![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De socioloog Ricardo Petrella wil de armoede onwettig laten verklaren.
Zoals in de negentiende eeuw de slavernij onwettig is verklaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() indien elk mens de ander een leven gunt, dat zou deze gedachte weinig anders dan logisch zijn.
Spijtig genoeg, als je iets strafbaar stelt zijn er ook daders en in dit geval zijn de daders tevens zij die het rechtsapparaat controleren, alsook het beslissingsapparaat, alsook eender welk kiessysteem; waar ik op doel is dat zolang de profiterende bovenlaag zich niet schaamt over hun inkomen zie ik hen ook geen verantwoordelijkheid opnemen voor hun bestaan.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() In feite zou zo'n wet onnodig zijn als de bestaande grondwet gerespecteerd werd, die de basisnoden van de burger wettelijk verzekert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() In bepaalde landen verklaren ze slecht weer ook onwettig. Volledig nutteloos.
Begrijp me niet verkeerd, armoede zou de wereld uitmoeten, maar een dergelijke wetstoevoeging leidt er alleen maar toe dat jij een boete zal krijgen als je een bedelaar voorbijwandelt omdat je hem niet mee thuis neemt. En de portie belastingen die voor arme mensen bestemd is verdwijnt dan mee in de zakken van een of andere politieker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() laten we misschien eerst extreme rijkdom verbieden, niemand maar dan ook niemand heeft miljoenen NODIG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rijkdom komt (meestal) niet zomaar, ze is meestal het gevolg van veel risico's pakken en hard werken. Overigens, ik denk dat je nog zou verbaasd staan over hoeveel van die rijkdom er via allerhande kanalen naar goede doelen stroomt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
net zoals "geld maakt niet gelukkig" is dit een leuze van de rijken voor de armen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() (dus leve die arme kindjes die voor dat goed gevoel zorgen dat er anders niet zou zijn en je maar wat depressief zou stemmen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() ik blijf me afvragen waarom het plebs telkens de megarijken moet verdedigen en verkiezen, denken ze echt dat er een plaatsje voor hen is gereserveerd
waarom denk je dat er een hemel is uitgevonden? en dat daar de armen rijk zullen zijn en de rijken arm? weer een goeie uitvinding van de rijken opdat het plebs hun lot gemakkelijker zou aanvaarden? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaloers? (Overigens, ik ben niet een van die rijke tisten).
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals "jullie hebben te veel geld" een leuze is van armen voor de rijken?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Oh, maar als er geen armoede is zijn er nog steeds de onderdrukte kindjes om aan te denken, de verslaafde kindjes, de misbruikte kindjes, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Goed idee. Iedereen die arm is naar de gevangenis sturen. Armoede opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En diegenen die arm zijn omdat ze een onderbetaalde job hebben en eigenlijk minder overhouden dan doppers??
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |