de mensen doorhebben dat de hemel niet bestaat willen ze zich hier op aarde amuseren ipv altijd maar dat gezwoeg en gewerk. geef toe, een pand kraken en wiet smoren is toch veel cooler dan 'werken'. welke eer valt er te rapen wanneer ge saai zijt zoals iedereen? Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 april 2006 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Niet iedereen zal verslaafd worden aan werken natuurlijk maar we kunnen de probleemwerkers daarvoor niet zomaar onbeschermd in de steek laten he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() aah ja juist nu weet ik het weer - het is een van de vaste kenmerken van de werkverslaafden ( probleemwerkers) . Ze lijden bijna allemaal aan verlegenheid en kampen met een eergevoel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Zou het VWS nu echt geen enkel 'normaal' lid hebben?...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |