![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2166
Bron:ATV Zwak van VLD veiligheidschepene grootjans om zo de strijd tegen VB aan te gaan Als allochtonen werken en zich inzetten pakken ze die mensen op een andere manier,Pffffffffff Was VLD dan niet de partij die het liberalisme
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 juni 2006 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind het een goede regeling, natuurlijk niet zo gunstig om snel een zaal te openen maar veiligheid van de klant primeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trap daar niet in hoor ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() bij deze dan het einde van dit onderwerp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is uw probleem eigenlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Vind ik ook. Ik heb zeker niks tegen nachtwinkels of tegen de mensen die ze openhouden. Ik maak er zelf vaak gebruik van en ben zeer blij dat ik 's avonds ergens nog aan een pakje sigaretten, een brood of een fles drank geraak.
Maar dit neemt niet weg dat die winkels net als alle andere in orde moeten zijn met de wetgeving. We kunnen toch moeilijk zwartwerk, verkoop in 't zwart en verkoop van bedorven producten gaan gedogen omdat het werkwillige allochtonen zijn die ze openhouden. Misschien zouden we die mensen gewoon wat meer moeten ondersteunen door cursussen, folders of financiële steun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat hier om de bestrijding van inbreuken op sociale wetten en voedselveiligheid. Dat vind ik perfect in orde. Het is niet omdat iemand allochtoon is en in zijn land andere regels gelden dan hier, dat hij zijn winkel volgens deze normen moet openen. Dat zou oneerlijke concurrentie zijn ten opzichte van de Vlaamse buurtwinkels, die het nu ook al moeilijk genoeg hebben om te concurreren tegen de grote supermarkten.
Nee, op dat punt wordt de wet eens eindelijk correct toegepast voor iedereen en dat kan ik enkel toejuichen. Alle nachtwinkels die wel in orde zijn, mogen er van mij zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen ... vraag ik me af in hoeverre het niet deel uitmaakt of een uitvloeisel is van wat als een heuze heksenjacht op die nachtwinkels is begonnen door lokale kleinhandelaars die zich concurentiëel bedreigd voelde bij de opmars van de nachtwinkel al jaren lang hoor ik die klaagzang over dat de nachtwinkels het niet zo nauw nemen met gezondsheidsnormen, hygiëne, zwartwerk etc... uiteraard lekker aangedikt met de nodige allochtonenverhaaltjes ( je gebruikt immers de wapens die voorhanden zijn ) al bij al schijnt dat echter nog allemaal mee te vallen en daar waar inbreuken worden vastgesteld wordt opgetreden 'k vraag me soms af hoe het gesteld bij de plaatselijke oorspronkelijke kruidenierszaken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen discriminatie. Deze moeten ze even streng controleren.
|
![]() |
![]() |