![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [SIZE=3]Maxima, toekomstige koningin van de Nederlandse Confederatie[/SIZE] ---- [SIZE=2]http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060620beatrix/index.shtml[/SIZE] [SIZE=4]Antwerpen verwelkomt koningin Beatrix[/SIZE] di 20/06/06 - De Nederlandse koning Beatrix, haar zoon kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw Máxima zijn aangekomen in Antwerpen, voor het eerste deel van hun officieel staatsbezoek. De Nederlandse koninklijke familie is geland op de luchthaven van Deurne. Kroonprins Willem-Alexander was copiloot van het koninklijke vliegtuig. Ze werden er ontvangen door het Belgische vorstenpaar, kroonprins Filip en prinses Mathilde. Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD), Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V), de Antwerpse provinciegouverneur Camille Paulus en de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) wachtten het koninklijke gezelschap op. Op de Grote Markt werden ze verwelkomd door onder meer premier Guy Verhofstadt (VLD). Ter gelegenheid van het koninklijke bezoek vindt in Antwerpen een militaire ceremonie plaats. Na het bezoek aan Antwerpen vertrekt de koninklijke familie naar Brussel. Vanavond is er een galadiner in het kasteel van Laken. Morgen wordt koningin Beatrix in Gent verwacht, donderdag brengt ze een bezoek aan Luik. Laatst gewijzigd door baarle : 20 juni 2006 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was niet veel volk in Antwerpen, hoorde ik.
Wel veel politiecontrole.... Wat Maxima betreft, ik zou veel minder problemen hebben om haar als vorstin te aanvaarden dan Paola en Matil. En ik ben blijkbaar niet de enige die zo over denkt. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() weg ermee...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Duizend man, zegt de VRT. Dat is alvast 20 maal meer dan bij het laatste bezoek van koning Albert in eigen land.
Volgens dezelfde VRT-journaliste kwamen de meeste mensen om Maxima te zien. Vandaar deze draad. Op aanvraag post ik nog wel wat mooie foto's om Staaf groen te laten uitslaan... ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval bewonderend kijkend naar een koninklijke familie die door haar volk wordt gedragen en bewonderd.
In belgië/ique bestaat zoiets niet. ![]() En bewonderend kijkend naar een Zuid-Amerikaanse prinses die in geen tijd een Nederlandse prinses is geworden. Tegenover een waalse blauw-bloedige tante die zelfs nu nog geen enkel affiniteit heeft weten te bemachtigen met betrekking tot Vlaanderen en de Vlamingen. Zelfs de taal niet. Laatst gewijzigd door Antoon : 20 juni 2006 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Antoon : 20 juni 2006 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben niet "de flaminganten", maar ik herken een koningin als ik ze zie. Als je klasse ziet, krijg je vanzelf respect. Dat hoeft er echt niet ingedramd te worden.
PS: kleurtje aangepast ter gelegenheid van deze heuglijke dag, én om jou een plezier te doen, Hans. ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 20 juni 2006 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Ik verkies een koningin die mijn taal spreekt.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoewel ik republikein ben, heb ik ook meer sympathie voor de Oranjes, dan voor de Duits-Italiaanse mix van de Coburgs die geen enkele band hebben met onze Vlaamse/Nederlandstalige cultuur.
Maar een fan ben ik zeker NIET. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() So what ? Is dat allemaal zo belangrijk ? Wat doen vorstenhuizen (om het even vanwaar) anders dan "royaal" leven van belastinggeld van gewone burgers ? Het onderscheid tussen republieken en vorstendommen is juist dat de gewone burger een repubikleins staatshoofd en -regering kan wegstemmen bij verkiezingen indien dit niet beantwoordt aan zijn verwachtingen (tenminste onder democratische omstandigheden) ! Weg met het fetishisme van "vorstenhuizen" ! Weg met fetishisme tout court: politici oefenen hun taak ook alleen maar uit omdat zij verkozen werden en door de burger betaald worden; wanneer iemand niet aan zijn taak voldoet, wordt hij ontslagen !
Simpel, niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ook al racistisch tegen de Duitsers? Wat gaan de nazi-flaminganten daarvan vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nie zeveren hé Hans, onze koninklijke familie is franstalig en doet héél af en toe hun best om een Nederlandse tekst voor te lezen. Maxima kon op korte tijd véél beter Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze zullen waarschijnlijk wat cultuur komen opsnuiven...
![]()
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Man, wat is dat toch met da racistisch? Het woord verliest zo stilaan wel z'n betekenis. Is iedere niet-unitaire Belgicist nu een racist?
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik loop niet zo hoog op met nazi's. De nog levende nazi's hebben intussen wel al een serieuze leeftijd.
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Royalistische, geldopslorpende, ondemocratische troep overal ter wereld: OPHOEPELEN!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()