![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vlaming rijdt opzettelijk in op vier Turkse vrouwen
Vier jonge Turkse vrouwen uit Heusden-Zolder hebben bij de politie klacht ingediend nadat ze afgelopen week moedwillig, en tot twee keer toe, van de weg gereden werden door een drieste chauffeur. De politie omschrijft de feiten als verkeersagressie, maar volgens de vrouwen gaat het wel degelijk om een racistische daad. “De chauffeur riep naar ons dat hij Belg was, en dat hij dus zoiets mag doen. Hij liet achteraf duidelijk blijken dat hij trots was op wat hij gedaan had”, vertelt slachtoffer Pervin Yöney. Binnen de Turkse gemeenschap wordt geschokt gereageerd. ----------------------------------------- het houdt niet op... ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() geen idee, maar er is ook geen olieverfschilderij van.
wat is je punt? |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat zijn punt is dat men eerst alles goed moet bekijken vooraleer men gaat overgaan tot straffe uitspraken.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ja dat was mijn punt, het is niet dat ik dit in twijfel trek, maar enkele oogetuigen zou de zaak toch verhelderen.
Laatst gewijzigd door alberto : 22 mei 2006 om 09:48. |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb nochtans nog maar heel zelden rechtsen een zaak goed zien bekijken vooraleer er conclusies uit te trekken als de daders omschreven worden als allochtoon.
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Aangezien FDW in de zevende dag gezegd heeft dat hij met racisten niets te maken wil hebben lijkt het me logisch dat hij deze daad streng veroordeeld en pleit voor een harde aanpak van deze misdadiger. Dat zou zeer goed zijn voor zijn geloofwaardigheid.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma goed, mocht het waar zijn, is het héél veronrustwekkend. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maak ik ze?
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verontrustend is het in ieder geval, maar echt 'nieuw' of 'verbazingwekkend' zou ik het niet noemen.
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf hoe je dit bekijkt: als dit artikel waar is, dan is de automobilist opzettelijk en meermaals op deze vier dames ingereden, wat bij andere ongelukken meestal niet het geval is (veeleer dronkenschap, waarbij vluchtmisdrijf gepaard gaat).
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 mei 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk, als dit werkelijk gebeurt is, en waarom zouden die vrouwen liegen, dan is dit zeer verwerpelijk van die automobilist die dit gedaan heeft.
Laatst gewijzigd door alberto : 22 mei 2006 om 10:16. |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Uit de oorspronkelijke post maak ik op dat het blijkbaar gaat om telkens dezelfde chauffeur die telkens dezelfde vrouwen van de weg wil rijden. Of zie ik het verkeerd?
Allesinds, als mijn veronderstelling juist is, zou ik het niet meer als verkeersaggressie of rascime bestempelen maar eerder als een vorm van een afrekening gaan beschouwen. Wat me trouwens nog opvalt, is dat ze de chauffeur hebben horen roepen dat hij Belg was. Kijk, iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft, kan roepen dat ie Belg is. Dus, ook hier toch even 2 keer nadenken vooraleer we echt gaan zeggen dat het hier om rascime gaat. Alle opties zijn hier nog open wegens te weinig informatie om te kunnen oordelen over het voorval. |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben jij dan rechts?
|
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Is nu de BUB moreel aansprakelijk?
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard.
|
![]() |