![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is tot mijn aandacht gekomen dat de Derde Man van de BUB, Nationaal Secretaris, en Cöordinator van Propagandadienst Unitas, in feite helemaal geen unitarist is!
De verklaring: Dit is de beschrijving van B-Plus Beweging voor een federaal en vernieuwd België B Plus is een drukkingsgroep die het federale België wil versterkenin een geest van multiculturele vriendschap en samenhorigheid. Federaal? Wel, wel, wel. En hier* vinden we de ledenlijst, waar onze vriend Tacitus/Bruno*/Superbelg/Vlaminghater/Silhoutte/.... terug te vinden is. En ik dacht dat de bub unitaristisch was? ![]() * http://www.bplus.be/nl/organisatie_leden.htm
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juli 2006 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() of nog:
Citaat:
er wordt verder ook bijv. erkend dat het invoeren van tweetaligheid in vlaamse gemeenten leidt tot verfransing |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Wel, we krijgen een heel ander zicht op de Hans en zijn Paladijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So, ik sta daar ook op, en ik ben De Nummer Twee Van De BUB
![]() Ik ben en blijf unitarist, en ik ben voorstander van eenheid onder alle Belgen, aangezien ik ervan uitgaan dat BPlus en BUB dezelfde ideologie delen hoewel wij op termijn verder willen gaan. Als BPlus een andere mening toegedaan is, moeten ze mij maar buitengooien, maar ik denk niet dat dat het geval is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() U komt op als unitarist, terwijl u lid bent van een federalistische beweging? Dat noem ik kiezersbedrog. Uw (weinige) kiezers wensen een unitair belgië, en schenken hun vertrouwen dus aan u. Dat vertrouwen wordt hierdoor zwaar geschonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
un saludo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manneke, ik parodieer VM's eerste regels maar.
![]() Dit alles gezegd zijnde ben ik het helemaal niet eens met alles wat BPlus doet, maar ik ga daar nu niet over discussiëren owv de godsvrede in de Belgische Beweging. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Regelrecht bedrog tov uw kiezers.
Wat denken zij wanneer ze zien dat hun unitaristische kandidaat federalistische neigingen heeft? Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juli 2006 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke zin strookt de BPlus ideologie niet met de onze? En dan heb ik het niet over de naam federalistisch of unitaristisch maar over concrete zaken. Als BPlus ooit meer splitsingen van bevoegdheden eist dien ik mijn ontslag stante pede in hoor, wees gerust
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Man toch, als u niet inziet dat B-Plus fundamenteel anders is dan bub, is het maar armzalig met u gesteld. Beide organisaties zijn belgicistisch, zoveel is juist, maar ze hebben een volledig verschillende visie op wat belgië moet zijn. Visies die in zulke grote mate van elkaar verschillen, dat ze onverzoenlijk zijn. Een staat is OF unitair, OF (con-)federaal. Daarmee dat uw zelf-uitgevonden begrip 'unie-federalisme' kant noch wal raakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u niet inziet dat er tussen het unitarisme en het unionistisch federalisme (BPlus komt oa voort uit het Front Unionistisch Federalisme) enerzijds en het confederalisme anderzijds een veeeeel grotere kloof gaapt dan tussen unitarisme en unionistisch federalisme, bent u hier de dommerik.
Wat zegt u trouwens tegen uw kiezers? U roept op om op een royalistische partij te stemmen in ruil voor een paar zeteltjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juli 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig het federalisme niet, ik verdedig België. Bij BUB en bij BPlus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
is dat zoiets als een royalistische vlaams nationalist?
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Nee, hetzelfde als attachistisch separatisme.
Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juli 2006 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij BUB verdedig ik België, bij BPlus verdedig ik België.
Altijd en overal zal ik zeggen dat het huidige federalisme niet werkt, en dat we het beter terugschroeven en aanpassen tot een werkbaarder systeem, en op termijn het unitarisme invoeren. BPlus is het met me eens tot stap twee. Dat ze me verder niet volgen is hun keuze, en dat stoort me niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ja, en als het bij bub mislukt, gaat u vrolijk voluit bij B-Plus.
Weten uw kiezers van uw opportunistisch spelletje? |
![]() |
![]() |