Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 19:16   #1
bartje
Minister-President

Standaard Vandelanotte stuurt brief aan inwoners Langemark na ontslag schepen

Enkele weken geleden nam SP.A. schepen Madelein ontslag na betrapt te zijn op een diefstal.

Begin deze week werd een nieuwe schepen verkozen, maar dit werd geen SP.a'er maar een CD&V'er die ook deeluitmaakt van de meerderheid in Langemark Poelkapelle. Ze hadden geen vertrouwen meer in de nieuwe SP.A schepen. Daarmee gaat CD&V er nu nog tot het einde van het jaar door met een minderheidskabinet.

Vandelanotte heeft nu aan alle inwoners een brief gestuurd dat er een lastercampagne tegen SP.A. en de nieuwe schepen (Callewaert) gevoerd werd...
--
Wat heeft die te zoeken in Langemark; dat hij zich bezighhoudt met Oostende hé zeg.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:39   #2
Plot
Burger

Standaard

Zo zie je nog eens wat voor een potentaat dit is;
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:42   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het is wel de voorzitter van de Sp.A dus in die hoedanigheid is hij betrokken bij alle Sp.A afdelingen .
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:59   #4
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Het is wel de voorzitter van de Sp.A dus in die hoedanigheid is hij betrokken bij alle Sp.A afdelingen .
en bij het verdedigen van SPA-dieven?
Oud 6 juli 2006, 20:15   #5
tooninjo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
het moest is een vb-er zijn die dat deed dat stelen,man man man,het land stond terug op zijn kop
tooninjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 20:21   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is heel ongebruikelijk dat ene partijvoorzitter tussenkomt in de gemeentelijke politiek. Dit is bijzonder ongebruikelijk en versterkt nogmaals de reeds bestaande verwarring tussen de andere niveaus waar we politici van nationaal naar regionaal en omgekeerd zien gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 20:23   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tooninjo Bekijk bericht
het moest is een vb-er zijn die dat deed dat stelen,man man man,het land stond terug op zijn kop
't Stond in grote letters op de eerste bladzijde van De Morgen "Blokker aangehouden voor diefstal". Dan een groot artikel met de nodige foto's. Daarna nog allerlei beschouwingen van "deskundigen" over het steelgedrag bij "Blokkers" en de steelideologie van het Vlaams Belang...
Oud 6 juli 2006, 20:36   #8
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Typische reacties.
Volgens mij heeft de man meteen bekend en ging hij in therapie. De nieuwe Sp.a schepen had volgens mij niks met die man te maken? Enfin, ik krijg hier ook af en toe roddelgazetjes van het Blok waarin Dewinter statements maakt hoor. Dikke onzin dus.
En als een Blokpartijlid steelt zal ik alleen maar droog opmerken dat het ook maar mensen zijn met hun gebreken en fouten. En dat ik hoop dat ze genezen.

Maar voor de rest verzin je zelf maar snel wat ik allemaal wel niet zou doen he, dat is makkelijker om op te reageren, niet waar?
Oud 6 juli 2006, 20:39   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typische reacties.
Volgens mij heeft de man meteen bekend en ging hij in therapie. De nieuwe Sp.a schepen had volgens mij niks met die man te maken? Enfin, ik krijg hier ook af en toe roddelgazetjes van het Blok waarin Dewinter statements maakt hoor. Dikke onzin dus.
Ja? In welke "roddelgazet" maakt FdW een of ander "statement" over de plaatselijke politiek van een gemeente waar hij niet woont? En wat omvatte dat "statement"?

Als men op plaatselijk niveau meent dat een bepaalde nieuw voorgedragen mandataris geen vertrouwen geniet, dan hebben ze daar het recht toe. Een partijvoorzitter moet dan de mensen niet de les gaan spellen, vooral niet als hij dan nog eens niet in die gemeente woont.
Oud 6 juli 2006, 20:42   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als een Blokpartijlid steelt zal ik alleen maar droog opmerken dat het ook maar mensen zijn met hun gebreken en fouten. En dat ik hoop dat ze genezen.
Blijkbaar kunt u hoegenaamd niet lezen. Ik heb het nergens over het SP.a-lid dat gestolen heeft. Ik heb het over de interventie van de partijvoorzitter en de ongepastheid hiervan.
Oud 7 juli 2006, 08:16   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als men op plaatselijk niveau meent dat een bepaalde nieuw voorgedragen mandataris geen vertrouwen geniet, dan hebben ze daar het recht toe. Een partijvoorzitter moet dan de mensen niet de les gaan spellen, vooral niet als hij dan nog eens niet in die gemeente woont.
En waarom mag een partijvoorzitter een partijlid niet gaan verdedigen? Ik zie er trouwens niet "de les spellen" in, want het is een bericht aan de bevolking, niet aan de andere partijen. Het is een verklaring (voor zover ik het zie, want ik heb het bericht nergens gelezen) over waarom er nu een Sp.a'er minder in het schepencollege zit.

Anyway, als jij gelooft dat die mededeling zo krachtig is dat ze meteen de hele bevolking beïnvloedt, dan is dat maar zoveel te beter voor de Sp.a.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Oud 7 juli 2006, 08:20   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Typische reacties.

Maar voor de rest verzin je zelf maar snel wat ik allemaal wel niet zou doen he, dat is makkelijker om op te reageren, niet waar?
Ik krijg in mijn gemeente van alle politieke partijen roddelblaadjes en daar staat meestal een woord in van de voorzitter. Maar dat woord van de voorzitter gaat dan wel meestal over "nationale" zaken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 08:36   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik krijg in mijn gemeente van alle politieke partijen roddelblaadjes en daar staat meestal een woord in van de voorzitter. Maar dat woord van de voorzitter gaat dan wel meestal over "nationale" zaken.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 7 juli 2006, 08:44   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik lees ze niet allemaal..
Dus het kan zijn dat het over gemeentelijke zaken zou kunnen gaan. Maar degene die gelezen heb gingen over nationale politiek.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:38   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anyway, als jij gelooft dat die mededeling zo krachtig is dat ze meteen de hele bevolking beïnvloedt, dan is dat maar zoveel te beter voor de Sp.a.
Ik geloof dat helemaal niet. Zoals al eerder gezegd: het is totaal ongepast dat hier iemand buiten de gemeente zijn zegje komt doen over de gang van zaken in een bepaalde gemeente. Daar ging het over; niet over wat u ervan maakt.
Oud 7 juli 2006, 11:43   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat helemaal niet. Zoals al eerder gezegd: het is totaal ongepast dat hier iemand buiten de gemeente zijn zegje komt doen over de gang van zaken in een bepaalde gemeente. Daar ging het over; niet over wat u ervan maakt.
Ahzo, dus als ik bij het Philippe Dewinter ben mag ik geen commentaar geven op het bestuur van Mechelen, Brussel, Oostende, etc...?

Ik zeg alleen maar dat het effect van zo'n "brief" zo beperkt is dat het helemaal niet uitmaakt. En dat vermits jij er hier zo'n spel van maakt, het op jou blijkbaar een heel groot effect heeft.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 7 juli 2006, 11:55   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahzo, dus als ik bij het Philippe Dewinter ben mag ik geen commentaar geven op het bestuur van Mechelen, Brussel, Oostende, etc...?
Gemeentelijke politiek is gemeentelijke politiek. Als FdW kritiek heeft op het gemeentelijk beleid, dan betreft het Antwerpen. Daar woont hij.
Oud 7 juli 2006, 11:58   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen maar dat het effect van zo'n "brief" zo beperkt is dat het helemaal niet uitmaakt. En dat vermits jij er hier zo'n spel van maakt, het op jou blijkbaar een heel groot effect heeft.
Ik maakt er helemaal geen "spel" van. Ik vind het totaal ongepast dat een partijvoorzitter zich gaat moeien met de plaatselijke politiek in een gemeente waar hij geen inwoner is. Dat is alles.
Oud 7 juli 2006, 12:25   #19
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik maakt er helemaal geen "spel" van. Ik vind het totaal ongepast dat een partijvoorzitter zich gaat moeien met de plaatselijke politiek in een gemeente waar hij geen inwoner is. Dat is alles.
Ik vind het alleen maar onzinnig dat hij het doet. Vooral omdat zo de indruk wordt gewekt dat die nieuwe schepen "gepiloteerd" wordt door meneer de voorzitter. Maar goed, dan nog hangt het van de argumentatie in de brief en de tegenargumentatie van de andere partijen af wat mijn uiteindelijke oordeel/beeld van de situatie zou zijn.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 7 juli 2006, 13:03   #20
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorzitter van een partij mag zich over elk politiek feit buigen en zijn meninig hierover ventileren of het nu gaat over de Israelisch-Palestijnse kwestie of over een winkeldiefstal in Langemark.

Waarom zou je hem dit spreekrecht willen ontzeggen ??

(of het ook doeltreffend en efficient is durf ik evenwel te betwijfelen)

Laatst gewijzigd door Sneta : 7 juli 2006 om 13:04.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be