![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Graag had ik aan de N-VA'ers en VB'ers op dit forum gevraagd waarom hun partij precies tegenstemde. En ja, dit is een serieus bedoelde vraag en geen verborgen aanval. (Als je dat er niet bijzet tegenwoordig...) Bedankt.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vraag ik me ook al de hele tijd af.
Volgens mij zijn ze gewoon tegen omdat het deze keer eens van de Franstaligen komt... maar dat mag ik niet hardop zeggen zeker? |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() ik ben geen VB'er en voor de NVa heb ik ook al niet gestemd; ik ben geen walenvreter en geen vendelzwaaier.
Dit was een dossier dat de walen er graag doorkregen. Zelfde voor francorchamps. Nu zijn er ook veel dossiers die de vlamingen er graag doorkrijgen. Maar daar horen we niks van. Van Cauwenberghe sprak ivm het Kyoto-dossier reeds van compensaties. De walen willen wel een inspanning leveren, maar dan zullen de vlamingen daar iets tegenover moeten stellen. Over francorchamps en FN had Van Cau het niet. Extra compensaties maw. Ik snap daarom dat de vlaamsnationalistische partijen tegenstemmen. Ze vinden dat wallonië te veel neemt en te weinig geeft. Ik vind dat ook wel een beetje ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dus de afkeer van de Walen primeert op hun eigen programma/idealen? Dat lijkt me sterk.
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Tutut, ik wil geen ruzie in deze topic.
![]()
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Of misschien (héél misschien) hebben de NVA en het VB de idiotie van het Vlaams-nationalisme eindelijk ingezien en stellen ze zich voortaan op tegen elke regionalisering?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet iets wat uit de volk naar voorkomt misschien? |
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensenmassa's die betogen voor Vlaanderen's onafhankelijkheid! Miljoenen komen op straat, er zijn zelfs hongerstakingen! Vergis je niet, de Vlamingen staan als één man achter hun separatisten in de Wetstraat ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Daarmee weet ik het nog niet...
![]()
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allez, ik doe nog een poging: De Vlaams-nationalisten worden verblind door haat tegenover de Walen, en stemmen daardoor tegen álles wat onze landgenoten in het zuiden voorstellen. De anti-houding van het VB was anders wel te verwachten, die stemmen al sinds Egmont tegen élke staatshervorming of regionalisering die niet onmiddellijk tot de uitroeping van de Republiek Vlaanderen leidt... Volgens mij zouden ze zelfs tegenstemmen wanneer er een voorstel voor Republiek Vlaanderen op tafel lag, zonder Brussel als hoofdstad ![]() Hoe de N-VA dit officiëel verwoordt, weet ik niet... |
|
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#18 | ||||||