![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen. Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven. In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen. Net zomin als een Marokkaanse Belg volgens mij een Belg is... |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pff. Dat etnisch gezaag altijd.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant. |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Dus moeten we die ook gaan haten? Want daar zal het wel op neerkomen uiteindelijk: reden zoeken om ze te haten.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
1)Arme Vlamingen stelen meer dan oliesjeiks uit Koweit. dus: Vlamingen zijn grotere dieven dan Koweities... 2) Vlamingen zijn katholiek, Koweitisch zijn Islamitisch. Dus: katholieken stelen meer dan islamieten. Je mag geen appelen met citroenen vergelijken. Je met zien welke factor relevant is en welke correlaties niet relevant zijn. Ander voorbeeld: Hoe meer radio's er zijn in een gezin hoe groter de kans op krankzinnigheid binnen dat gezin. Dus: radio's maken zot. MIS: hoe meer leden het gezin telt, hoe meer radio's er zijn. Er is dus geen verband tussen het aantal radio's en krankzinnigheid. Criminaliteit is een heel moeilijk te verklaren fenomeen: er komt enorm veel bij kijken. De theorie van Lombroso, dat je mensen door hun uiterlijk kon determineren als misdadigers (Hitler had daar heel veel geloof in) is onbewijsbaar gebleken. Eén ding is zeker: als je mensen in een hoek drijft, vernedert, isoleert, sociaal discrimineert, verafschuwt en aanvalt worden ze boos, worden ze aggressief, worden ze ziek. De grootste schuldige van etnisch gelocaliseerd geweld zijn degenen die de mensen in een uitzichtloze situatie duwen, willen houden of niet ingrijpen wanneer ze vaststellen dat het fout is gelopen door dat racistische partijen de jacht verder zetten. trek uw conclusies. Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 april 2006 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als jij een super-gevaarlijk kruispunt weet, en er is er een ander dat veiliger is ga jij dan expres rondtoeren op het 1ste? Als ik weet uit objectieve gegevens dat een zigeuner meer steelt dan om het even wie anders ga ik die niet de sleutel van mijn huis geven. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang het geen Serviërs zijn, ben ik blij. Dat is pas crapuul
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eén van die MP3 dieven was hier illegaal, zat wel op school, vele keren opgepakt door de politie maar altijd ongemoeid gelaten...een luxeleventje is dat!(allez, toch in hun eigen perceptie). |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals alle VB-ers crapuul zijn en alle Marokkanen....
![]() |
#15 |
|
![]() ....dit keer toch.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niks van. Meer dan 50% van de gevangenen zijn van allochtoonse origine, hoewel ze een veel kleiner deel van de bevolking uitmaken, veel meer allochtonen zijn werkloos...ik zal de juiste cijfers s opzoeken als ik tijd heb. Of ontken je dat ook?
|
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het verschil tussen allo-crapuul (die handtasjes stelen en de straat terroriseren) en frauduleus-crapuul uit de hoge rangen is dat de ééne met grote maten steelt en de andere met kleine maatjes, zoals bij dieren; je hebt muizen die kaas stelen in kleine maten, en je hebt leeuwen die het vlees stelen in grote maten, de andere terroriseert een straat met zijn sluwheid, de andere gebruikt hiervoor de wet,. Wat is het verschil tussen crapuul en een crapuul?? niets, Je hebt crapulen in alle maten,gewichten en kleuren, maar sommigen willen dit niet toegeven ze beschouwen zichzelf als "onfeilbaar", en raad eens wie dit idee aanhangt, ja ja, ik zie het al in je hoofd circuleren...onfeilbaar, zeg ik,.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof je voor geen haar. Liggen je cijfers ook zo verstopt als het 70 punten plan in de film over Dewinter ? ![]() |
|
![]() |