![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al die communautaire problemen vraag ik me af wat uw mening is over het komst van Franstaligen tijdens de zomer in Vlaanderen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Vlaame Kust, een regio die veel toeristen aantrekt. Pas op, ik spreek niet over Franstaligen die naar Vlaanderen zouden willen komen wonen maar wel over Franstaligen die tijdens de vakantie naar Vlaanderen komen. Zijn ze er welkom? Gaat u hen vragen Nederlands te spreken als u ze ONDER HEN Frans hoort spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze zijn zeker welkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Vlaamse republiek wordt iedere hondeneigenaar verplicht tegen z'n hondje "Breng terug" te roepen, ipv "apport" als die viervoeter een houten stok moet terugbrengen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind de Gorefest met zijn SS Avatar niet zo top hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ziet u dat "meer en meer"? Kunt u dat eens concreet invullen? Ik zie immers niet hetzelfde als u. Kritiek op de Waalse politieke kaste is immers nog altijd iets anders dan "de" Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Had je beter erder aan begonen, bij jouw eigen volk op dit forum. Of was je toen al blind? Als je kinderen op de schoolplaats oorlog aan't spelen waren? Niks gezien, Dr.?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wat zit jij nu te bazelen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Franstalige toeristen zijn uiteraard welkom. Maar ik vind dat ze zich wel een beetje mogen realiseren dat ze zich dan in Vlaanderen bevinden en dat het niet zo vanzelfsprekend is dat iedereen hier ook frans verstaat of spreekt.
Als ze hier komen wonen dan moeten ze wel op termijn Nederlands leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me wel een Voorpost actie tegen Franstalige mensen die in Antwerpen een geleide stadswandeling kwamen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ossart: en wat wil je, NEP historicus en borg in een?
Laatst gewijzigd door restons courtois : 24 juni 2006 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Idioten zitten nu eenmaal overal, maar daarom moet je ze niet als maatstaf nemen. (Overigens, de actie was voornamelijk gericht tegen de belgicistische achtergond van de personen in kwestie. Het is geen excuus, verre van, maar het is niet hetzelfde als wat jij suggereert).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Dat je persoonlijk gaat spelen (deed je dat ook al niet met JvdB?), is niet echt een bewijs van sterkte, of wel? Een borg, daar kan ik de (flauwe) humor nog van inzien, maar dat je me een 'NEP historicus' noemt, neem ik je kwalijk. Ik zal je te gepasten tijde wel eens over mijn historische credentials onderhouden, maar laat ik het er voorlopig bij houden dat ik al vijf jaar professioneel met geschiedenis bezig ben. 3. Het is 'ossaert', niet 'Ossart'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Dat is geen historische analyse, maar een verstandige opmerking... Ik heb het nu eenmaal niet zo hoog op met 'salauds', als je begrijpt waar ik op doel...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Je had 2 jaar tijd een goede historicus te spelen maar je was ne NEP historicus, ne borgse trouwens. 3. Ja en dan.... En ben ik nog welkome in Leo Belgicus? Wat denk je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ken dan ook nu al mijn 'pappenheimer'. Wat denk je nog zo over de topic, Ossart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |