![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen verkiezen koning zonder macht of zelfs geen koning.
![]() BRUSSEL - BRUSSEL - Vijfenveertig procent van de Vlamingen geeft de voorkeur aan een protocollaire koning, 29 procent aan een politieke koning en 17 procent wil helemaal geen koning meer, zo blijkt uit een opiniepeiling van Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg in samenwerking met het bureau GfK. De peiling werd begin mei afgenomen bij 800 Vlamingen en ging ook over verkeersveiligheid en het loopbaaneinde. Bijna 90 procent van de ondervraagden is ervan overtuigd dat België zijn 200ste verjaardag haalt, maar bijna twee op de drie denken dat de rol van de koning over 25 jaar herleid zal zijn tot een zuiver protocollaire functie. [SIZE=1]BELGA (BELGA)26/05/2006[/SIZE] [SIZE=1][SIZE=2]En volgens mij gaat dat niet beteren wanneer slimme flup het koningschap betreedt. [/SIZE] [/SIZE] Laatst gewijzigd door Antoon : 26 mei 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja...vrouwen, ouderen en Limburgers...wat gaan we daar mee doen? Laatst gewijzigd door jOOSt : 26 mei 2006 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ja, ´t is waar, van die ouderen zijn we binnen een paar jaar af...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() bij 800 Vlamingen: 0,0133% van de bevolking.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de bub zijn 40 ondervraagden voldoende om een uitslag van 80% pro een unitaire Belgique als geldig te verklaren.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() En wat zeggen jullie dan?
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() klagen dat een peiling niet 100% van de bevolking heeft ondervraagd is een open deur intrappen en vals, ofwel begrijp je niet wat een peiling juist is.
De enige 100% peiling is een referendum. Wie durft? Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees hier dat 90 procent van de Vlamingen ervan overtuigd is dat België zal blijven bestaan en dat 83 procent wil dat het een Monarchie blijft! Wat is dan het zogezegde probleem voor ons?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. En zeggen dat de bubclub desalniettemin de enige belgicistische patij is die zichzelf, om een andere reden duistere reden, broodnodig achtte voor het voortbestaan van Belgique....
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ik lees hier dat 720 mensen ervan overtuigd zijn dat België zal blijven bestaan en dat 664 mensen willen dat het een Monarchie blijft!8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik niet goed vind, is het afschaffen van de senaat, gecombineerd met het protocollair maken van de monarchie: de Eerste minister krijgt dan te veel macht, en dat zal de particratie nog vergroten. Ik vind het goed dat er een instantie is die de eerste minister opvolgt. In alle republieken is dat zo: een evenwicht der machten.
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik verkies zonder macht, want ik wil geen verhofstadt of dewinter als president.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Dewinter 4 president 8)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet nogal een groteske bedoening zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Eh... Dergelijke onderzoeken hebben normaal gezien (dus als ze correct uitgevoerd worden) een foutenmarge van hoogstens een paar procent. Nooit statistiek gehad?
De titel van deze draad is wel misleidend. Het komt over alsof een meerderheid van de Vlamingen geen koning wil, terwijl het vooral mensen zijn die een koning zonder macht willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Lijkt me duidelijke zaak. 800 mensen vind ik representatief genoeg.
Belgie blijft dus bestaan en jullie kunnen allemaal beter voor de BUB gaan stemmen, want een unitair Belgie staat het sterkste in Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar vooral dat zulke een peiling onvoorbereid, zonder voorafgaand debat gebeurt, maakt zulke peilingen eigenlijk zo goed als waardeloos, of sterker: desinformerend.
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben er zeker van dat gij een dubbelnick van een belgicist zijt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |