Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2011, 08:04   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Antwerpse hooligans met huisarrest mogen op reis

en terwijl ze op reis zijn, wordt hun straf niet 'geschorst', zodat alles alweer een lege doos blijkt.
Straffe Janssens heeft het weer kunnen flikken: de bevolking iets 'sterks' voorhouden, maar in realiteit alleen maar gebakken lucht verkopen.

Ook dit doet me weer denken aan de spontane schaterlach van het publiek in de televisiestudio, toen de toenmalige cd&v voorzitster de behoefte had om te verklaren "dat justitie toch werkt" ...

(nog iets anders: ik bij bij god niet op welke wetgeving het gebaseerd is dat een burgemeester iemand kan verplichten om binnen te blijven; alweer proficiat aan de pers om over dat klein detail even de mensen in te lichten)

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=LC3BSRCB

titel: Relschoppers ontlopen hun straf

een paar zinnen die markant zijn:

Citaat:
Omdat het huisarrest pas vorige week vrijdag inging en een aantal van de relschoppers nog op school zit en sowieso moest studeren, komen ze er wel heel goedkoop van af, op de boetes tot 350euro na. 'Ik heb een brief gekregen dat ik vijf dagen op voorhand moest verwittigen als ik op reis ging en dat ik achteraf moet bewijzen dat ik met vakantie ben geweest en dat zal ik doen', zegt een van de hooligans.
Citaat:
Volgens burgemeester Patrick Janssens (SP.A) is er geen probleem. 'We hebben er rekening mee gehouden dat die kerels op reis zouden gaan in deze periode en er is een procedure uitgeschreven hoe ze hun verlof konden aanvragen. Het gaat om een preventieve maatregel voor een bepaalde periode. Als de bestrafte niet in Antwerpen zit, kan de maatregel niet gelden. Maar de betrokkene moet wel kunnen bewijzen dat hij met vakantie was.'
Citaat:
Lege doos

Filip Dewinter (Vlaams Belang) is met verstomming geslagen. 'De Antwerpenaar gaat hiermee lachen. De burgemeester staat met zijn broek op zijn enkels. Het klinkt misschien goed, maar nog maar eens blijken de maatregelen een lege doos. De betrokkenen trekken zich niets aan van sancties die niet worden toegepast. Zo creëer je het omgekeerde effect en krijgen ze het idee dat ze weer rel mogen schoppen.'
Ook Alain Herremans van de winkeliersvereniging van de Turnhoutsebaan reageert ontgoocheld. 'In ons land zijn zulke maatregelen soms een lachertje. Zo creëer je de perceptie bij de burger dat criminelen zich meer kunnen permitteren dan de gewone mens.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 juni 2011 om 08:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 08:23   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Betaalt stad A ook hun reiskosten of zo?

Zie mijn onderschrift: ik vermoed dat Janssens op de jaarlijkse uittocht heeft gewacht om dan te verklaren dat de misdaadcijfers toch gedaald zijn?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 08:30   #3
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Wel, dat ze naar hun moederland trekken en NIET terugkomen zou een betere maatregel zijn.

Dat Janssens zijn uitgesproken onwettelijk "huisarrest" niet kan waarmaken en niemand ervan kan weerhouden om op verlof te vertrekken, verpakt hij natuurlijk in een ander papiertje...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 08:44   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Zouden ze dan verlof in het buitenland MOETEN nemen, of is "op verlof naar Brussel" ook voldoende om het huisarrest te omzeilen?
Oud 25 juni 2011, 08:48   #5
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Als burgemeester zie ik ons onderhemdje niet meer terug komen. Als panellid heeft hij nog een mooie toekomst in de "Kazakkendraaiers".
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 08:52   #6
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en terwijl ze op reis zijn, wordt hun straf niet 'geschorst', zodat alles alweer een lege doos blijkt.
Straffe Janssens heeft het weer kunnen flikken: de bevolking iets 'sterks' voorhouden, maar in realiteit alleen maar gebakken lucht verkopen.

Ook dit doet me weer denken aan de spontane schaterlach van het publiek in de televisiestudio, toen de toenmalige cd&v voorzitster de behoefte had om te verklaren "dat justitie toch werkt" ...

(nog iets anders: ik bij bij god niet op welke wetgeving het gebaseerd is dat een burgemeester iemand kan verplichten om binnen te blijven; alweer proficiat aan de pers om over dat klein detail even de mensen in te lichten)

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=LC3BSRCB

titel: Relschoppers ontlopen hun straf

een paar zinnen die markant zijn:

Ook Alain Herremans van de winkeliersvereniging van de Turnhoutsebaan reageert ontgoocheld. 'In ons land zijn zulke maatregelen soms een lachertje. Zo creëer je de perceptie bij de burger dat criminelen zich meer kunnen permitteren dan de gewone mens.'
Pathetisch. Als die burgemeester nogmaals verkozen word, wil ik met de Antwerpenaars niets meer te maken hebben.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 08:55   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Pathetisch. Als die burgemeester nogmaals verkozen word, wil ik met de Antwerpenaars niets meer te maken hebben.
Vorige keer heeft hij die antwerpenaars helemaal op een dwaalspoor gebracht door eerst altijd maar "de coalitie" naar voren te schuiven, met Ludo Van Campenhout als boegbeeld, waarna hij een affiche campagne met "Pètrick" opzette. Heel veel VLD'ers en CDV'ers die de coalitie wilden behouden waren dan zo dom op op "Pètrick" te stemmen.
Het was een wonder dat VB toen zelfs nog 0.5% vooruitging, alhoewel Linda "pètrick, pètrick, we hebben gewonnen" dat nooit door heeft gekregen.

Het grote slachtoffer was dus de brave secondant die het vuur vanonder zijn sloffen liep: Ludo Van Campenhout die 5 zetels of meer verloor.

----------------
edit: hij had geen 5% verloren maar 5 zetels voor zo ver ik me herinner

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juni 2011 om 09:07.
Oud 25 juni 2011, 09:00   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zei Pétrick niet dat die kerels enkel de harde hand begrijpen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:01   #9
den dinges
Banneling

Standaard Pétrick in den bak !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Vorige keer heeft hij die antwerpenaars helemaal op een dwaalspoor gebracht door eerst altijd maar "de coalitie" naar voren te schuiven, met Ludo Van Campenhout als boegbeeld, waarna hij een affiche campagne met "Pètrick" opzette. Heel veel VLD'ers en CDV'ers die de coalitie wilden behouden waren dan zo dom op op "Pètrick" te stemmen.
Het was een wonder dat VB toen zelfs nog 0.5% vooruitging, alhoewel Linda "pètrick, pètrick, we hebben gewonnen" dat nooit door heeft gekregen.

Het grote slachtoffer was dus de brave secondant die het vuur vanonder zijn sloffen liep: Ludo Van Campenhout die 5 of meer % verloor.
Dat ze hem wegstemmen, niet om mij plezier te doen, maar anders gaat de stad verloren...Deze kerel is een uiterst schadelijke bedrieger. Men zou hem moeten verbieden aan politiek te doen, de minste of geringste autoriteit hebben, zelfs niet ploegbaas in de plantsoendienst.
Eigenlijk is zijn plaats in het gevang, tezamen met het gespuis wiens belangen hij nu verdedigt.

Laatst gewijzigd door den dinges : 25 juni 2011 om 09:02.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:04   #10
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Als burgemeester zie ik ons onderhemdje niet meer terug komen. Als panellid heeft hij nog een mooie toekomst in de "Kazakkendraaiers".
Programma wordt voorgoed afgevoerd... maar misschien kan hij daar wel nieuw leven in blazen ja.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:42   #11
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En, als ze het huisarrest komen controleren, krijgen ze wsl op voorhand een briefje met dag en uur, zodat ze zeker thuis zijn!!!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:58   #12
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh en dat is ook zo. heel justitie is een lachertje, een farce zeker voor de modale mens.
Criminaliteit loont wel, meer nog onze kapitalistische samenleving heeft dat nodig, is een radar in het systeem; zonder geweld en dergelijke vallen er hele apparaten stil (verzorging, politie, justitie,..)
De grootste criminelen die geen geweten of ziel hebben hebben voornamelijk baat bij gelijkgestemde zielen in de lagere lagen van de bevolking om hun kortzichtige financiële en daar aan gekoppelde levensstandaard te verzekeren.

Men heeft voldoende aan een representatief apparaat dat de gemaakte criminele mensen en die daarnaast op de nodige momenten nog verder uit perst. Het heeft niets te doen met veiligheid en verantwoordelijkheid, da's de illusie die men er aan koppelt, vanuit welke perspectie ook.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 13:58   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Perceptie? Realiteit bedoelt hij.
Oud 25 juni 2011, 20:55   #14
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Allé, nu trekken die mannen terug naar thuisland, is het nog niet goed.
Oud 25 juni 2011, 21:37   #15
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Natuurlijk is dat wel goed. Het vervelende is alleen dat ze zeer waarschijnlijk weer naar hier terugkomen.
Oud 25 juni 2011, 22:45   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Allé, en als ge ze wil terug sturen staan ze te jammeren dat ze geen binding meer hebben met hun thuisland. Hoe rijm je dat?

Joost mag het weten, maar Joost weet het ook niet !!!

Laatst gewijzigd door Garry : 25 juni 2011 om 22:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be