Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 14:17   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard "Series of racist attacks alarms Belgium"

http://seattletimes.nwsource.com/htm...yndication=rss
Oud 21 mei 2006, 14:23   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen. Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:25   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen.
ok, akkoord..

Citaat:
Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.
maar d�*t is zever. Ik ben content dat we een sociaal vangnet (nee geen hangmat) hébben! als ik ziek ben of een ongeluk krijg wil ik géen Amerikaans burger zijn hoor. Erger nog, wat als je daar kansarm, dakloos, of gehandicapt bent...
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:25   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Geef toe dat die achterlijke figuren uit de jaren '30, genaamd Vlaams-nationalisten, ook al een mooi en grappig artikeltje kunnen opleveren.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:27   #5
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Geef toe dat die achterlijke figuren uit de jaren '30, genaamd Vlaams-nationalisten, ook al een mooi en grappig artikeltje kunnen opleveren.

of bedoelde je de jaren '30 van de eeuw daarvoor. Maar ik zal me niet verlagen tot zulks een niveau
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:30   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen. Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.
waar zitten precies de fouten in dat artikel?
Oud 21 mei 2006, 14:55   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
de tofsten, dat waren die uit "De Leeuw Van Vlaanderen", van Conscience. Die je na een galmend "Schild en Vriend", na de (Brugse) metten de schedel insloegen met een goedendag! Stel je voor dat ze dat aanpassen aan het huidige tijdperk: Je aan de uitgang van een diskoteek plaatsen met een base-ball bat, rond 5-6 uur s'morgens. Elke kop die je niet aanstaat, brul je "Schild en Vriend!", en als hij niet rap genoeg herhaalt, BAM! Een flinke mot... Euh...het is maar om te lachen hé! (Géén oproep tot geweld vooral...)Omdat Hans precies zo een plezante is
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 15:08   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de tofsten, dat waren die uit "De Leeuw Van Vlaanderen", van Conscience. Die je na een galmend "Schild en Vriend", na de (Brugse) metten de schedel insloegen met een goedendag! Stel je voor dat ze dat aanpassen aan het huidige tijdperk: Je aan de uitgang van een diskoteek plaatsen met een base-ball bat, rond 5-6 uur s'morgens. Elke kop die je niet aanstaat, brul je "Schild en Vriend!", en als hij niet rap genoeg herhaalt, BAM! Een flinke mot... Euh...het is maar om te lachen hé! (Géén oproep tot geweld vooral...)Omdat Hans precies zo een plezante is
Alsof het nog niet voor iedereen duidelijk was waar dat uiterst-rechts krapuul van droomt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 16:25   #9
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alsof het nog niet voor iedereen duidelijk was waar dat uiterst-rechts krapuul van droomt.
... maar in de realiteit in de praktijk uitgevoerd wordt door allochtoon crapuul. De criminaliteitscijfers bevestigen dat allochtone jongeren 4 tot 5 keer hoger scoren in straatgeweld dan autochtonen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 19:16   #10
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"On May 10, the body of a Moroccan man who had been in a fight with skinheads at an Antwerp disco was found in a nearby river."

Da's ook het eerste wat ik daarvan hoor; klopt dit of hebben ze er wat doden bijgevoegd voor de sensatie?

Ik ben ook al berichten tegengekomen op buitenlandse sites waarin men vertelde dat die Malinese vrouw zwanger was.. misschien ook om wat meer sensatie te brengen? Of zou ons eigenste persbericht hier en daar wel eens 'een toevallig foutje' geven in berichten bestemd voor het buitenland (gelijk ik wel eens meer tegenkom)?

Laatst gewijzigd door Gorefest : 21 mei 2006 om 19:16.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 19:21   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
"On May 10, the body of a Moroccan man who had been in a fight with skinheads at an Antwerp disco was found in a nearby river."
dat is toch gezegd geweest?

Citaat:
Ik ben ook al berichten tegengekomen op buitenlandse sites waarin men vertelde dat die Malinese vrouw zwanger was.. misschien ook om wat meer sensatie te brengen? Of zou ons eigenste persbericht hier en daar wel eens 'een toevallig foutje' geven in berichten bestemd voor het buitenland (gelijk ik wel eens meer tegenkom)?
dat heb ik in onze pers ook al gelezen.
maar ik weet niet of dat onderzocht is geweest bij de autopsie?
Oud 21 mei 2006, 19:44   #12
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pech.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 21:28   #13
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is toch gezegd geweest?
Er is wel veel gezegd geweest den laatste tijd..
Dat vind ik precies nergens terug bij andere kranten?
Allleen bij de De Morgen vind ik 3 versies terug dat na een vechtpartij getuigen zagen hoe een grote blonde met drie anderen racistisch begonnen te schelden over een gebroken autoruit en dat-ie daarna op een boot sprong om te vluchten waarna ze een plons hoorden. Er waren geen uiterlijke tekenen van geweld gevonden Wat er precies gebeurd is dat moet het onderzoek nog uitwijzen. Is dat nu al gebeurd dan?
Ze hoorden en zagen wel veel om uiteindelijk niet te zien wat er gebeurde.

Het past wel goed in het rijtje van een dossier van De Morgen: Racisme anno 2006.

"Op een periode van amper twee weken tijd werd België tot vier keer toe opgeschrikt door racistisch geweld. Een zwarte Parijzenaar kwam in een coma terecht nadat hij door drie skinheads werd aangevallen. In Antwerpen trok een dolle schutter met extreem-rechtse sympathieën door de stad en vermoordde een zwarte zwangere vrouw en een tweejarige kleuter; een Turkse vrouw die ook door hem beschoten werd, belandde zwaargewond in het ziekenhuis. Diezelfde week werd bovendien brand gesticht bij een Marokkaans gezin uit Kortrijk en verdronk een Marokkaanse jongen uit Antwerpen op verdachte wijze in de Schelde. Waarschijnlijk werd hij door blanke discotheekgangers in het water geduwd."

Waarschijnlijk.. is 50% van bovenvernoemde racistisce feiten een beetje veel bijgepeperd waarschijnlijk betreft het een ruzie met grote blonde discotheekgangers met allemaal een gebroken ruit die hem in het water duwde waarna hij op een boot sprong om daarna met een grote plons in de Schelde te springen om te ontsnappen aan zijn vermoedelijke belagers van het racistisch dreigement van 1 mei.

..ofzoiets

Nu zie ik ook uit welke bron die zwangere vrouw komt.

Alweer een puntje bij in de score van deze thread
Oud 22 mei 2006, 10:40   #14
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het niet The Seattle Times?
Oud 22 mei 2006, 10:40   #15
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat vraag ik mij ook af. Hoe stelt dit Vlaanderen in een verkeerd daglicht?
Oud 22 mei 2006, 10:46   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Er is wel veel gezegd geweest den laatste tijd..
Dat vind ik precies nergens terug bij andere kranten?
Allleen bij de De Morgen vind ik 3 versies terug dat na een vechtpartij getuigen zagen hoe een grote blonde met drie anderen racistisch begonnen te schelden over een gebroken autoruit en dat-ie daarna op een boot sprong om te vluchten waarna ze een plons hoorden. Er waren geen uiterlijke tekenen van geweld gevonden Wat er precies gebeurd is dat moet het onderzoek nog uitwijzen. Is dat nu al gebeurd dan?
Ze hoorden en zagen wel veel om uiteindelijk niet te zien wat er gebeurde.

Het past wel goed in het rijtje van een dossier van De Morgen: Racisme anno 2006.

"Op een periode van amper twee weken tijd werd België tot vier keer toe opgeschrikt door racistisch geweld. Een zwarte Parijzenaar kwam in een coma terecht nadat hij door drie skinheads werd aangevallen. In Antwerpen trok een dolle schutter met extreem-rechtse sympathieën door de stad en vermoordde een zwarte zwangere vrouw en een tweejarige kleuter; een Turkse vrouw die ook door hem beschoten werd, belandde zwaargewond in het ziekenhuis. Diezelfde week werd bovendien brand gesticht bij een Marokkaans gezin uit Kortrijk en verdronk een Marokkaanse jongen uit Antwerpen op verdachte wijze in de Schelde. Waarschijnlijk werd hij door blanke discotheekgangers in het water geduwd."

Waarschijnlijk.. is 50% van bovenvernoemde racistisce feiten een beetje veel bijgepeperd waarschijnlijk betreft het een ruzie met grote blonde discotheekgangers met allemaal een gebroken ruit die hem in het water duwde waarna hij op een boot sprong om daarna met een grote plons in de Schelde te springen om te ontsnappen aan zijn vermoedelijke belagers van het racistisch dreigement van 1 mei.

..ofzoiets

Nu zie ik ook uit welke bron die zwangere vrouw komt.

Alweer een puntje bij in de score van deze thread
maar kun je precies aanduiden wat er FOUT is?
Of weet je eigenlijk zelf niet goed wat nu precies de waarheid is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be