Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2015, 12:41   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Duitse airbus crasht in Franse Alpen

Ik vraag me soms af wat voor mensen er op dit forum zitten?
Een vliegtuig van Maleisië crasht... meteen worden er tientallen draden geopend. Een Duits vliegtuig, je weet wel het buurland van België, crasht, en er is niet EEN draad daarover te vinden.
Schandalig.

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1339...t-franse-alpen

Technisch defect?

En los van de speculaties en technische zaken:
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand. Maar dit mag ons (enfin, de gelovigen) niet weerhouden om altijd een reisgebedje te doen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 maart 2015 om 12:41.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 12:50   #2
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Wat gisterenavond een -licht beschonken- piloot van Brussels tegen mij zei : de ducktape zal gelost zijn en het wrak is naar benden getuimeld. Die verschiet er van dat er niet meer dergelijke ongelukken gebeuren. Want blijkbaar kennen techniekers maar 1 gereedschap : ducktape. Ze noemen die niet voor niets de Mac Guyver's
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 12:53   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dit is toevallig een discussieforum over politiek en niet over vliegtuigrampen. De crash in Oekraïne had bvb een zeer grote politieke impact en was bovendien neergeschoten, logisch dat daarover hier een draad werd geopend.

Hoe erg die crash in Fra ook moge zijn: shit happens, meer kan ik daar niet over zeggen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:28   #4
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Het volgende vermoeden over de crash van de A320 leg ik hier even voor omdat ik ze nog niet gehoord heb:
Het vliegtuig is volgens het nieuws niet uiteen gespat vermits alle brokstukken toch nog iet of wat bijeen liggen.
Een verklaring waarom het vliegtuig de daling heeft ingezet en een noodsignaal heeft uitgestuurd kan misschien zijn dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen ? (vraagteken) .
Dit kan door een toevallig defect in de romp, of via een kleine springstof. Dit laatste zou dus terrorisme zijn.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:41   #5
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Een verklaring waarom het vliegtuig de daling heeft ingezet en een noodsignaal heeft uitgestuurd kan misschien zijn dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen ? (vraagteken) .
Dit kan door een toevallig defect in de romp, of via een kleine springstof. Dit laatste zou dus terrorisme zijn.
De bemanning zou kennelijk geen noodsignaal hebben uitgezonden. Bij een decompressie (wegvallen luchtdruk) is de procedure inderdaad om zo snel mogelijk te dalen naar een veilige hoogte, maar aangezien die daling even duurt (8 minuten in dit geval) zou je denken dat de bemanning meer dan tijd genoeg heeft gehad om te communiceren met de verkeersleiding. Een weggevallen luchtdruk mag normaal ook niet in een crash resulteren.

Belangrijke vraag voor mij is: was de bemanning bij bewustzijn tijdens die daling?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:42   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en nuchter !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:47   #7
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.871
Standaard

Als je ziet dat de snelheid vanaf de daling ongeveer constant blijft, wijst dit niet op een ongecontroleerd neerstorten. Een vliegtuig zakt geen 8000m op 8 minuten omwille van technisch falen zonder dat de piloten (en de passagiers) dit zouden opmerken en alarm geven.
Het is een rare zaak.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:52   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De bemanning zou kennelijk geen noodsignaal hebben uitgezonden. Bij een decompressie (wegvallen luchtdruk) is de procedure inderdaad om zo snel mogelijk te dalen naar een veilige hoogte, maar aangezien die daling even duurt (8 minuten in dit geval) zou je denken dat de bemanning meer dan tijd genoeg heeft gehad om te communiceren met de verkeersleiding. Een weggevallen luchtdruk mag normaal ook niet in een crash resulteren.

Belangrijke vraag voor mij is: was de bemanning bij bewustzijn tijdens die daling?
Correct. Vraag ik me ook af.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:57   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat voor mensen er op dit forum zitten?
Een vliegtuig van Maleisië crasht... meteen worden er tientallen draden geopend. Een Duits vliegtuig, je weet wel het buurland van België, crasht, en er is niet EEN draad daarover te vinden.
Schandalig.

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1339...t-franse-alpen

Technisch defect?

En los van de speculaties en technische zaken:
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand. Maar dit mag ons (enfin, de gelovigen) niet weerhouden om altijd een reisgebedje te doen.
Appels en peren mixen, dan begint men zich wel wat af te vragen....

Maar 'what goes up must come down'. Een ongelukje... shxt happens. En dat is het.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 maart 2015 om 14:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:01   #10
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 25 maart 2015 om 14:02.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:01   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand.
Wat bedoel je daar mee? Zelfmoord piloot, of een religieuze leer die in voorbestemdheid doet geloven.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:07   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en nuchter !
Waren het geconverteerde onderwijzers misschien, wil je zeggen ?

Ze speelden "de eerste die optrekt is een mietje" misschien ?
__________________
Al moordend problemen oplossen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2015 om 14:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:08   #13
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding ??
Normaal zou dan de automatische piloot in eerste instantie de uitgezette koers handhaven, denk ik. Stel dat het 'incident' die decompressie, veroorzaakte de (auto)piloot ook uitschakelde zou het vliegtuig niet in zo'n gelijkmatige daling (zoals op sommige grafieken te zien) gecrasht zijn.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:11   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waren het geconverteerde onderwijzers misschien, wil je zeggen ?

Ze speelden "de eerste die optrekt is een mietje" misschien ?
allez, zegt dat niet van die onderwijzers ! da's een stereotype !


mss was het een onaangekondigde vakbondsactie van die 2 piloten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 maart 2015 om 14:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:22   #15
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??
Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:22   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??
Mogelijk. Maar uiterst onwaarschijnlijk. Gedurende 8 minuten heeft men alle tijd om nog iets te laten weten, indien alle noodsystemen in actie treden.

De zwarte zal het zeggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 maart 2015 om 14:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:28   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zolang we echt nog niks weten, zijn zelfs ruimtewezens nog in de running.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:31   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).
Dat klopt. Maar piloten zijn heus niet zo dom of ze moeten zat zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:32   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

instructeurs mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:36   #20
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).
Kan je uberhaupt verbaal communiceren met de verkeersleiding met zuurstofmasker op ???
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be