Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 15:10   #1
eno2
Banneling

Standaard The Harakiri-kid

Als het de bedoeling is van Bush, de overheid Lean and Mean te maken, tot op het punt van defunctie door uithongering, dan is Bush, The Harakiri-Kid, daar met zijn belastingsverlaging voor de rijken van 17 miljard dollar, in tijden van een historisch ongekend federaal gecombineerd deficit (Trade-deficit plus Budget-deficit), uitstekend in aan het slagen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 15:11   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

17 miljard dollar belastingsverlaging voor de rijken, daar moet je even bij slikken.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 15:12   #3
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

tsja het is uiteindelijk de bedoeling dat de USA een 'derde wereld land' gaat worden.

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 15:13   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Weer een triomf van Bush.
Oud 18 mei 2006, 15:48   #5
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Het gaat over 70 miljard$ over 5 jaar. In november zijn het verkiezingen en zullen de republikeinen de rekening gepresenteerd krijgen...hopelijk.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 15:50   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het gaat over 70 miljard$ over 5 jaar. In november zijn het verkiezingen en zullen de republikeinen de rekening gepresenteerd krijgen...hopelijk.
Als ik een kadoo moest krijgen van 70 miljard, zou ik ook niet meer weten voor wie ik moest stemmen...
Oud 19 mei 2006, 18:27   #7
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

De belastinghervormingen van de Bush administratie zijn een schande.
De rijken worden rijker en de armen worden armer.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:04   #8
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ik een kadoo moest krijgen van 70 miljard, zou ik ook niet meer weten voor wie ik moest stemmen...
Niemand.
Inpakken & wegwezen..
Oud 19 mei 2006, 22:26   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Alleszins is nu duidelijk in wiens belang de Republikeinen regeren. Niet dat de arbeidersklasse er beter aan toe zou zijn onder de Democraten, ook die krijgen massa's geld van de industrie. En wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Hoewel zeker geen radicaal-linkse is op dit moment de beste hoop gelegen in Ralph Nader.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 02:36   #10
Eburonum
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De belastinghervormingen van de Bush administratie zijn een schande.
De rijken worden rijker en de armen worden armer.
Hier in Amerika noemen we dat "Zij die hard werken, worden rijker. Zij die geen klop doen en op kosten van de overheid leven, worden armer."
Eburonum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 03:37   #11
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Miljaar 17 miljard euro, zo'n berg geld, daar kan den Bert hier +- 300.000 plaatjes mee doen verkopen

Laatst gewijzigd door Knipp : 21 mei 2006 om 03:39.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 08:47   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eburonum Bekijk bericht
Hier in Amerika noemen we dat "Zij die hard werken, worden rijker. Zij die geen klop doen en op kosten van de overheid leven, worden armer."
als gij een goede job weet voor mij, die 70 miljard dollar opbrengt, dan begin ik onmiddellijk...zelfs met een beetje minder zou ik tevreden zijn. Zélfs voor één enkel , onnozel miljardje dollars wil ik wel aan de slag, tot aan mijn pensioenstijd...en dan moogt ge mijn ziekenkasvergoedingen, en werkloosheidsuitkeringen houden, of aan iemand anders weggeven...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 13:50   #13
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eburonum Bekijk bericht
De belastinghervorming van 2003 was voordeling voor de rijkste 1% van de vs. 31% vd Amerikanen had er geen enkel voordeel bij.

http://www.nytimes.com/2006/04/05/bu...erland&emc=rss

Werkt er in de VS dan maar 1% vd bevolking ofwa? Vandaar die toffe werkloosheidscijfers waarschijnlijk...

[SIZE=1][In de begroting voor 2007 is er flink geschrapt in de gezondheidszorg ten koste van vele werkende mensen][/SIZE]
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 18:06   #14
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
De belastinghervorming van 2003 was voordeling voor de rijkste 1% van de vs. 31% vd Amerikanen had er geen enkel voordeel bij.

http://www.nytimes.com/2006/04/05/bu...erland&emc=rss

Werkt er in de VS dan maar 1% vd bevolking ofwa? Vandaar die toffe werkloosheidscijfers waarschijnlijk...

[SIZE=1][In de begroting voor 2007 is er flink geschrapt in de gezondheidszorg ten koste van vele werkende mensen][/SIZE]
De VS zijn dan ook niet langer een "democratie" in de ware en totale zin van het woord meer.

Maar een oligarchie met een stevig stuk theocratische en militair industriële invloed .

en in zo'n systeem zullen de armen en uiteindelijk ook de midden klasse het lastig krijgen. Democraat of republikein maakt al niet meer uit. de schade is veel te groot. twin deficit en negatieve spaarquote, afgelopen week bijna 1,3 dollar voor een eurootje. (dit ondanks zestien renteverhogingen!) en de grote reserves vanwege Aziatische landen zijn dan nog geeneens afgebouwd. Het dollarmuntje zal nog ferm de dieperik ingaan..dan kan nog ettelijke jaren duren , maar dat de USA ongelooflijk boven zijn stand leeft (en heeft geleefd) dankzij de dollar als rostvaste ankermunt en financieringsmogelijkheid van dat financieël wanbeleid is een bekend gegeven.

Jammer voor die arme sukkelaars die vaak tot drie jobs hebben en NOG niet in het onderhoud van hun kinderen kunnen voorzien.
De voedselpakketjes worden steeds meer gevraagd.
Medicijnen kunnen niet meer betaald worden.

en al diegenen die zelf maar in hun pensioen dienen te voorzien door op de beurs te gaan...

Voor hun zal het allemaal nog slechter worden.

Er wordt al langer gewaarschuwd voor een desastreus scenario in de US economy, maar ze lijken iedere keer het onvermijdelijke net wat weer te kunnen uitstellen. maar ooit komt daaraan ook een einde.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 13:34   #15
eno2
Banneling

Standaard

Met de dollar is het raar gesteld inderdaad. Het is nog steeds de wereldmunt,waarvoor iedereen bereid is, erin te investeren.
De VS heeft het gemakkelijk: waarborgen hoeven ze daarbij niet te geven, ze drukken gewoon zelf dollars bij zoveel ze daar zin in hebben - zij en alleen zij hebben de dollarpersen in bezit en de emissierechten.
Oud 23 mei 2006, 09:54   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met de dollar is het raar gesteld inderdaad. Het is nog steeds de wereldmunt,waarvoor iedereen bereid is, erin te investeren.
De VS heeft het gemakkelijk: waarborgen hoeven ze daarbij niet te geven, ze drukken gewoon zelf dollars bij zoveel ze daar zin in hebben - zij en alleen zij hebben de dollarpersen in bezit en de emissierechten.

En daar betalen de Chinezen en de anderen daar in hun dure valuta's voor...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be